[92-96]Galant E5xA - [E54A 2.0V6]świecące kontrolki ABS, aku, temp oleju
Anonymous - 21-07-2006, 23:36 Temat postu: [E54A 2.0V6]świecące kontrolki ABS, aku, temp oleju witam wszystkich i proszę o pomoc
dzisiaj podjechałem sobie pod dom i zauważyłem że świecą mi delikatnie kontrolki od ABS akumulatora i temperatury oleju.
kontrolki świecą się pełnym światłem na postoju natomiast gdy obroty osiągają ok 3000 to wtedy przygasają
wystarczy jednak zdjąć nogę z gazu a wszystko powraca do poprzedniego stanu
bardzo proszę o pomoc - co może być przyczyną
ja w między czasie się wybiorę do elektryka
no i sprawdzę napięcia
pozdrawiam serdecznie
Konrad
Hubeeert - 22-07-2006, 09:22
Alternator zaliczył padaczkę - pewnie poszła jedna z diód. Rób zanim spalisz go do reszty.
Anonymous - 22-07-2006, 12:33
dzięki za info
dzisiaj sprawdziłem napięcia i dupa....
12,6 V przy wyłączonym i tyle samo przy włączonym silniku
powiedz mi jeszcze jak to wygląda finansowo - moze masz jakieś rozeznanie
elektryk który się tym zajmie będzie dopiero w poniedziałek tak więc autko do garażu na weekend
na szczęście nie planowałem wyjazdów
pozdrawiam serdecznie
Konrad
Hubeeert - 22-07-2006, 13:01
Ja za cos podobnego zapłaciłem chyba koło 240zł? Tyle że mój alternator oprócz mostka diodowego zapliczył jeszcze jakieś zwarcie? Juz nie pamiętam.
josie - 22-07-2006, 19:56
Zależy co poszło. U mojego ojca np przerwała się masa od alternatora (plecionka) i naprawa wyniosła 0 zł. Same szczotki kosztują około 15-20zł. Plus robocizna oczywiście.
Hubeeert - 22-07-2006, 20:04
josie, napięcie jest. Poszła jedna dioda. Mogę się założyć
josie - 22-07-2006, 22:00
Hubeeert napisał/a: | josie, napięcie jest. Poszła jedna dioda. Mogę się założyć |
KGB77 napisał/a: | 12,6 V przy wyłączonym i tyle samo przy włączonym silniku |
Jak podłączony jest akumulator to napięcie nie zniknie - po prostu nie będzie ładowania i zmierzone napięcie będzie napięciem aku
Anonymous - 24-07-2006, 00:34
dziękuję jeszcze raz za podpowiedzi
dzisiaj rano odstawiam autko do elektryka
jaka będzie diagnoza ? - zobaczymy
napewno dam znać na forum co było przyczyną
pozdrawiam
Konrad
p.s.
powienienem to napisać na początku ale mam nadzieję że wybaczycie
jestem nowym grupowiczem, mam na imię Konrad, jestem z Częstochowy, swoje Mitsu mam od 5 miesięcy
Hubeeert - 24-07-2006, 09:46
KGB77 napisał/a: | jestem z Częstochowy |
Cytat: | Skąd: wy to wiecie.... |
To napisz Skąd: Częstochowa.
Anonymous - 25-07-2006, 23:19
tak jak obiecałem piszę co było przyczyną - mostek prostowniczy
zanim napiszę więcej to powiem Wam iż to jeszcze ni ekoniec moich zmartwień...
wracając - mostek prostowniczy kosztował mnie 110 zł i wymiana w zakładzie (robocizna) 60 zł (po znajomości dostałem 50% rabatu)
chłopcy zrobili, autko odebrałem i BYŁO ok...
...aż tu nagle jadę sobie godzine temu do domu, skręcam w lewo i ... znów ten widok - świecące kontrolki ABS, akumulator, temp oleju (
nieukrywam że troszkę się wqur..... ale coś mi nie pasowało
miałem rację że mi niepasuje - napiecie przy wył silniku ok 13,20 V, przy uruchomionym ok 13,50 V a gdy obroty były na poziomie 2500 - 3000 widok na mierniku mnie zszokował - było ok 19 V.
Domyślam się że to tym razem regulator napięcia ale nie w tym rzecz.
Powiedzcie - grzebanie w alternatorze przy wymianie mostka mogło spowodować uszkodzenie ?
Pozdrawiam
Konrad
|
|
|