Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Przestawiony rozrząd - korekta i wyższe SPALA
tomekbe - 30-04-2009, 01:57 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Przestawiony rozrząd - korekta i wyższe SPALA Witam, Jak w temacie ale opiszę całą sytuację szerzej:
Niedawno kupiłem 99 po lifcie i okazało się, że miałem przestawiony rozrząd o ząbek (coś trzymało furę przy przyśpieszaniu i wyszło, że to to, a poprzednik 20 tysi zrobił z tym..).
Wszystko fajnie bo wyprostowałem sprawę wczoraj u dobrego mechanika i kopa już czuć (mega różnica) ale mimo braku zmiany stylu jazdy cari spala mi więcej..(po lekkim rżnięciu zabrałem się za testy w jeździe po mieście i tak : w mieście paliła mi kiedyś około 9 przy jeździe z ECO GDI praktycznie non stop, a teraz pokazuje mi kompiuter, że 11.. a z klimą to już minimum 13,5 !! sic!
A więc co spostrzegłem i co podejrzewam za wątpliwą pół-przyczynę : dziura w środkowym tłumiku - i tu pytanie - gdzie jest sonda lambda i czy ten tłumik może być powodem wysokiego spalania(ale on był dziurawy przed naprawą rozrządu...może "akurat" pogorszyło mu się)?, druga sprawa to też od zakupu słuchać piszczenie spod samochodu, a konkretniej z okolic środka samochodu (postaram się to lepiej zlokalizować) - co to może być?
Słyszałem, że w dieslach przestawia się o ząbek rozrząd, aby np: ograniczyć spalanie ale sam nie wiem co o tym myśleć..
Czy może być tak, że to kwestia nauczenia komputera stylu jazdy czy też nazwijmy to "gospodarowania mieszanką" na nowy warunkach ?
Czy może to 20tysi poprzedniego właściciela wpłynęło negatywnie na silnik i mogę tylko wrócić do przestawienia o ząbek żeby było bardziej ekonomicznie ?
PS: Będę testował trasę jutro więc uzupełnie wątek o te informacje.
Przebieg 209tysi. Troche przed korektą rozrządu podłączałem do kompa w serwisie i nie wypluł ani jednego błędu.
Dziękuję z góry za odpowiedzi.
rasiak1980 - 30-04-2009, 02:21
dziurawy tłumik środkowy nie powinien aż w takim stopniu wpłynąć na zwiększone spalanie ponieważ znajduje się za katalizatorem i za lambdą, bardziej wygląda na to że ECU za bardzo "polubiło" ten przestawiony rozrząd, a więc zresetuj kompa odpinając klemę od akumulatora na 15 minut, podepnij klemę, włącz silnik pozwól popracować na jałowym biegu z 8 minut a następnie pojeździj troszkę autkiem normalnie, nie za energicznie i nie za mulasto ECU po kilku dniach powinno się przestawić po tygodniu sprawdź spalanie. powodzenia
saphire - 30-04-2009, 10:20 Temat postu: Re: Przestawiony rozrząd - korekta i wyższe SPALA
tomekbe napisał/a: | kopa już czuć (mega różnica) ale mimo braku zmiany stylu jazdy cari spala mi więcej..(po lekkim rżnięciu zabrałem się za testy w jeździe po mieście i tak : w mieście paliła mi kiedyś około 9 przy jeździe z ECO GDI praktycznie non stop, a teraz pokazuje mi kompiuter, że 11.. a z klimą to już minimum 13,5 !! sic! |
I co w tym dziwnego? Chcesz mieć kopa to ciśniesz a wtedy masz spalanie
tomekbe napisał/a: | A więc co spostrzegłem i co podejrzewam za wątpliwą pół-przyczynę : dziura w środkowym tłumiku - i tu pytanie - gdzie jest sonda lambda i czy ten tłumik może być powodem wysokiego spalania(ale on był dziurawy przed naprawą rozrządu...może "akurat" pogorszyło mu się)?, druga sprawa to też od zakupu słuchać piszczenie spod samochodu, a konkretniej z okolic środka samochodu (postaram się to lepiej zlokalizować) - co to może być? |
Nieszczelny wydech lub uszkodzony łącznik elastyczny wydechu zawsze ma wpływ na osiągi, spalanie itp. a piszczeć może np. blacha osłony katalizatora lub sam tłumik wypalony.
[ Dodano: 30-04-2009, 10:25 ]
PS. profilaktycznie odepnij klemę na kilka minut to sie komp zresetuje i po kilku dniach nauczy nowych parametrów.
tomekbe - 30-04-2009, 14:47 Temat postu: Re: Przestawiony rozrząd - korekta i wyższe SPALANIE
saphire napisał/a: | tomekbe napisał/a: | kopa już czuć (mega różnica) ale mimo braku zmiany stylu jazdy cari spala mi więcej..(po lekkim rżnięciu zabrałem się za testy w jeździe po mieście i tak : w mieście paliła mi kiedyś około 9 przy jeździe z ECO GDI praktycznie non stop, a teraz pokazuje mi kompiuter, że 11.. a z klimą to już minimum 13,5 !! sic! |
I co w tym dziwnego? Chcesz mieć kopa to ciśniesz a wtedy masz spalanie |
Zgadzam się absolutnie Ja nie napisałem, że cisnę i jestem zdziwiony, że mam wysokie spalanie tylko o porównaniu tego samego stylu jazdy ekonomicznej przed i po korekcie rozrządu - ewidentnie odczuwalnie wyższe spalanie. Jak cisnę to wiem, że oddalający się w lusterkach wciągają więcej spalin niż by chcieli
saphire napisał/a: |
tomekbe napisał/a: | A więc co spostrzegłem i co podejrzewam za wątpliwą pół-przyczynę : dziura w środkowym tłumiku - i tu pytanie - gdzie jest sonda lambda i czy ten tłumik może być powodem wysokiego spalania(ale on był dziurawy przed naprawą rozrządu...może "akurat" pogorszyło mu się)?, druga sprawa to też od zakupu słuchać piszczenie spod samochodu, a konkretniej z okolic środka samochodu (postaram się to lepiej zlokalizować) - co to może być? |
Nieszczelny wydech lub uszkodzony łącznik elastyczny wydechu zawsze ma wpływ na osiągi, spalanie itp. a piszczeć może np. blacha osłony katalizatora lub sam tłumik wypalony.
[ Dodano: 30-04-2009, 10:25 ]
PS. profilaktycznie odepnij klemę na kilka minut to sie komp zresetuje i po kilku dniach nauczy nowych parametrów. |
Ok, rozumiem, że chodzi o klemę +, bo przeszukując forum przeczytałem coś o uszkodzeniu komputera po niepoprawnym odłączeniu klem/y, więc wolę spytać zanim coś spitolę. Dzięki
Piwor - 30-04-2009, 20:17
Chodzi o minus. Zawsze zdejmuje się najpierw minus. W tym wypadku sama klema minusowa wystarczy.
|
|
|