To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA1A 1.3] knock sensor

Anonymous - 23-07-2006, 21:55
Temat postu: [CA1A 1.3] knock sensor
Pisałem wczesniej o problemach z przespieszaniem, nierównomierna praca. Chodzi o to ze przy ok 3000 dostawał lekkiej przymułki przy czym ta przymułka była dość subtelna aczkolwiek odczuwalna. Postanowiłem odłączyć kabel od czujnika spalania stukowego i auto jakby lepiej idzie. Mam pytanko czy mogę bezkarnie jezdzić z odłączonym knock sensorem. cvzy to ma jakiś wpływ na spalanie itp. Colt cjo 1.3 12v 96.
tomusn - 23-07-2006, 22:03

czujnik spalania stukowego ma wpływ na kąt wyprzedzenia zapłonu. w przypadku aktywności czujnika następuje zmniejszenie kąta wyprzedzenia zapłonu (dane z MMCd).
czy wtedy występuje zamulenie - nie wiem

czujnik spalania stukowego jest często wykręcany/zaślepiany.

Anonymous - 23-07-2006, 22:55

Spróbuję jeszcze usunąć blaszane obręcze (resztki przerdzewiałych osłon) , które znajdują się przed i za elastycznym łącznikiem między kolektorem wylotowym a katalizatorem. Może skacząc po rurze wydają dźwięki, które wprowadzają w błąd knock sensor.
Anonymous - 17-10-2006, 12:27

No właśnie co do zaślepiania tego czujnika..ja osobiście swój zgubiłem podczas remontu silnika :oops: a jak chciałem gdzieś dostać ten czujnik to patrzyli na mnie trochę dziwnie :roll: no a jako że świeci mi się check engine to chciałbym na czas jak nie dostane tego czujnika zaślepić dziurę w bloku..i potrzebuję w tej kwestii pomocy bo nie wiem jakiej śruby mam użyć :?: proszę o średnice i jaki tam gwint jest bo tak kupować kilka różnych śrub i bawić się w puzzle to mi się nie chce :)
Anonymous - 17-10-2006, 16:41

rozewo gdzie jest ten czujnik??

z góry dzięki[/b]

harpagan - 17-10-2006, 17:56

Na bloku silnika pod kolektorem ssacym jest taka duza sruba z odchodzacym od niej przewodem.
W CA0 dostep wlasciwie tylko od spodu czyli kanal sie klania, ale i tak wymaga to ciezkiej kombinacji. O ile pamietam wykreca sie go kluczem 27mm.
Pewni jestes ze w 1.3 ten czujnik tez jest?

Anonymous - 18-10-2006, 10:16

wiesz wlasnie nie jestem pewny stad moje pytanie...
po glebszych rozkminach chyba go nie mam :) dzieki za fatyge...3m sie!! na fazie!![/list]

harpagan - 18-10-2006, 10:38

No wlasnie :lol:
Gregorbu mi mowil ze u niego w 1.3 nie ma wiec tak mi sie wydawalo ;]

ROMEL - 18-10-2006, 14:00

Zaślepiać niczego nie trzeba ponieważ otwór w który wkręcony jest czujik jest ślepy z kontrukcji...

Sam przez to przeszedłem i nie zalecam wykręcania czujnika Cnocka... może to prowadzić do spalania stukowego przy obciążeniu, a co za tym idzie zwrost temperatury w komorze spalania, to może powodować w następstwie uzskodzenie świec zapłonowych - albo zaworków - albo jeszcze bozia wie czego...

Jeżeli ktos zapyta dlaczego... jestem w stanie odpowiedzieć w pelni tłumacząc co i jak... szperałem w tym temacie dość mocno...

PZDR

josie - 18-10-2006, 20:13

Ja też w poszukiwaniu przyczyn mulenia silnika wykręciłem Knocka. Nic to nie pomogło (miałem przestawiony zapłon). Knock wisiał przywiązany przy ścianie grodziowej a ECU wytrąbiło jego błąd :wink:
Anonymous - 18-10-2006, 20:36

josie napisał/a:
Ja też w poszukiwaniu przyczyn mulenia silnika wykręciłem Knocka. Nic to nie pomogło (miałem przestawiony zapłon). Knock wisiał przywiązany przy ścianie grodziowej a ECU wytrąbiło jego błąd :wink:


a czym go przywiazales?
nie zmasujesz jego obudowy to blad wyrzuci ;D

josie - 18-10-2006, 20:45

adams12 napisał/a:
nie zmasujesz jego obudowy to blad wyrzuci ;D


A widzisz, o tym nie pomyślałem :)
Wisiał sobie stripem za przewód przypięty

Anonymous - 18-10-2006, 20:49

a widzisz
niezmasowany podaje stale 9 - przynajmniej to widac na Dataloggerze - zmasowany ciagle zero

ROMEL - 18-10-2006, 21:23

Adams12... a jak sie odniesiesz do tego co pisałem o możliwości zrobienia bubu silnikowy w penych okolicznościach....
Przeciez CnockSensor nie pracuje awaryjnie lub w razie draki - on jest potrzebny praktycznie cały czas do współpracy z ECU aby wyprzedzenie zapłonu było ciągło w maxymalnie mozliwej wartości.... w trakcie przyspieszania (obciązenia silnika)
Chciałbym żeby ktos ze mną rozwinął temat bo co dwie głowy to nie jedna....

A nóż widelec jakies ciekawe wnioski sie wysnują...


PZDR

Hubeeert - 18-10-2006, 21:30

Co tu pisać - ma być żeby zabezpieczyc silnik przed spalaniem detonacyjnym. Niejeden raz czytałem jak to odczytywano zapłon na 15 stopni przed GMP. Jak to zrobić bezpiecznie :?: No własnie mieć ten czujnik bo jak nie :) to ECU bedzie przyspieszało zapłon na max nie słysząc stuków.


Silniki Mitsu są pancerne. Ale takie DRUCIARSTWO to późniejsze kłopoty na własne życzenie.

I POTEM BĘDZIE PŁACZ ŻE MISIEK SIĘ POPSUŁ.

Wrr - jak mi ktoś jeszcze raz coś takiego napisze o podobnym drucie a potem będzie się żalił że się popsuło dam ostrzeżenie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group