[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A 2.5] Sprzęgło problem
pipi_ja - 28-04-2009, 22:50 Temat postu: [EA5A 2.5] Sprzęgło problem Witajcie
Tak jak w temacie, mam problem ze sprzęgłem. Po nocy pedał przęgła jest krótki i nie stawia oporu. Muszę pare razy podpompować żeby można było wcisnąć bieg. Odpowietrzałem już 2 razy w ciągu 2 dni i nadal (cenzura). Wczoraj rozebrałem pompkę, poczyściłem, wymieniłem płyn w układzie i było dobrze do dziś wieczora. Podczas jazdy sprzęgło znów zrobiło się krótkie i biegi ciężko wchodziły. Podpompowałem pedałem i narazie jest w miarę ok.
Powiedzcie proszę co to może być? Pompka ma już dosyć czy może wysprzeglik? Gumki w pompie wyglądały jak nówki, miękkie i bez rys, nie wiem jak w wysprzęgliku.
Dowiadywałem się o reperaturki i do pompki nic nie znaleźli a wysprzęglik za 13 zł.
Poradźcie coś, proszę.
pipi_ja - 05-05-2009, 19:06
Kupiłem reperaturkę do wysprzęglika, wymieniłem gumki i sprzęgło jak nowe
seir - 05-05-2009, 19:09
Gdzie kupiłeś gumki i ten zestaw? Jak to się obsługuje?
pipi_ja - 05-05-2009, 19:18
Reperaturkę załatwił mi brat (pracuje w hurtowni z częściami). Kosztowała 13zł. W kartoniku były 3 gumeczki. Musisz wykręcić wysprzęglik, rozebrać i wymienić gumkę uszczelaniającą na tłoczku wysprzęglika. Mi ta zabawa z odpowietrzeniem układu zajęła koło godziny. Troche sie namęczyłem przy zakładaniu gumy na tłoczek ale potraktowałem delikatnie smarem i weszło w końcu. Od kilku dni cieszę sie wzorowym sprzęgiełkiem
Może ktoś nie wie jak odpowietrzyć układ więc podaję.
Potrzebne są dwie osoby. Jedna "pompuje" pedałem w kabinie a druga odkręca "kalamitkę" na wysprzęgliku. Jak robiłem to tak:
Kolega pompował pedał aż zaczął stawiać opór, potem wciskał i trzymał a ja na moment odkręcałem odpowietrznik(wylatuje powietrze z płynem) po czym zaraz zakręcałem. Czynność tę powtarzamy do momentu aż z odpowietrznika wylatuje sam płyn(bez powietrza). W międzyczasie trzeba kontrolowac poziom płynu w zbiorniczku na pompce sprzegła. U mnie po 3 cyklach odpowietrzania zbiorniczek opróżniał się i musiałem dolewać płynu.
Jeśli komuś pomoże ten opis poproszę o wciśnięcie odpowiedniego guziczka
czekoladka_1981 - 06-05-2009, 17:24
pipi_ja napisał/a: | Jeśli komuś pomoże ten opis poproszę o wciśnięcie odpowiedniego guziczka |
Tylko autor tematu ma tą możliwość dać innym które przyczyniły się do pomocy w danym temacie, a że Ty nim jesteś , żadna z osób czytających nie ma guziczka(pomógł) mogę tylko podziękować za tą instrukcję.
pipi_ja - 06-05-2009, 17:54
Upsssssssss no to teraz mi głupio
bartekino - 01-06-2010, 23:27
Może ktoś poda taka bardziej obszerna instrukcje jak zabrać się za ta regeneracje wysprzęglika ?:) tzn jak go odkręcić, później jak go rozebrać i później jak odpowietrzyć tzn gdzie znajduje się ta kalamitka mile widziane jakieś fotki może pomogą te fotki co dodałem http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=23384 . bardzo proszę o pomoc aaa i jak ktoś wie gdzie ten zestaw naprawczy można dostać będę wdzięczny
[ Dodano: 09-06-2010, 19:29 ]
Na dniach będę miał cały nowy wysprzeglik. Rozumiem ze nikt mi nie pomoże co do jego wymiany ??
pablo diablo - 24-11-2010, 13:07
Panowie
no ja tez spróbuje pobawić sie w regeneracje wysprzeglika
i tu w Anglii znalazłem tylko coś takiego
http://www.google.co.uk/p...it+galant+&aq=f
i teraz problem czy ten zestaw naprawczy spasuje do mojej wesji do mojej wersji ?
fishman_c - 21-02-2011, 00:08
Poruszam ten temat bo nic podobnego na forum nie znalazłem i nie wiem czy się nadaje pod ten post.Ruszyłem spod sklepu -jedynka,dwójka-coś jakby zachrobotało i koniec-nie jedzie(auto stoi).Sprzęgło chodzi bez zmian-problem większy z wrzuceniem 1 i 3-może mi się wydawać silnik zimny a na dworze -12 stopni..Przy wciśniętym pedale jest cicho-jak puszczam sprzęgło robi się głośniej-jakby coś się kręciło trochę głośniej(obcierało).Wcześniej było u mnie słychać łożysko oporowe.Według mnie przy padniętym sprzęgle powinna być różnica na pedale, dlatego poruszam ten temat-może się mylę-może skrzynia,układ napędowy(półoś) itp.Został pod sklepem i czeka mnie holowanie.
motke - 21-02-2011, 21:43
jesteś pewien że to łożysko oporowe? może łożysko w skrzyni ci się rozsypało. zachowanie podobne do tego łożyska. bez rozebrania skrzyni niczego się nie dowiesz.
fishman_c - 22-02-2011, 23:26
No aż mi ulżyło!!! Sprawa wyjaśniona-wyskoczyła półośka z przegubu-jak ktoś ma pecha to ma.Tak to jest jak zimno,ciemno i sam w samochodzie.Jak tylko kumpel wziął mnie na hol od razu było słychać że coś z przegubem.Najdziwniejsze że na warsztacie nic nie było widać-przegub,półoś i sieger idealny.-osłona wymieniona i robocizna takie koszty.Dobrze że tylko tyle to po kieszeni się nie odbiło.
Members only - 24-02-2011, 19:35
Panowie a nie lepiej kupic cały wysprzęglik?? cena niewiele większa od zestawu naprawczego. Ja za kompletny wysprzeglik w inter carsie zapłaciłem 27zł!! po zniżkach. Firma ABE, nie wiem czy dobra ale śmigam już pół roku i nic!
Matejko - 25-02-2011, 09:40
wysprzeglik jest w cenie jak kolega wyzej napisal,
zestaw naprawczy wysprzeglika jest taki sam jak do volvo v40, carismy po srednicy
d3559 albo d3425
Anonymous - 25-02-2011, 19:23
Ello.
Potwierdzam, że reparaturka pompki sprzęgła pasuje od Laguny, nr części D1-690, cena coś koło 13zł.
Dziś została pompka u mnie naprawiona za 50zł i śmiga jak nówka. Sprzęgło działa zupełnie inaczej niż wcześniej. W końcu nie muszę nic pompować przed startem.
Przed naprawą zapadł wyrok od mechanika, że pompka jest do wymiany.
Dzięki pomocy kolegi Robertdg, wytłumaczyłem mechanikowi, że w 99% wystarczy zestaw naprawczy, i że podobno pasuje od R. Laguny.
I dziś śmigam z "nowym" sprzęgłem.
Pzdr
czekoladka_1981 - 28-02-2011, 21:44
A szwagier w IC kupił mi wysprzęglik za 70 pln. i jak tu można polegać na kogoś.
|
|
|