[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A 2.5] Silnik 2.5 Padnięta jedna panewka
DamianBlue - 03-05-2009, 22:39 Temat postu: [EA5A 2.5] Silnik 2.5 Padnięta jedna panewka Witam Szanownych Kolegów,
Mam takową sytuację i chciałbym żeby wypowiedzieli się znawcy tematu. Mam silnik 2,5V6 z osprzętem z uszkodzoną panewką bodajże na 3. cylindrze. Stoi on sobie w garażu i trzeba z nim coś zrobić dlatego mam pytanie. Ile kosztowała by ewentualna naprawa i przywrócenie silnika do żywych? Czy może bardziej opłacało by się sprzedać na części??
Mile widziane zdanie Bartka
Pozdrawiam
DamianBlue
koniar - 06-05-2009, 22:20
zależy czy ją obróciło, jeśli nie to wymienić i jeździć, jeśli tak to jest spory problem
DamianBlue - 07-05-2009, 11:41
Z tego co wiem, to niestety obróciło ;/.
Maretzky85 - 07-05-2009, 22:12
No to zapewne szlif wału i nadwymiarowe panewki...
Bartek - 07-05-2009, 22:24
Duże koszty.... do wymiany wał, korbowód, panewki (korowe i główne) i sporo roboty..... (żeby wymienić korbę, trzeba zdjąć głowicę). Jeżeli jest dużo opiłków panewki w oleju, to pompa oleju raczej też do wymiany - obudowa będzie porysowana..... i hydraulika zaworów....
PS. duuużo taniej kupić silnik z angola......
DamianBlue - 13-05-2009, 23:03
Dzięki CI Bartek za szczegółową odpowiedź . Na taką właśnie czekałem. Podziękowania również dla Maretzky85 . Czyli silnik będzie na handel.... Ale najpierw trochę się na nim" po uczę".
Dzięki jeszcze raz i pozdrawiam.
maniekk1 - 11-05-2011, 22:18
czy dzwiek uszkodzonych panewek bedzie rozpoznawalny/glosny czy moze to byc delikatne tuk..tuk..tuk..tuk u dolu silnika ,bardziej jakby z prawej strony ?
gruchol - 11-05-2011, 22:24
Na początku może po cichu stukać, ale z czasem (dosyć szybko) będzie chodzić coraz głośniej..
Owczar - 11-05-2011, 23:43
DamianBlue, http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=63254
malina_drizzt - 12-05-2011, 00:24
Czy do zdiagnozowania uszkodzenia panewek wystarczy zdjąć dolną część miski "lower oil pan"?
czy trzeba zdjąć też "upper oil pan?
Krzyzak - 12-05-2011, 07:59
oba
a panewek czasem nie słychać - miałem kiedyś taki silnik, co gasł po rozgrzaniu
setki testów i nic - dopiero kolejne zdjęcie michy i obejrzenie panewek na 2 cylindrze (na 1 - najdalej od pompy były oglądane od razu) pokazało, że panewka ma grubość kartki papieru i wtopiła się w stopę korbowodu...
|
|
|