To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Chip Tuning w Carismie 1.8 GDI automat

Sebek - 01-05-2009, 19:01
Temat postu: Chip Tuning w Carismie 1.8 GDI automat
Z góry przepraszam za być może lakoniczne pytanie. Jestem (mam nadzieję, szczęśliwym) posiadaczem Carismy od kilku dni. Zastanawiam się czy na benzynie jest możliwy tuning silnika. Konkretnie chodzi mi o niższe spalanie i większą moc. W internecie wszystkie informacje dotyczące Chiptuningu odnoszą się do silników Diesla ale niewiele jest nt. benzyny. :?
Jeśli ktoś ma jakąkolwiek wiedzę będę wdzięczny za pomoc. :roll:
Dzięki.

Robson86 - 01-05-2009, 19:52

Sebek Ÿ napisał/a:
na benzynie jest możliwy tuning silnika

yyy nie :P
Sebek Ÿ napisał/a:
Konkretnie chodzi mi o niższe spalanie i większą moc

moze magnetyzer :D zartuje oczywiscie, nie ma takiej opcji. Jedyna rada jezdzij bardziej eko wtedy bedzie mnniej palil :)
Do silnika wolnossacego zaden tuning (podniesienie mocy) nie da rady
Pozdroo

SHARK1979 - 03-05-2009, 01:09

Sebek �, jakaś tam jednak możliwość jest podniesienia mocy :mrgreen:

[ Dodano: 03-05-2009, 01:10 ]
A co do "cipa" to narazie się dowiaduje co się da zrobić, kiedyś na zlocie DOMINOS miał zrobiony taki zabieg na pare koników :wink:

Anonymous - 03-05-2009, 10:56

wcale nie jest tak, że z benzyną nic się nie zrobi. Zachipować można każdy silnik, bez znaczenia jest czy diesel czy benzyna, istotą rzeczy jest TURBINA. Doładowane silniki są dużo elastyczniejsze w chipowaniu od silników wolnossących. Standardem przyjmuje się, że chipowanie silnika bez turbo przyniesie 5-8% mocy, natomiast podobna zmiana programu w silniku turbo przyniesie przyrost mocy rzędu 20-30%. Koszt modyfikacji jest podobny, dlatego chipowanie silników bez turbo jest praktycznie nieopłacalne. W tym sęk.
Sebek - 03-05-2009, 23:50

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
Powiedzmy, że mnie bardziej zależy na niższym spalaniu. :roll: Mocy mam dość (jak na razie :wink: )
Da się coś z tym z chipem zrobić? Tak żeby z 1litr/100km zaoszczędzić? :?:

Robson86 - 04-05-2009, 00:15

Sebek Ÿ napisał/a:
Da się coś z tym z chipem zrobić

Moim zdaniem nie ma sensu. Zaplacisz za chip, a mocy przybedzie Ci tyle, ze nawet tego nie odczujesz-subiektywnie. Jakies setne czy dziesiate sekundy...
Spalanie pozostanie lub delikatnie wzrosnie.
Rada poczytaj i naucz sie jezdzic ekonomicznie, czyli hamuj silnikiem jak najwiecej, wykorzystuj topografie terenu do jazdy, jezdzij na jaknajwyzszym mozliwym biegu itd
To potrafi zdzialac cuda :)
Pozdroo

Morfi - 04-05-2009, 11:55

Mogłes kupic manuala to by spalał minimum 0,5l mniej.
Silnik 1,8 musi swoje spalić. I cari jak na taki silnik pali malutko :D
Muszisz jak najdłuzej utrzymywać stałe obciażenie pedału gazu. Takie na 1/5.
I obroty w okolicach 3 tys.

SHARK1979 - 04-05-2009, 14:26

Morfi napisał/a:
I obroty w okolicach 3 tys.

