Space Star Techniczne - [MSS DID] SKRZYNIA BIEGÓW - dziwne stuki
kazek7518 - 04-05-2009, 01:19 Temat postu: [MSS DID] SKRZYNIA BIEGÓW - dziwne stuki witam od jakiegos czasu w moim misku did 2003 58tyś km jadąc naprzykład na 3 biegu 50km/g,lub na4biegu 80km/g w momencie dodawania i ujmowania gazu są wyczuwalne stuki,może nie tyle stuki jak jakiś dziwny luz pomiędzy silnikiem a kołami.czy mieliście coś takiego?przyznam iż trochę mnie to martwi
cns80 - 04-05-2009, 08:30
Według mnie są 4 możliwości:
1. Przeguby półosi
2. Poduszki silnika (trochę za wcześnie jak na ten przebieg)
3. Koło dwumasowe (ale tu prawie na pewno przebieg jest kręcony, bo za wcześnie padło)
4. Zawieszenie
Ciężko coś więcej powiedzieć. Poszukaj na forum tematów o tym.
halbog - 04-05-2009, 11:34
kazek7518 napisał/a: | momencie dodawania i ujmowania gazu są wyczuwalne stuki,może nie tyle stuki jak jakiś dziwny luz pomiędzy silnikiem a kołami. |
Miałem w Suzuki Swifcie podobne objawy, mechanik wykrył wyrobiony bolec wahacza w przednim kole. Sprawdź, bo to bezpośrednio wpływa na bezpieczeństwo. Można w trakcie jazdy zostawić koło na drodze .
Pozdrawiam
Bogdan
JCH - 04-05-2009, 18:24
kazek7518 napisał/a: | w momencie dodawania i ujmowania gazu są wyczuwalne stuki | Mnie się wydaje, że to koło dwumasowe ale czy z tego powodu masz się niepokoić Byłoby dobrze aby ktoś znający się na rzeczy posłuchał tego i zweryfikował źródło stuków.
constell - 04-05-2009, 21:17
Mnie się nasuwa jeszcze jedna przyczyna, mianowicie luz w mechanizmie różnicowym.
Wszyscy Panowie możecie mieć rację .... ale
mam u siebie ten sam objaw, niestety diagnoza usteki trwała dośc długo - sprawdziłem wszyskie elementy takie jak poduszki (wymienione na nowe), koło dwumasowe (wymienione razem ze sprzęgłem - zbędny dość duży wydatek), sprawdziłem przeguby na półosiach, okazały się OK. Mimo tych zabiegów stukania nie wyeliminowałem. Dopiero znajomy mechanik naocznie pokazał mi w czym leży problem. Przy podniesiony samochodzie na podnośniku obrcał jedną z półośi, druga była zablokowana, wtedy dało sie wyczuć dość duży luz a przy gwałtowniejszych obrotach wyraźnie słyszalny stuk - ot przyczyna.
Niestety mechanizm różnicowy jest wbudowany w skrzynię biegów - mnie nie pozostało nic innego jak tylko ją wymienić. Na dniach zapewne tego dokonam mam namierzoną skrzynie z minimalnym przebiegiem.
Po wymianie podziele się wrażeniami.
Anonymous - 05-05-2009, 09:40
Panowie mogą to być też półosie napędowe - luz na nich.
Była swego czasu akcja naprawcza w Carismach DiD (wymiany półosi), niestety nie wiem czy tyczyło się to też Space Starów.
Ja w swojej Cari mam już półosie "zmodyfikowane".
P.S. Dotyczyło to tylko samochodów będących na gwarancji
Anonymous - 05-05-2009, 10:37
witam u mnie chyba jest ten sam przypadek stukania (mam MSS 1.6 - przy przebiegu 125 tyś - raczej nie kręcony) a mianowicie
samochód stoi i jak chcę cofnąć słychać stuknięcie, kiedy ruszam to tego nie zauważyłem
prawie za każdym razem przy próbie cofania jest słyszalne stuknięcie.
Poza tym jest też stuknięcie podczas puszczania sprzęgła i potem silnik dość głośno pracuje, słychać takie rzężenie. po wciśnięciu sprzęgła jest zupełna cisza tylko silniczek ładnie gwiżdże
Ciepło się zrobiło i trzeba by się zająć moim MSS 1.6
kazek7518 - 05-05-2009, 13:15
constell napisał/a: | Mnie się nasuwa jeszcze jedna przyczyna, mianowicie luz w mechanizmie różnicowym.
Wszyscy Panowie możecie mieć rację .... ale
mam u siebie ten sam objaw, niestety diagnoza usteki trwała dośc długo - sprawdziłem wszyskie elementy takie jak poduszki (wymienione na nowe), koło dwumasowe (wymienione razem ze sprzęgłem - zbędny dość duży wydatek), sprawdziłem przeguby na półosiach, okazały się OK. Mimo tych zabiegów stukania nie wyeliminowałem. Dopiero znajomy mechanik naocznie pokazał mi w czym leży problem. Przy podniesiony samochodzie na podnośniku obrcał jedną z półośi, druga była zablokowana, wtedy dało sie wyczuć dość duży luz a przy gwałtowniejszych obrotach wyraźnie słyszalny stuk - ot przyczyna.
