To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Carisma - coś z przepustnicą...

Anonymous - 24-07-2006, 21:30
Temat postu: Carisma - coś z przepustnicą...
Witam serdecznie!!

Słowem wstępu - przede wszystkim pozdrowienia dla wszystkich Mitsumaniaków od aktywnego Klubowicza VECTRA KLUB POLSKA. Widzę, że Miśki też maja prężny Klub i Forum 8)

Jak widać jestem trochę z innej bajki, więc wybaczcie moją ignorancję w temacie Miśków.
Aha - z góry mówię, że opcji szukaj używam zawsze, piszę jak dopiero jak nie znajdę odpowiedzi.

Piszę do was w imieniu mojej teściowej :twisted: , która na szczęscie nie dość, że jest fajną babką, to dodatkowo mieszka 570 km ode mnie :mrgreen: 8) . Ma to ten minus w tym wypadku, że muszę się zdać na jej opis sytuacji - mam jednak nadzieję, że "wyprostujecie" ewentualne nieścisłości.
Ma ona Carismę 1.8 GDI (4G93) z 1999r. w automacie.

Otóż ostatnio wyskoczył jej check (i pali się cały czas), a silnik strasznie muli i nie chce jechać powyżej 90 km/h (czyli zapewne silnik wszedł w tryb awaryjny - w mojej Viki w takim wypadku nie wkręca się powyżej 4000 RPM, ale teściowej o obroty nawet nie będę pytał).
Po podłaczeniu do kompa (zaznaczam, że nie w ASO) wyszło, że to kod 92. Niestety, wyczytałem w którymś z postów, że błędy w GDI można odczytać tylko kompem, więc nie ma tabeli żeby to sprawdzić (na marginesie - w Vectrze też jest ponad 1400 kodów i wszystko można odczytać przy użyciu zwykłego spinacza :D - oprócz diesli).
Panowie magicy twierdzą, że to siłownik przepustnicy, ewentualnie potencjometr pedału gazu (czyli TPS, jak się domyślam). Ściągnęli TPS z jakiegoś rozbitka, ale okazało się, że to nie ten. Twierdzą, że nowy to ok. 800 zeta, a ów siłownik przepustnicy ok 3500 :roll:

W związku z powyższym mam następujące pytania:
1) Czy ktoś przerabiał coś podobnego?
2) Czy panowie magicy nie ściemniają czegoś?
3) Czy podane przez nich ceny są prawdziwe?
4) Czy znacie jakieś godne polecenia warsztaty w Szczecinie, gdzie znają się na Miśkach? (nie ASO oczywiście)
5) Czy ktoś mógłby podać numery tych części?

Pozdrawiam i zapraszam: http://forum.vectraklub.pl/

Student - 25-07-2006, 07:25

Podstawowe pytanie to w jaki sposób zdiagnozowali błąd, w GDI nie jest to takie proste jak w Viki. Ponadto czy oby napewno ta Carisma nie ma przepustnicy na linkę, bo są i takie wersje.
Konkretnie to Ja bym pojechał do serwisu i podłączył do kompa, zdiagnozował błędy i dopiero szukał na mieście części, ponadto jest forumowicz Rafał Szczecin i może trzeba się z nim skontaktować aby obejżał sprawę i opisał dokładnie zachowanie bryczki.

Anonymous - 25-07-2006, 08:46

a ja mam pytanie troche z innej beczki, jak mozna wyczyścic przepustnicę, pytam bo jak powiedziałem mechanikowi aby to zrobił to zrobił - ale wielkie oczy i powiedział że za to sie nie będzie bral bo to do licha roboty i mozna łatwo cos popsuć :)
Student - 25-07-2006, 09:29

Czyszczenie przepustnicy banalnie proste był opis na FAQ w Mitsubishi Klub ale forum nie działa, jeśli chcesz przeczyścić bez demoznażu, żeby rozkrącić i wyczyścic dokładniej też nie ma problemu tylko trochę cierpliwości i zgrabne ręce, benzyna ekstrakcyjna, nowa uszczelka i tyle, wszystko ok. 1-1.5h roboty. Serwis robi to w 15 min ale nie w taki sposób i nie tak dokładnie.
Hubeeert - 25-07-2006, 10:13

Na szczęście jest google - tyle że zdjęć juz tam dawno nie ma - czyszczenie przepustnicy w GDI
Krzyzak - 25-07-2006, 10:22

Wszystko uzależnione jest od tego, w jaki sposób był sprawdzany błąd - czy poprzez złącze OBDII (notabene jest tu standard, ale rozszerzony, więc znów TYLKO firmowy komp - MUT), czy jeszcze przez ALDL (ale nie wiem, czy w przypadku GDI to w ogóle możliwe).
Przy OBDII błąd 92 to zwarcie elektrozaworu pomiaru paliwa do plusa.