Albo nawet 2500 :mrgreen:

Rob600 - 04-05-2009, 14:46

Sebek � napisał/a:
Tak żeby z 1litr/100km zaoszczędzić? :?:

Z tego co widzę to kolega ma problem z ciężką nogą ;) znam ten problem z autopsji :oops:
W necie są całe artykuły na temat "eco driving-u" i muszę przyznać że te sposoby sprawdzają się ale oczywiście nie wiem jak to sprawdza się przy AUTOMACIE
Ale na pewno możesz starać się utrzymywać w miarę stałą prędkość i hamować skrzynią bo w automacie też się na pewno da (tak mi się wydaje choć nigdy takim pojazdem nie jeździłem)

Musisz posiedzieć na necie i szukać dokładnych przepisów "eco driving" na automat :( no chyba że ktoś z kolegów ma już sprawdzony przepis :?:

Morfi - 05-05-2009, 01:49

Cytat:
Albo nawet 2500

SHARK1979, dla Mnie za niskie obroty :D wole bliżej max momentu obrotowego, wtedy wystarczy tylko lekko muskać gaz :)

Sebek - 06-05-2009, 17:53

Wielkie dzięki koledzy :)
Ja lubie "Eco driving" i często go stosuję, niemniej jednak zastanawiam się czy dałoby się cokolwiek "podkręcić" w samym komputerze/silniku czy innym układzie sterującym tak aby np automat szybciej wrzucał np. wyższy bieg i tym samym mniej spalał. :roll:

Ja dziś jadać dość "Eco" 90-110km/h na tiptronicu wykręciłem na trasie Przemyśl-Warszawa 380km spalanie 6.4l/100km :P . Uważam, że nie jest to najgorszy rezultat tym bardziej, że jechałem płynnie a wiele ciężarówek zostawało w tyle :lol: . Więc pewnie mógłbym i lepiej wykręcić tylko co to za jazda :roll:

Piwor - 06-05-2009, 17:58

Sebek Ÿ, nie jestem znawca, lecz czy w Cari nie da się zmienić biegu? Mianowicie odpuszczenie lekko gazu. bądź coś podobnego? Coś ktoś mi kiedyś pisał bądź tłumaczył. Nie dam sobie nic odciąć. Swoją droga jeśli wchodzisz w tryb ECO, to cóż, wszystko ok. Wątpię żebyś zmniejszył spalanie jeszcze. Może to przez brak 5 biegu?
Sebek - 06-05-2009, 18:02

Piwor napisał/a:
Sebek Ÿ, nie jestem znawca, lecz czy w Cari nie da się zmienić biegu? Mianowicie odpuszczenie lekko gazu. bądź coś podobnego? Coś ktoś mi kiedyś pisał bądź tłumaczył. Nie dam sobie nic odciąć. Swoją droga jeśli wchodzisz w tryb ECO, to cóż, wszystko ok. Wątpię żebyś zmniejszył spalanie jeszcze. Może to przez brak 5 biegu?

Nie wiem czy Cię dobrze rozumiem. Ja mam automat.
Co masz na myślisz pisząc"tryb ECO"?

wichura1 - 06-05-2009, 18:29

Masz GDI z 2002 roku, więc masz kontrolkę ECO, która zapala się podczas płynnej jazdy ze stałą predkością około 2100-3500 obrotów. ECU przełącza silnik na zasilanie ubogą miesznką. 1.8 GDI 122KM pali wtedy mniej niż mój 1.6 100KM w takich samych warunkach.
Anonymous - 06-05-2009, 18:52

Sebek Ÿ napisał/a:
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
Powiedzmy, że mnie bardziej zależy na niższym spalaniu. :roll: Mocy mam dość (jak na razie :wink: )
Da się coś z tym z chipem zrobić? Tak żeby z 1litr/100km zaoszczędzić? :?:


Napisz może ile na dzień dzisiejszy pali Twoja Cari, że chcesz by na stacji wynik wychodził o 1 litr mniejszy.

Też mam automat, nic nie kombinowałem przy silniku, żadnych chip'ów ani tym podobnych. Moje średnie spalanie to 7,5-8,5L/100km (w zalezności od tego ile miasta i jak dynamicznie jadę).
Minimalne spalanie przy eco-driving'u to 5,57L w trasie (odcinek 350km z prędkością 90-100km/h), więc myslę, że żaden chip nie pozwoli Ci na obniżenie spalania na tyle by kiedykolwiek zwróciły się nakłady na "tuning", a przyrost mocy (tak jak pisali koledzy) będzie minimalny.

Morfi napisał/a:
dla Mnie za niskie obroty wole bliżej max momentu obrotowego, wtedy wystarczy tylko lekko muskać gaz


Jak chcesz to zrobić jadąc automatem, skoro skrzynia sama decyduje o zmianie biegu???



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group