To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA1A 1.3] Dlawienie i gasniecie.Pomocy

Anonymous - 22-07-2006, 23:26
Temat postu: [CA1A 1.3] Dlawienie i gasniecie.Pomocy
Witam wszystkich,
jestem nowym uzytkownikiem forum, trafilem tu za sprawa problemow z moim Coltem. Jest to chyba dosc nietypowy model. Z tego co udalo mi sie wydedukowac po ogledzinach auta i przeczytaniu historii Colta, wyglada mi to na model 1.3 Mirage z 1993, 12v automat.
Nie znam sie za bardzo na samochodach wiec wybaczcie laicki jezyk.

Auto gdy jest na obrotach i wcisnietym gazie jedzie dobrze, problem zaczyna sie gdy wciskam hamulec przy dojezdzaniu do skrzyzowan czy innym zwalnianiu. Czasem zdlawia go, tak jakbym zapomnial wcisnac sprzegla. Gdy szybko zdarze wcisnac gaz do dechy, udaje mi sie uniknac zgasniecia a auto po kilku sekundach lapie normalny rytm pracy. Przez te kilka sekund ciagnie jakby bez mocy i jakby nie reagowalo na pedal gazu. Gdy np przy hamowaniu nie wcisne gazu, zdarzylo sie pare razy ze mi zgasl. Dodam ze nie dzieje sie tak za kazdym razem, przewaznie gdy juz sie dobrze rozgrzeje.
Na pozycji drazka zmiany biegow "parking" albo neutralny,wszystko wyglada ok, auto pracuje normalnie i nie zauwazylem zadnych problemow. Probowalem ustawic na gazniku obroty, zmieniajac mieszanke powietrza ale chyba niewiele to pomoglo.
Auto ma przejechane 120k km, chce zmienic olej, bo wyglada mi na zjechany juz. Glupie pytanie, czy jest gdzies osobny olej do skrzyni biegow czy auto uzywa jednego do skrzyni i do normalnej pracy silnika? widze tylko jeden bagnet i jeden wlew oleju.
Jakies pomysly albo sugestie co moze sie mu dziac? Wszelkie rady mile widziane i gory dziekuje.
Pozdrawiam
madey

tomusn - 23-07-2006, 00:24

olej do skrzyni jest inny, bagnet prawdopodobnie jest z lewej strony silnika (patrząc od przodu), w głębi.
spróbuj wyczyścić przepustnicę, choć nie wiem jak to jest w gaźnikowcach, ale powinno pomóc, sposób regulacji na stronie użytkownika Krzyzak - szukaj przyjacielem twym :)
napisz może skąd jesteś i wpadnij na lokalne spotkanie, każdy chętnie zobaczy takie cudo, a na pewno ktoś ci coś doradzi :)

Anonymous - 23-07-2006, 13:49

Dziwne rzeczy... 1.3 na gaźniku i z automatyczną skrzynią :?: :shock: Jak to jedzie :?: Ja też tak chce :!: :mrgreen:
Anonymous - 23-07-2006, 15:28

dzieki za porady. bagnet i srube od spuszczania oleju ze skrzyni znalazlem. olej wyglada nie tak zle(kolor czerwonawy).jutro sprobuje sie tym zajac i pozmieniac mu oleje.tylko jeszcze musze zlokalizowac filtr oleju ze skrzyni.
przyjazd na spotkanie nie wchodzi w rachube. Jestem w Anglii i auto jest, nawet na tutejsze warunki, 'dziwadlem' bo to japonski import. Do tej pory jezdzilo dobrze. mysle ze pare drobnych zmian eksploatacyjnych materialow i regulacji by go postawilo na nogi tak ze chodzilby elegancko-tyle ze wlasciciel noga do aut;)

tomusn - 23-07-2006, 15:42

madey napisał/a:
jutro sprobuje sie tym zajac i pozmieniac mu oleje.tylko jeszcze musze zlokalizowac filtr oleju ze skrzyni.

Filtr oleju znajduje się prawdowdopodobnie w skrzyni, musisz odkręcić miskę olejową skrzyni. Aby zmienić musisz mieć komplet: filtr, uszczelki no i olej. Lepiej jedź do warsztatu ABS, zapłacisz, ale masz jakąś gwarancję.

