To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA4A 1.6] zbyt bogata mieszanka

stefan_k14 - 30-04-2009, 22:53
Temat postu: [CA4A 1.6] zbyt bogata mieszanka
Witam. Jestem tu nowy, ale zanim napisałem dużo oczytałem na forum. Jestem zdesperowany i błagam o pomoc. Colt ma silnik 4G92 i nie pracuje właściwie, ciągle ma zbyt bogatą mieszankę, pluje czarnym dymem i ma czarne świece. Wymieniałem na dwa inne przepływomierz, silnik krokowy, czujnik temp egr, sam zawór egr podciśnieniowy, przekaźniki podciśnieniowe. Sprawdzilem wiązki i przewody elektryczne, zresetowałem komputer. Cokolwiek nie zrobię jest tak samo. Komp podaje ciągle te same błędy przepływomierz "12" i silnik krokowy "55" Sam komputer wygląda dobrze i miał wymienione kondensatory. Ciężko go odpalić jak tylko załapie to wyskakuje CE, a wszystkie świece są identyczie okopcone na czarno. Błaaaagggam. Pomooocy.

P.S. Dodam jeszcze że rozrząd też sprawdziłem.

Anonymous - 30-04-2009, 23:46

Parę pytań:
1. Czy masz instalację LPG? Jeśli tak - jaką?
2. Czy opisywane przez Ciebie problemy dotyczą pracy na benzynie czy LPG (jeśli masz)
3. Czy sprawdzałeś stan przewodów i wtyczek przepływomierza i silniczka wolnych obrotów?
4. Czy sprawdzałeś/ustawiałeś zapłon?

stefan_k14 - 01-05-2009, 00:25

Ad.1 Nie
Ad.2 Brak LPG j.w.
Ad.3 Tak
Ad.4 Nie. Ale sprawdzę jutro. Podłączę stroboskop i zobaczę bo tylko to przychodzi mi do głowy.

Sprawdziłem zapłon.... Jest jak najbardziej ok.

Anonymous - 02-05-2009, 00:07

Sonda walnięta ?

jeśli przepływka jest sprawna i zapłon to raczej sonda.

Anonymous - 02-05-2009, 12:57

Poza tym do sprawdzenia wtyczki przepływomierza i silniczka wolnych obrotów. W moim przypadku było tak, że brak styku na wtyczce przepływomierza powodował 4 czy 5 błędów i Check Engine. Wystarczyło porządnie przeczyścić i docisnąć klips mocujący - problem zniknął bezpowrotnie.
stefan_k14 - 02-05-2009, 13:35

odpinałem sondę lambda i nie robi mu to żadnej różnicy, wtyczki też odpinałem w sumie już chyba ze sto razy doginałem styki we wtyczce i używałem specjalnych sprayów do połączeń elektrycznych i wszystko na nic, jest dokładnie cały czas tak samo :(
mkm - 02-05-2009, 14:11

Ja bym jeszcze sprawdzil przerwe na swiecach, ewentualnie podmienil swiece.
Kondzio_czdz - 04-05-2009, 17:57

Mam tak samo, z tym że u mnie pali się czasem błąd 31-czujnik spalania stukowego a wczoraj rozciekła się pompa wody. W dodatku jak przekroczę 4tyś obrotów to na jałowym biegu samochód gaśnie. Dodam, że 35km wcześniej pompa była wymieniana razem z rozrządem, uszczelką pod głowicą, sondą lambda i świecami. Po 2dniach od naprawy wysiadł komputer i nic już się nie dało z niego wyciągnąć. Wymieniłem i dzieje się to co opisałeś z tym że inne błędy. Elektryk znalazł rozwalone gniazdo silniczka krokowego. Samochód oddałem do "poprawienia".
Na Twoim miejscu sprawdziłbym komputer, najlepiej napisał na coltmania.pl czy ktoś nie ma takiego jak Ty i spróbował wymienić.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group