[92-96]Colt CA0 - [CA1A 1.3] knock sensor
Anonymous - 23-07-2006, 21:55 Temat postu: [CA1A 1.3] knock sensor Pisałem wczesniej o problemach z przespieszaniem, nierównomierna praca. Chodzi o to ze przy ok 3000 dostawał lekkiej przymułki przy czym ta przymułka była dość subtelna aczkolwiek odczuwalna. Postanowiłem odłączyć kabel od czujnika spalania stukowego i auto jakby lepiej idzie. Mam pytanko czy mogę bezkarnie jezdzić z odłączonym knock sensorem. cvzy to ma jakiś wpływ na spalanie itp. Colt cjo 1.3 12v 96.
tomusn - 23-07-2006, 22:03
czujnik spalania stukowego ma wpływ na kąt wyprzedzenia zapłonu. w przypadku aktywności czujnika następuje zmniejszenie kąta wyprzedzenia zapłonu (dane z MMCd).
czy wtedy występuje zamulenie - nie wiem
czujnik spalania stukowego jest często wykręcany/zaślepiany.
Anonymous - 23-07-2006, 22:55
Spróbuję jeszcze usunąć blaszane obręcze (resztki przerdzewiałych osłon) , które znajdują się przed i za elastycznym łącznikiem między kolektorem wylotowym a katalizatorem. Może skacząc po rurze wydają dźwięki, które wprowadzają w błąd knock sensor.
Anonymous - 17-10-2006, 12:27
No właśnie co do zaślepiania tego czujnika..ja osobiście swój zgubiłem podczas remontu silnika a jak chciałem gdzieś dostać ten czujnik to patrzyli na mnie trochę dziwnie no a jako że świeci mi się check engine to chciałbym na czas jak nie dostane tego czujnika zaślepić dziurę w bloku..i potrzebuję w tej kwestii pomocy bo nie wiem jakiej śruby mam użyć proszę o średnice i jaki tam gwint jest bo tak kupować kilka różnych śrub i bawić się w puzzle to mi się nie chce
Anonymous - 17-10-2006, 16:41
rozewo gdzie jest ten czujnik??
z góry dzięki[/b]
harpagan - 17-10-2006, 17:56
Na bloku silnika pod kolektorem ssacym jest taka duza sruba z odchodzacym od niej przewodem.
W CA0 dostep wlasciwie tylko od spodu czyli kanal sie klania, ale i tak wymaga to ciezkiej kombinacji. O ile pamietam wykreca sie go kluczem 27mm.
Pewni jestes ze w 1.3 ten czujnik tez jest?
Anonymous - 18-10-2006, 10:16
wiesz wlasnie nie jestem pewny stad moje pytanie...
po glebszych rozkminach chyba go nie mam dzieki za fatyge...3m sie!! na fazie!![/list]
harpagan - 18-10-2006, 10:38
No wlasnie
Gregorbu mi mowil ze u niego w 1.3 nie ma wiec tak mi sie wydawalo ;]
ROMEL - 18-10-2006, 14:00
Zaślepiać niczego nie trzeba ponieważ otwór w który wkręcony jest czujik jest ślepy z kontrukcji...
Sam przez to przeszedłem i nie zalecam wykręcania czujnika Cnocka... może to prowadzić do spalania stukowego przy obciążeniu, a co za tym idzie zwrost temperatury w komorze spalania, to może powodować w następstwie uzskodzenie świec zapłonowych - albo zaworków - albo jeszcze bozia wie czego...
Jeżeli ktos zapyta dlaczego... jestem w stanie odpowiedzieć w pelni tłumacząc co i jak... szperałem w tym temacie dość mocno...
PZDR
josie - 18-10-2006, 20:13
Ja też w poszukiwaniu przyczyn mulenia silnika wykręciłem Knocka. Nic to nie pomogło (miałem przestawiony zapłon). Knock wisiał przywiązany przy ścianie grodziowej a ECU wytrąbiło jego błąd
Anonymous - 18-10-2006, 20:36
josie napisał/a: | Ja też w poszukiwaniu przyczyn mulenia silnika wykręciłem Knocka. Nic to nie pomogło (miałem przestawiony zapłon). Knock wisiał przywiązany przy ścianie grodziowej a ECU wytrąbiło jego błąd |
a czym go przywiazales?
nie zmasujesz jego obudowy to blad wyrzuci ;D
josie - 18-10-2006, 20:45
adams12 napisał/a: | nie zmasujesz jego obudowy to blad wyrzuci ;D |
A widzisz, o tym nie pomyślałem
Wisiał sobie stripem za przewód przypięty
Anonymous - 18-10-2006, 20:49
a widzisz
niezmasowany podaje stale 9 - przynajmniej to widac na Dataloggerze - zmasowany ciagle zero
ROMEL - 18-10-2006, 21:23
Adams12... a jak sie odniesiesz do tego co pisałem o możliwości zrobienia bubu silnikowy w penych okolicznościach....
Przeciez CnockSensor nie pracuje awaryjnie lub w razie draki - on jest potrzebny praktycznie cały czas do współpracy z ECU aby wyprzedzenie zapłonu było ciągło w maxymalnie mozliwej wartości.... w trakcie przyspieszania (obciązenia silnika)
Chciałbym żeby ktos ze mną rozwinął temat bo co dwie głowy to nie jedna....
A nóż widelec jakies ciekawe wnioski sie wysnują...
PZDR
Hubeeert - 18-10-2006, 21:30
Co tu pisać - ma być żeby zabezpieczyc silnik przed spalaniem detonacyjnym. Niejeden raz czytałem jak to odczytywano zapłon na 15 stopni przed GMP. Jak to zrobić bezpiecznie No własnie mieć ten czujnik bo jak nie to ECU bedzie przyspieszało zapłon na max nie słysząc stuków.
Silniki Mitsu są pancerne. Ale takie DRUCIARSTWO to późniejsze kłopoty na własne życzenie.
I POTEM BĘDZIE PŁACZ ŻE MISIEK SIĘ POPSUŁ.
Wrr - jak mi ktoś jeszcze raz coś takiego napisze o podobnym drucie a potem będzie się żalił że się popsuło dam ostrzeżenie.
|
|
|