Krzyzak - 23-07-2006, 19:16

A gdzie kolega napisał, że to gaźnik? Tak pytam, bo mam grypę, 39 st. i może źle widzę.
Ja bym sprawdził wszystkie podciśnienia, szczególnie przy hamulcu.

tomusn - 23-07-2006, 20:05

Krzyzak napisał/a:
A gdzie kolega napisał, że to gaźnik?

madey napisał/a:
Probowalem ustawic na gazniku obroty, zmieniajac mieszanke powietrza ale chyba niewiele to pomoglo.

no właśnie to dziwne, ale "CA0" w gaźniku i w automacie?

ale jak z import z Japonii... to wszystko możliwe

Anonymous - 23-07-2006, 22:55

znalazlem oznaczenie CA1A, jesli wam to cos mowi. jak chcecie to moge porobic zdjecia;)
Anonymous - 24-07-2006, 22:12

CA1A to oznaczenie, że powinien być 1.3, ale gaźniki zostały w C51A i do CA1A już nie były montowane. Czekamy na zdjęcia!! ;-)
Anonymous - 24-07-2006, 22:57

ok,zrobie przy najblizszej okazji.
Co do watku mojego problemu. zmienilem olej w aucie, nic nie pomoglo, ale tak tez sie spodziewalem.olej w skrzyni wyglada czysto i jest do wystarczajaco, nie sadze zeby to byl problem. ale zauwazylem ze to chyba problem z wrzuceniem 1.....jak jade i zwalniam do 20-30km....wrzucam sobie manualnie 2-ojke i auto przejezdza ok, nie dusi go. gorzej jest jak musze wyhamowac do 0. wtedy ma problemy z ruszeniem....z 1 jak i z dwojki ..chociaz z dwojki i gazem do dechy sie przewaznie udaje.
jeszcze jedno jak mi go zgasi i odpale od nowa(przelozywszy dzwignie na Parking, bo inaczej nie odpali) to rusza i chwile pojedzie.
jeszcze jakies sugestie? jutro jak znajde chwile czasu w pracy to zostawiam go w warsztacie;/

tomusn - 25-07-2006, 07:31

madey napisał/a:
ale zauwazylem ze to chyba problem z wrzuceniem 1.....jak jade i zwalniam do 20-30km....wrzucam sobie manualnie 2-ojke i auto przejezdza ok, nie dusi go. gorzej jest jak musze wyhamowac do 0. wtedy ma problemy z ruszeniem....z 1 jak i z dwojki ..chociaz z dwojki i gazem do dechy sie przewaznie udaje.

ja pier****!!! :shock: nie przełącza się w czasie jazdy w dół!!!! po co na tą dwójke wrzucasz? silnik sam ci wrzuci jak będzie potrzebował,
no chyba że masz sekwencyjną skrzynię...
nie wiem jakie masz tam biegi, ja mam w Colcie 'P R N D 2 L', można ruszać z L, ale przełączać tylko w górę czyli na 2, a potem na D. Jedyne do możesz w czasie jazdy zrobić to nacisnąć OD/OFF lub POWER/ECO.
ALE MANUALNIE W DÓŁ NIE WOLNO :!: tak przynajmniej czytałem w jakiejś instrukcji używania...
ja gdy wrzucę D to wyłączam dopiero po 300km.
Acha i odpalać można tylko na P lub N, w innym ustawieniu nie odpali - zabezpieczenie.

Optic - 08-05-2007, 12:27

tomusn, tak sobie przegladam forum i mnie zaintrygowalo to, co napisales. Mianowicie: sam Coltem/AT nie jezdzilem, ale swego czasu posmigiwalem Audi A4 quattro z AT. Tam jest PRND + Tiptronic z 3 biegami. I tu jak najbardziej bylo wskazane swobodne przelaczanie z D na tiptronic (gdzie po przelaczeniu, czyli wajcha w bok, auto jechalo na bierzacym biegu i mozna bylo go sobie zredukowac, nawet do 1, z tym, ze pow. pewnej predkosci po prostu sie nie dalo. Np. na 1 nie mozna bylo wrzucic chyba pow. 20km/h itd. - nie pamietam dokladnie bo to 6 lat temu bylo) np. podczas jazdy z przyczepa lub po offroadzie.

Pytam wiec z ciekawosci, to jak jest z tymi biegami z D na manual - mozna przelaczac podczas jazdy, czy nie?

PS: Zdecydowanie nie przesiadlbym sie na AT na stale - moj organizm odrzuca opcje, ze gdy tylko pusci sie hamulec, auto rusza. :P ;) Mialbym raz z tej przyczyny dzwon wyjezdzajac z podporzadkowanej... :(

Anonymous - 08-05-2007, 14:34

Optic napisał/a:
tomusn, Tam jest PRND + Tiptronic z 3 biegami.

Pytam wiec z ciekawosci, to jak jest z tymi biegami z D na manual - mozna przelaczac podczas jazdy, czy nie?

(

Jak sam napisales w tym audi miales tiptronic czyli "wajha" w bok i tam miales teroetycznie manulana zmiane biegow i w czyms takim oczywiscie mogles zmieniac gora/dół a tutaj mamy zwyklego automata bez tiptronicu i te biegi ktore sa oprocz D sluza do ruszania i jazdy pod duze wzniesienie i drugi do jazdy po miescie czyli max chyba 60km/h i je mozna tylko przezucac w gore !



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group