To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse - Techniczne - auto zaczęło kopcić na biało

mikus - 03-05-2009, 14:49
Temat postu: auto zaczęło kopcić na biało
Witam, mam eclipsa 96r 2.0 bez turbo 4g63 i od jakiegos czasu auto zaczelo bardzo mocno kopcić na bialo,głównie to wystepuje na biegu jałowym jak auto jest odpalone lub gdy jak ruszam.Przy wyższych obrotach tak jakby mniej. Miałem nie dawno robioną górę silnika bo mi walnął rozrząd i tak sie zastanawiam czy coś żle nie zostało złożone. Zaczęło ubywać oleju.
Maretzky85 - 03-05-2009, 15:34

A uszczelniacze zaworowe były zmieniane ?
nezik - 03-05-2009, 19:25

u mnie dzieje podobnie, auto z turbo, mechanik poiwedzial, że trzeba by głowice splanować
zenek_bb - 03-05-2009, 21:34

nie ma rady,,, olej z głowicy dostaje się do cylindra... po walnięciu rozrządu zrobiłbym wymiane pierścieni i wszystkich uszczelek oraz uszczelniaczy zaworowych,,, tak bym nie jeździł...

Mitsubishi podaje że max zużycie oleju może wynieść 1L na 1000km, jest to spowodowane zużyciem normalnym silnika, podają że takie zużycie jest dopuszczalne, ale tylko z winy pierścieni tłokowych i uszczelniaczy zaworowych... jak pali 4L na 500km to nieradziłbym jeździć tylko zrobić mały remont...

mi spala niecały litr na 1000km, niby sporo ale dopuszczalne, w przyszłym roku robie generalny remont więc puki co jeżdżę i zbieram kase na remont (pewnie wyniesie ze 3-4tys. w samych częściach, robotą zajmę się z ojcem sami...)

mikus - 03-05-2009, 22:05

wlasnie gora zrobilem na cacy nowe prowadnice zawory uszczelniacze i to wszysttko gora polka tylko nie wymienilem pirscieni ale zalalem nafta i po godzinnie sprawdzilem i na 1,2 cylindrze ubylo troszke ale nie wszystko a na 3,4 nic nie ubylo moze zle uszczelniacze zalozyli albo zawory zle dotarli albo pierscianie nie wiem dlatego czekam na jakas pomoc
Maretzky85 - 04-05-2009, 01:34

A czy prowadnice zaworowe były sprawdzane ?
mikus - 05-05-2009, 22:28

chyba tak bo glowice robilem w firmie we wroclawiu a wszyscy ich tam polecaja
dzis sprawdzili mi cisnienie i mowi ze jest ok

Maretzky85 - 05-05-2009, 22:55

To jak masz pewność co do uszczelki pod głowicą to głowica może być pęknięta.
Adaho_krak - 06-05-2009, 14:46

Generalnie biały dym ewidentnie wskazuje na dostawanie się cieczy chłodzącej do komory spalania, więc tak jak wyżej ktoś napisał, albo uszczelka pod głowicą, albo pęknięta głowica. Oczywiście mowa tu o dymieniu cały czas, jeśli dymi przez chwilkę po odpaleniu zimnego silnika, to zjawisko takowe jest zupełnie normalne.
Anonymous - 06-05-2009, 21:11

Dokładnie, żaden olej tylko płyn chłodniczy i to w dużych ilościach. ale by Ci go grzało co 300km - 800km.

Napisz czy:
Jaka uszczelka była położona?
Masz LPG?
Sonda lambda była sprawdzana?
Kolektor wydechowy szczelny?

Ale raczej, moja rada:

*dolewaj olej Valvoline,
*wyreguluj obroty (strona krzyżaka)
*pociśnij nim przynajmniej raz dziennie a nie pykaj taś taś bojąc się że coś się stanie

i do 4 tyg. wszystko wróci do normy (no chyba że uszczelka Ajusa)

mikus - 07-05-2009, 22:15

ciezko mi teraz powiedziec co to byla za uszczelka ale napewno najwyzsza polka w intercars tak jak i zawory i uszczelniacze oraz prowadnice. autko kopci bardzo mocno jak stoi lub rusza jak go deptam pod przerywacz to przestaje kopcic ale jak spadna obroty to znowu kopci i je duzo oleju ostatnio na 100 km spalila mi ok 1 litra przy bardzo ostrej jezdie ale cisnienie ma ok

[ Dodano: 07-05-2009, 22:17 ]
gazu nie mam i na mocy tez nie stracila kolektor szczelny

Maretzky85 - 07-05-2009, 23:02

Swoją drogą może pierścienie olejowe się już buntują ?
Anonymous - 07-05-2009, 23:59

ehh, no to kicha, bo w katalogu IC nie mają nic dobrego :-/

no ale poprzednik ma rację, że pierścionki puszczają albo uszczelniacze zaw.

sprawdź ciśnienie sprężania (3 krotnie) a potem próbę olejową a jak masz dostęp do fachowca to jeszcze ciśnieniową. to załatwi sprawę zawory/pierścienie.

Maretzky85 - 08-05-2009, 09:45

crolls napisał/a:
w katalogu IC nie mają nic dobrego :-/

Mają mają, tylko trzeba się upomnieć ;)

Adaho_krak - 08-05-2009, 14:31

Sprawdź kompresje, jeśli jest powyżej 12,5 to na 100% pierścienie olejowe puszczają Miałem tak samo, zmieniłem pierścienie i spokój. Pierścienie orginalne sprowadził mi Kiepuczi.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group