Carisma - Techniczne - Chip Tuning w Carismie 1.8 GDI automat
Sebek - 01-05-2009, 19:01 Temat postu: Chip Tuning w Carismie 1.8 GDI automat Z góry przepraszam za być może lakoniczne pytanie. Jestem (mam nadzieję, szczęśliwym) posiadaczem Carismy od kilku dni. Zastanawiam się czy na benzynie jest możliwy tuning silnika. Konkretnie chodzi mi o niższe spalanie i większą moc. W internecie wszystkie informacje dotyczące Chiptuningu odnoszą się do silników Diesla ale niewiele jest nt. benzyny.
Jeśli ktoś ma jakąkolwiek wiedzę będę wdzięczny za pomoc.
Dzięki.
Robson86 - 01-05-2009, 19:52
Sebek napisał/a: | na benzynie jest możliwy tuning silnika |
yyy nie
Sebek napisał/a: | Konkretnie chodzi mi o niższe spalanie i większą moc |
moze magnetyzer zartuje oczywiscie, nie ma takiej opcji. Jedyna rada jezdzij bardziej eko wtedy bedzie mnniej palil
Do silnika wolnossacego zaden tuning (podniesienie mocy) nie da rady
Pozdroo
SHARK1979 - 03-05-2009, 01:09
Sebek �, jakaś tam jednak możliwość jest podniesienia mocy
[ Dodano: 03-05-2009, 01:10 ]
A co do "cipa" to narazie się dowiaduje co się da zrobić, kiedyś na zlocie DOMINOS miał zrobiony taki zabieg na pare koników
Anonymous - 03-05-2009, 10:56
wcale nie jest tak, że z benzyną nic się nie zrobi. Zachipować można każdy silnik, bez znaczenia jest czy diesel czy benzyna, istotą rzeczy jest TURBINA. Doładowane silniki są dużo elastyczniejsze w chipowaniu od silników wolnossących. Standardem przyjmuje się, że chipowanie silnika bez turbo przyniesie 5-8% mocy, natomiast podobna zmiana programu w silniku turbo przyniesie przyrost mocy rzędu 20-30%. Koszt modyfikacji jest podobny, dlatego chipowanie silników bez turbo jest praktycznie nieopłacalne. W tym sęk.
Sebek - 03-05-2009, 23:50
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
Powiedzmy, że mnie bardziej zależy na niższym spalaniu. Mocy mam dość (jak na razie )
Da się coś z tym z chipem zrobić? Tak żeby z 1litr/100km zaoszczędzić?
Robson86 - 04-05-2009, 00:15
Sebek napisał/a: | Da się coś z tym z chipem zrobić |
Moim zdaniem nie ma sensu. Zaplacisz za chip, a mocy przybedzie Ci tyle, ze nawet tego nie odczujesz-subiektywnie. Jakies setne czy dziesiate sekundy...
Spalanie pozostanie lub delikatnie wzrosnie.
Rada poczytaj i naucz sie jezdzic ekonomicznie, czyli hamuj silnikiem jak najwiecej, wykorzystuj topografie terenu do jazdy, jezdzij na jaknajwyzszym mozliwym biegu itd
To potrafi zdzialac cuda
Pozdroo
Morfi - 04-05-2009, 11:55
Mogłes kupic manuala to by spalał minimum 0,5l mniej.
Silnik 1,8 musi swoje spalić. I cari jak na taki silnik pali malutko
Muszisz jak najdłuzej utrzymywać stałe obciażenie pedału gazu. Takie na 1/5.
I obroty w okolicach 3 tys.
