To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - [E54A 2.0V6]świecące kontrolki ABS, aku, temp oleju

Anonymous - 21-07-2006, 23:36
Temat postu: [E54A 2.0V6]świecące kontrolki ABS, aku, temp oleju
witam wszystkich i proszę o pomoc

dzisiaj podjechałem sobie pod dom i zauważyłem że świecą mi delikatnie kontrolki od ABS akumulatora i temperatury oleju.

kontrolki świecą się pełnym światłem na postoju natomiast gdy obroty osiągają ok 3000 to wtedy przygasają
wystarczy jednak zdjąć nogę z gazu a wszystko powraca do poprzedniego stanu

bardzo proszę o pomoc - co może być przyczyną
ja w między czasie się wybiorę do elektryka
no i sprawdzę napięcia

pozdrawiam serdecznie
Konrad

Hubeeert - 22-07-2006, 09:22

Alternator zaliczył padaczkę - pewnie poszła jedna z diód. Rób zanim spalisz go do reszty.
Anonymous - 22-07-2006, 12:33

dzięki za info

dzisiaj sprawdziłem napięcia i dupa....

12,6 V przy wyłączonym i tyle samo przy włączonym silniku :(

powiedz mi jeszcze jak to wygląda finansowo - moze masz jakieś rozeznanie

elektryk który się tym zajmie będzie dopiero w poniedziałek tak więc autko do garażu na weekend
na szczęście nie planowałem wyjazdów

pozdrawiam serdecznie
Konrad

Hubeeert - 22-07-2006, 13:01

Ja za cos podobnego zapłaciłem chyba koło 240zł? Tyle że mój alternator oprócz mostka diodowego zapliczył jeszcze jakieś zwarcie? Juz nie pamiętam.
josie - 22-07-2006, 19:56

Zależy co poszło. U mojego ojca np przerwała się masa od alternatora (plecionka) i naprawa wyniosła 0 zł. Same szczotki kosztują około 15-20zł. Plus robocizna oczywiście.
Hubeeert - 22-07-2006, 20:04

josie, napięcie jest. Poszła jedna dioda. ;-) Mogę się założyć :mrgreen:
josie - 22-07-2006, 22:00

Hubeeert napisał/a:
josie, napięcie jest. Poszła jedna dioda. Mogę się założyć


KGB77 napisał/a:
12,6 V przy wyłączonym i tyle samo przy włączonym silniku


Jak podłączony jest akumulator to napięcie nie zniknie - po prostu nie będzie ładowania i zmierzone napięcie będzie napięciem aku

Anonymous - 24-07-2006, 00:34

dziękuję jeszcze raz za podpowiedzi

dzisiaj rano odstawiam autko do elektryka
jaka będzie diagnoza ? - zobaczymy
napewno dam znać na forum co było przyczyną

pozdrawiam
Konrad

p.s.
powienienem to napisać na początku ale mam nadzieję że wybaczycie
jestem nowym grupowiczem, mam na imię Konrad, jestem z Częstochowy, swoje Mitsu mam od 5 miesięcy

Hubeeert - 24-07-2006, 09:46

KGB77 napisał/a:
jestem z Częstochowy

Cytat:
Skąd: wy to wiecie....


To napisz Skąd: Częstochowa. :wink:
:roll:

Anonymous - 25-07-2006, 23:19

tak jak obiecałem piszę co było przyczyną - mostek prostowniczy :)
zanim napiszę więcej to powiem Wam iż to jeszcze ni ekoniec moich zmartwień...

wracając - mostek prostowniczy kosztował mnie 110 zł i wymiana w zakładzie (robocizna) 60 zł (po znajomości dostałem 50% rabatu)
chłopcy zrobili, autko odebrałem i BYŁO ok...
...aż tu nagle jadę sobie godzine temu do domu, skręcam w lewo i ... znów ten widok - świecące kontrolki ABS, akumulator, temp oleju :( (

nieukrywam że troszkę się wqur..... ale coś mi nie pasowało
miałem rację że mi niepasuje - napiecie przy wył silniku ok 13,20 V, przy uruchomionym ok 13,50 V a gdy obroty były na poziomie 2500 - 3000 widok na mierniku mnie zszokował - było ok 19 V.

Domyślam się że to tym razem regulator napięcia ale nie w tym rzecz.

Powiedzcie - grzebanie w alternatorze przy wymianie mostka mogło spowodować uszkodzenie ?

Pozdrawiam
Konrad



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group