To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Połamana antena elektryczna

michalz - 29-04-2009, 16:05
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Połamana antena elektryczna
Witam,
Chcę wymienić antenę elektryczna w mojej Cari, bo pałąk jest połamany, a za każdym razem, kiedy włączam radio to silniczek anteny mieli i mieli, żeby ją wysunąć...

czy taka antena będzie dobra na zamianę?

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=618623147

u157 - 29-04-2009, 18:24

Można spróbować naprawić oryginalną antenę montując maszt od daewoo espero.
Koszt nowego wkładu ok 30 zł i trochę własnej pracy.

michalz - 02-05-2009, 10:26

u157 napisał/a:
Można spróbować naprawić oryginalną antenę montując maszt od daewoo espero.
Koszt nowego wkładu ok 30 zł i trochę własnej pracy.

Właściwie to nowy zestaw nie jest dużo droższy od samego masztu, dlatego raczej skłaniam się ku pełnej wymianie.
Swoją drogą, czy z napięciem zasilania 12V przy tej antenie nie będzie problemu w Cari? Czy takie samo napięcie jest z oryginalną anteną mitsu?

wazu - 02-05-2009, 13:38

Nie ma żadnego problemu z napięciem, będziesz miał trochę problemów z odnalezieniem właściwych styków w kostce podłączeniowej. Japończycy, co by o nich nie mówi mają bzika na punkcie elektroniki i wszędzie gdzie mogą, wsadzają skomplikowane układy elektroniczne, nawet w tak prozaiczny mechanizm jak antena elektryczna. Sterowanie anteną w oryginale jest na zasadzie elektronicznie określonego czasu działania silnika anteny i dlatego do anteny dochodzi chyba 6 czy 7 przewodów (a mogłyby dochodzić na upartego 3: +, - , masa). Musisz miernikiem "wyczaić" te styki i podłączyć do nowej anteny.
u157 - 02-05-2009, 20:38

Z uwagi na podłączenia elektryczne oraz na mocowanie anteny w karoserii, jestem za naprawą oryginału.
demeone - 02-05-2009, 20:46



Co prawda powyższy obrazek odnosi sie do sprawdzania anteny ale analogicznie to w kostce znajdziemy pod 4-ką kabelek odpowiedzialny za podnoszenie anteny. jesli w 4-ce zabraknie napiecia to antena sie chowa automatycznie. Ze znalezeniem minusa i plusa nie powinno byc problemu wystarczy uzyc miernika.

michalz - 17-05-2009, 09:04

właśnie zamontowaliśmy antenę, tylko pojawił się problem z "wtyczką". W antenie mamy 3 kable (czarny, niebieski i czerwony), natomiast do pełnego zgrania powinno być np. około 6. Tzn. antena podnosi się, gdy czerwony i niebieski są zdaje się kolejno na 1 i 3 pinie, natomiast chowa się, gdy te kable ręcznie się przełoży na odwrót czyli są kolejno na 3 i 1. (Numerów pinów dokładnie nie pamiętam, ale chodzi o samo przekładanie - tj. nie mamy odpowiedniej ilości kabli z anteny). A powinno być tak, że jeśli napięcia zabraknie, to antena się chowa automatycznie i nie trzeba dodatkowego kabla/obwodu.

Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu, da się to jakoś rozwiązać z 3 kablami?

demeone - 17-05-2009, 13:41

Poprawione:
Pamietaj ze mój poprzedni post pokazuje wtyk anteny (tak jakbys patrzył na to z góry) tak wiec drugą wtyczke musisz sobie odwrócic. a wtedy

czerwony do 1 (niebieski kabelek z akkumulatora)
niebieski do 5 (różowy kabelek we wtyczce. jest to sygnał z radia)
a czarny do masy czyli może byc dowolne miejsce na karoserii

numer 4 (czarno biały jest to zasilanie ale z przekreconej stacyjki w pozycje ACC)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group