[97-04]Galant EAxA/W - Dziwny wyciek z LPG
morosophem - 01-05-2009, 17:27 Temat postu: Dziwny wyciek z LPG Witam. Dzisiaj postanowiłem posprzątać wnętrze Gala i zauważyłem dziwny wyciek. Ciecz lekko oleista, żółtawa. Sprawdziłem poziom wszystkich płynów i jest ok. Wyciek zlokalizowałem od spodu tego elementu.
Jest to jakiś element instalacji LPG, jednak nie znam się na tym i nie wiem na ile to jest poważne. Niestety bez kanału nie mogę się tam dostać. Czy ktoś wie co to za element i co powinienem z tym zrobić?
swinks_UK - 01-05-2009, 20:24
A nie jest to wyciek z pompy ABSu przypadkiem?
Anonymous - 01-05-2009, 20:57
A nie jest to czasem parownik? Nie śmierdzi Ci gazem?
u157 - 01-05-2009, 21:43
Wyciek z parownika.
W parowniku zbiera się osad który co jakiś czas powinien zostać usunięty, a wyciek świadczy o nieszczelności parownika.
morosophem - 01-05-2009, 21:53
Wyciek był dość spory, sprawdziłem poziom wszystkich płynów i jest ok. Z tego co udało mi się dojść po przebiegu instalacji do tego elementu to jest to coś od LPG, gdyż łączy się z filtrem gazu. Samochód działa poprawnie i nie mam żadnych objawów, poza tym wyciekiem. Nie wiem co to za płyn. Dokręciłem obejmy na wężykach doprowadzonych do tego elementu i puki co nie cieknie, więc nie czuć też gazu. Zastanawiam się tylko co to za płyn i jaki wpływ na sprawność auta ma jego wyciek. Wiem, że jest tłusty i żółtawy, zapachu prawie nie ma.
[ Dodano: 01-05-2009, 22:19 ]
u157, Ajsi, wielkie dzięki. Tak właśnie myślałem. Wiesz może czy dokręcając te śruby na parowniku mogę go uszczelnić czy służą one do jakiejś regulacji?
u157 - 02-05-2009, 21:11
Nie znam tego typu parownika,ale jeśli są cztery identyczne śruby to na pewno służą do mocowania pokrywy. Wyczyszczenie parownika z osadu, ewentualnie wymiana uszczelki na pewno załatwią problem.
Anonymous - 02-05-2009, 23:11