SHARK1979 - 04-05-2009, 14:26
Morfi napisał/a: | I obroty w okolicach 3 tys. |
Albo nawet 2500
Rob600 - 04-05-2009, 14:46
Sebek � napisał/a: | Tak żeby z 1litr/100km zaoszczędzić? |
Z tego co widzę to kolega ma problem z ciężką nogą znam ten problem z autopsji
W necie są całe artykuły na temat "eco driving-u" i muszę przyznać że te sposoby sprawdzają się ale oczywiście nie wiem jak to sprawdza się przy AUTOMACIE
Ale na pewno możesz starać się utrzymywać w miarę stałą prędkość i hamować skrzynią bo w automacie też się na pewno da (tak mi się wydaje choć nigdy takim pojazdem nie jeździłem)
Musisz posiedzieć na necie i szukać dokładnych przepisów "eco driving" na automat no chyba że ktoś z kolegów ma już sprawdzony przepis
Morfi - 05-05-2009, 01:49
SHARK1979, dla Mnie za niskie obroty wole bliżej max momentu obrotowego, wtedy wystarczy tylko lekko muskać gaz
Sebek - 06-05-2009, 17:53
Wielkie dzięki koledzy
Ja lubie "Eco driving" i często go stosuję, niemniej jednak zastanawiam się czy dałoby się cokolwiek "podkręcić" w samym komputerze/silniku czy innym układzie sterującym tak aby np automat szybciej wrzucał np. wyższy bieg i tym samym mniej spalał.
Ja dziś jadać dość "Eco" 90-110km/h na tiptronicu wykręciłem na trasie Przemyśl-Warszawa 380km spalanie 6.4l/100km . Uważam, że nie jest to najgorszy rezultat tym bardziej, że jechałem płynnie a wiele ciężarówek zostawało w tyle . Więc pewnie mógłbym i lepiej wykręcić tylko co to za jazda
Piwor - 06-05-2009, 17:58
Sebek , nie jestem znawca, lecz czy w Cari nie da się zmienić biegu? Mianowicie odpuszczenie lekko gazu. bądź coś podobnego? Coś ktoś mi kiedyś pisał bądź tłumaczył. Nie dam sobie nic odciąć. Swoją droga jeśli wchodzisz w tryb ECO, to cóż, wszystko ok. Wątpię żebyś zmniejszył spalanie jeszcze. Może to przez brak 5 biegu?
Sebek - 06-05-2009, 18:02
Piwor napisał/a: | Sebek , nie jestem znawca, lecz czy w Cari nie da się zmienić biegu? Mianowicie odpuszczenie lekko gazu. bądź coś podobnego? Coś ktoś mi kiedyś pisał bądź tłumaczył. Nie dam sobie nic odciąć. Swoją droga jeśli wchodzisz w tryb ECO, to cóż, wszystko ok. Wątpię żebyś zmniejszył spalanie jeszcze. Może to przez brak 5 biegu? |
Nie wiem czy Cię dobrze rozumiem. Ja mam automat.
Co masz na myślisz pisząc"tryb ECO"?
wichura1 - 06-05-2009, 18:29
Masz GDI z 2002 roku, więc masz kontrolkę ECO, która zapala się podczas płynnej jazdy ze stałą predkością około 2100-3500 obrotów. ECU przełącza silnik na zasilanie ubogą miesznką. 1.8 GDI 122KM pali wtedy mniej niż mój 1.6 100KM w takich samych warunkach.
Anonymous - 06-05-2009, 18:52
Sebek napisał/a: | Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
Powiedzmy, że mnie bardziej zależy na niższym spalaniu. Mocy mam dość (jak na razie )
Da się coś z tym z chipem zrobić? Tak żeby z 1litr/100km zaoszczędzić? |
Napisz może ile na dzień dzisiejszy pali Twoja Cari, że chcesz by na stacji wynik wychodził o 1 litr mniejszy.
Też mam automat, nic nie kombinowałem przy silniku, żadnych chip'ów ani tym podobnych. Moje średnie spalanie to 7,5-8,5L/100km (w zalezności od tego ile miasta i jak dynamicznie jadę).
Minimalne spalanie przy eco-driving'u to 5,57L w trasie (odcinek 350km z prędkością 90-100km/h), więc myslę, że żaden chip nie pozwoli Ci na obniżenie spalania na tyle by kiedykolwiek zwróciły się nakłady na "tuning", a przyrost mocy (tak jak pisali koledzy) będzie minimalny.
Morfi napisał/a: | dla Mnie za niskie obroty wole bliżej max momentu obrotowego, wtedy wystarczy tylko lekko muskać gaz |
Jak chcesz to zrobić jadąc automatem, skoro skrzynia sama decyduje o zmianie biegu???
|
|
|