Carisma - Techniczne - Klekoczący zawór w DI-D- regulacja?
LukaszSZ999 - 03-05-2009, 12:54 Temat postu: Klekoczący zawór w DI-D- regulacja? Witam. Zastanawia mnie czy to normalne ze zamiast równej "gry" zaworów, głównie podczas przyspieszania (tylko gdy jest nierozgrzany) i podczas jazdy równym tempem, słychać dosyć głośny klekot wg mnie tylko jednego zaworu. Jest to trochę wkurzające bo słychać to bardzo na zewnątrz jadąc z otwartą szybą. Moje pytanie brzmi, czy mimo samoczynnej regulacji zaworów można samemu podkręcić i wyregulować zawory? Proszę o porady.
pawelsonx - 03-05-2009, 14:15
W tym silniku zawory nie mają samoczynnej regulacji. Reguluje się je w miarę potrzeby za pomocą płytek może nadszedł ten czas kiedy to trzeba zrobić
LukaszSZ999 - 03-05-2009, 17:31
OOOO. Coś nowego. Nie wiedziałem. Dzięki. Te płytki się przykleja do zaworu czy jak? Gdzie mogę dostać takie płytki?
Anonymous - 04-05-2009, 20:02
LukaszSZ999 napisał/a: | OOOO. Coś nowego. Nie wiedziałem. Dzięki. Te płytki się przykleja do zaworu czy jak? Gdzie mogę dostać takie płytki? |
Przedmówcy chodziło chyba o szczelinomierz, czyli takie płytki stalowe o określonej grubości, które się wtyka w szczelinę i ustawia wielkość przerwy
Pozdrawiam
Arthus
Piwor - 04-05-2009, 22:25
Szczelinomierz kupisz w każdej Castoramie i innych, za jakieś 3 pln.
Anonymous - 04-05-2009, 23:08
arthus napisał/a: | LukaszSZ999 napisał/a: | OOOO. Coś nowego. Nie wiedziałem. Dzięki. Te płytki się przykleja do zaworu czy jak? Gdzie mogę dostać takie płytki? |
Przedmówcy chodziło chyba o szczelinomierz, czyli takie płytki stalowe o określonej grubości, które się wtyka w szczelinę i ustawia wielkość przerwy
Pozdrawiam
Arthus |
nie chodzi wcale o szczelinomierz, tylko regulacja zaworów polega na podkładabych płytkach o róznej grubości celem ustawienia odpowiedniego luzu na zaworach.
Szczelinomierz służy do zmierzenia luzu zaworowego.
POzdrawiam
Piwor - 04-05-2009, 23:09
JackD, ustawiałeś kiedyś zawory? Sam? U mnie były w ten sposób regulowane i wszystko jest ok.
Anonymous - 04-05-2009, 23:12
Piwor napisał/a: | JackD, ustawiałeś kiedyś zawory? Sam? U mnie były w ten sposób regulowane i wszystko jest ok. |
Przy pomocy płytek. nie ustawiałem sam.
A dlaczego pytasz/>?
POzdr.
Piwor - 04-05-2009, 23:15
Szczelinomierzem da się to spokojnie zrobić.
Anonymous - 04-05-2009, 23:24
Piwor napisał/a: | Szczelinomierzem da się to spokojnie zrobić. |
Coś bliżej? Podkładasz pod płytkę część szczelinomierza??
Czy to nie jakaś maniana. Przecież koszt płytki to wg róznych żródeł to 10-20 zł.
POzdr.
Piwor - 04-05-2009, 23:26
Eh, bez płytek, wystarczy szczelinomierz. Starczy już offtopu, bo nas pogonią zaraz.
pawelsonx - 05-05-2009, 00:09
szczelinomierzem jest urządzeniem pomiarowym. A jeżeli luz nie mieści się w normie to wtedy trzeba podłożyć płytkę o odpowiednim wymiarze lub wymienić. Co do płytek to kupuje się je w kompletach. Jeżeli tylko na jednym zaworze jest nieodpowiedni luz to lepiej pojechać do zakładu który specjalizuje się we francuzach który posiada kilka kompletów płytek o różnych rozmiarach, wymienią wtedy tylko jedną i koszt tej regulacji będzie tańszy niż zakup kompletu.
W przeciwieństwie do innych modeli w tym silniku nie reguluje się luzu za pomocą śrub tak jak to jest w innych silnikach tutaj zawór popycha płytka (podkładka) na którą naciska wałek rozrządu jak to widać na załączonym wcześniej rysunku. Jest tam również napisane że jeżeli luz odbiega od normy trzeba zamienić (z angielskiego popychacz) podkładkę
LukaszSZ999 - 05-05-2009, 17:54
A słychać u was coś takiego jak u mnie, czy jest to raczej równa praca?
Anonymous - 05-05-2009, 23:16
LukaszSZ999 napisał/a: | A słychać u was coś takiego jak u mnie, czy jest to raczej równa praca? |
U mnie są podobne objawy.Na zimnym silniku w zakresie obrotów 1500-2000 silnik pracuje jakby nie pracował co którys raz jeden cylinder. Szczególnie ostatniej zimy było to bardzo odczuwalne. Teraz przy tych temperaturach nie jest to bardzo odczuwalne. Ja stawiam na zawory. Ale może to być też coś innego.
Pozdr.
|
|
|