Jedyna opcja, to pojechać do serwisu, który ma komputer do Mitsubishi - MUT II lub III - tam odczytają gdzie jest problem. Jeśli to faktycznie TPS, to możliwe, że przyczyną jest brudna przepustnica. Z jej czyszczeniem nie ma dużego problemu - opis jest na mojej WWW, ale dotyczy innego silnika. Z tym, że samo czyszczenie odbywa się podobnie, a różnicą jest sposób dotarcia do owej przepustnicy - w GDI wykręcenie wszystkich maskownic itp.
TPS możesz sprawdzić podpinając do niego omomierz i sprawdzając opory oraz ciągłość zmian przy naciskaniu na pedał gazu - powinien się zmieniać płynnie i bez przerw. Z reguły zakres obejmuje od 500 Om do 4.5-5.5 kOm.

ZTCW to w Szczecinie jest nędza jeśli chodzi o warsztaty do Mitsu - proponuję Ci samemu wykonać to czyszczenie a potem się ew. dalej martwić - jeśli błąd nie zniknie.

Co do cen, to faktycznie mogą one być tak wysokie, ale - jak pisałem - najpierw czyszczenie, a potem pytaj o części naszego dostawcę - Japaneze (Marek Malik - tel. znajdziesz na forum). Potrafi ściągnąć niemal wszystko w rewelacyjnych cenach.

Anonymous - 25-07-2006, 11:53

Panowie,

Dzięki za podpowiedzi. Niestety, jak pisałem samochód jest 570 km ode mnie, więc mogę co najwyżej przekazać wskazówki. Zwłaszcza z pomiarami po podpięciu do TPSa.
Chyba jednak wyślę teściową do ASO...
A z tym siłownikiem przepustnicy to możliwe, aby to było takie drogie? Toż to chyba całą przepustnicę można by kupić...
Aha - nie jest na linkę na pewno.
Co do części - mam 40% zniżki od cen hurtowych w jednej z dużych hurtowni z częściami do Japońców i z możliwością zwrotu jeśli nie będą potrzebne.
Dlatego pytałem o numery.

Pozdrawiam wszystkich

Hubeeert - 25-07-2006, 16:41

Jeżeli ta duża firma to JC to proponuję odpuścic wszystko co firmują. Oszczędisz sobie i teściowej nerwów.
My polecamy jedną firmę - Marek Malik vel Japaneze. :mrgreen:

Krzyzak - 25-07-2006, 16:52

Ew. jest sporo innych firm (moto.sklep.pl, InterCars, JapanParts itd.), które kupują od JC i generalnie części produkowane "dla JC" są przeciętnej lub niskiej jakości. Trzeba po prostu wiedzieć, co można tam kupić a co nie. Tak na szybko, to el. gumowe kupuje się oryginały, a kupuje się u Japaneze, bo w ASO są 4x droższe.
W JC nie kupisz TPSa czy zespołu przepustnicy - oni mają głównie el. eksploatacyjne.

Anonymous - 25-07-2006, 16:55

Hubeeert napisał/a:
Jeżeli ta duża firma to JC to proponuję odpuścic wszystko co firmują. Oszczędisz sobie i teściowej nerwów.


To znaczy co? Chodzi o jakość? Części jakieś lewe? Bo układ mam tam "personalny", a nie "oficjalny". Części do Viki też biorę ile wlezie, często "na zapas" i zwracam bez problemów.
No i cena...
Chyba, że kolega Marek ma jeszcze lepsze..


EDIT: Krzyżak ubiegł mnie ze swoim postem (a właściwie swoją odpowiedzią wyprzedził moje pytanie).
A że trzeba wiedzieć co tam brać to wiadomo 8)

No to w takim układzie uderzę do Japaneze.

Hubeeert - 25-07-2006, 17:00

Wujek Abdi napisał/a:
Chodzi o jakość

Dokładnie.
Przykłady:
Uszczelniacze zaworów - w najlepszym razie kilka tys km
Uszczelniacze - szmelc
tarcze hamulcowe - gówno jakich mało
Itd, itp.

woxy - 25-07-2006, 18:43

Co do JAPANEZE to dzisiaj mija 6 tyg od kiedy do niego dzwoniłem (był to poniedziałek) i miał pod koniec tamtego tygodnia odpisać na maila z cenami. Do dzisiaj nic nie odpisał, także się zawiodłem :(
Hubeeert - 25-07-2006, 19:08

woxy zadzwoń jeszcze raz - przypomnij się - Marek ma huk roboty. Pomyśl - na forum jest nas 1300 osób. Niech co 10 dzwoni do niego ;-)

Daj mu szanse ;-)

arekp - 25-07-2006, 20:24

W Szczecinie mamy straszna nedze jesli chodzi o kompetentne warsztaty. Mamy jedynie sensowne zlomowisko zachodniej Europy ;) i mozna czesci kupic z rozbitkow.

Jesli chodzi o warsztat to polecam udac sie na ul.Struga do firmy Agrykolex - ASO Subaru. Wczesniej firma ta byla dealerem i ASO Mitsubishi. Namiary na nich znajdziesz na www.szczecin.subaru.pl

Krzyzak - 25-07-2006, 20:26

No ja dzwoniłem wczoraj. I codziennie się przypominam. A jak zamówiłem części w poniedziałek na początku lipca, to dopiero w poprzedni poniedziałek dostałem.
Do Marka trzeba po prostu dzwonić - jak pisze Huber - on ma mnóstwo pracy.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group