Niestety mechanizm różnicowy jest wbudowany w skrzynię biegów - mnie nie pozostało nic innego jak tylko ją wymienić. Na dniach zapewne tego dokonam mam namierzoną skrzynie z minimalnym przebiegiem.
Po wymianie podziele się wrażeniami. | witam to co pan pisze byłoby najbardziej podobne ponieważ po podniesieniu koła gdy jest na biegu ruszając nim jest dosyc duży luz wgranicy trzech centymetrów.ale niemam pojęcia ile byc powinno
constell - 07-05-2009, 22:59
Stuków ciąg dalszy.....
Mam już nową skrzynię (nowa to za dużo powiedziane, używana ale tak jak już mówiłem z niewielkim przebiegiem, zaledwie 45 tys.). Szybki test utwierdził mnie, co do przyczyny występowania stuków w momencie dodawania i ujmowania gazu - rozbity mechanizm różnicowy.
Po prowizorycznym wpięciu półosi i obracaniu nimi praktycznie nie dało wyczuć się luzu w nowej skrzyni, może taki minimalny.
W przyszłum tygodniu biore się za wymianę.
kazek7518 - 10-05-2009, 13:25
witam.jak wymienisz ta skrzynie to podziel się rezultatem i kosztami jakie poniosłeś
constell - 20-05-2009, 23:00
Wreszcie udało mi się wyeliminować usterkę z którą walczyłem od dawna, wymiana skrzyni pomogła. Co do kosztów:
- skrzynia (używana) - 500 PLN,
- olej (2 l.) - 90 PLN
- wymiana - w zasadzie gratis - uczniłem to razem z kumplem (mechanikiem samochodowym z zamiłowania) w jego dość dobrze wyposażoym garażu, zeszło nam prawie cały dzień. Bardzo dużo rozkręcania; zdjąć maske (wygodniej podwiesić silnik) od góry trzeba wymontować obudowę filtra, mocowanie akumulatora, rury od intercoulera i całe mocowanie wraz z poduszką, na dole osłony silnika, belkę, rozpiąć jeden sworzeń (lewa strona) ułatwi to wypięcie półosi ale wcześniej należy pozbyć sie oleju ze skrzyni, gdy to mamy już sa sobą pozostaje odpiąc od skrzyni trzy wtyczki (czujnik wstecznego, położenia koła zamachowego a ta trzecia nie wiem od czego), przewód zasilający w płyn łożysko i odkręcić kilkanaście śrub łaczących skrzynie z korpusem silnika. Po tych zabiegach w zasadzie mamy gotową do wyjęcia skrzynię. Montaż w odwrotnej kolejności. Wdaje się dośc proste ale wierzcie mi jest przy tym dużo zachodu i trzeba mieć pojęcie o mechanice. Wcześniej orientowałem się ile może taka wymiana kosztować w warsztatach - nie mniej niż 400 PLN.
Anonymous - 21-05-2009, 21:10 Temat postu: [MSS] DID Skrzynia biegów - rodzaj oleju Witam!
Szukałem informacji na forum na temat ilości wlewanego oleju do skrzyni biegów. Znalazłem że wchodzi około 2l. Natomiast nie bardzo wiem jaki wlać i jak to zrobić. Może ktoś z Was już to robił i może podesłać jakąś instrukcję? Foty?
Kilka informacji technicznych, to mam przejechane ponad 180kkm i nie wiem czy wcześniej był wymieniany, więc profilaktycznie wolę to zrobić.
constell - 21-05-2009, 23:43
Wchodzi około dwóch litrów, mnie dokładnie tyle wystarczyło. Od strony ściany grodzowej po obu stronach skrzyni biegów w połowie wysokości są śruby po odkręceniu których wyłania się otwóry do wlania oleju - wystarczy odkręcić jedną. Wlać można przy pomocy bardzo dużej strzykawki, bądź specjalnej rury z tłokiem i wyprofilowaną rurką wlewową - widziałem takie urządzenie w warsztacie. Ja osobiście robiłem to dużą strzykawką, pracochłonne ale skuteczne. Zalewamy olej aż do wysokości otworu wlewowego, zakręcamy i po sprawie. Po przejechaniu kilku kilometrów warto sprawdzić poziom oleju i ewentualnie dolać.
Anonymous - 24-07-2009, 18:50 Temat postu: ss 1.3 - Problem ze skrzynią biegów No i problem ... Zaczęło się od problemów podczas przyspieszania - dziwnie szarpał i szumiał . po lekkim podgonieniu do 4 tys obr uspokajał się na kilka dni. myślałem że to coś z paliwem . niestety objawy wracały co kilka dni , a parę dni temu wróciły na stałe. szarpanie podczas przyspieszania i wogóle jazdy na biegu, pulsujący szum jak w starym autobusie, czasem stukane i drżący /mało powiedziane/ lewarek zmany biegów. lekarska diagnoza w TW Auto - skrzynia, a najpewniej mechanizm różnicowy. Może ktoś mnie wyprowadzi z błędu, pocieszy mniej kosztowną sugestią. Będę wdzięczny za rady bardziej doświadczonych.
dariuszs75 - 22-11-2014, 21:41 Temat postu: [MSS DID] Odgłosy ze skrzyni biegów? Panowie jest problem, a chodzi oto że od jakiegoś czasu mam problem z odlosami które są słyszalne z okolic skrzyni, i podczas zmiany biegów, albo jak dodaje lekko gazu to słychać jak by coś chrobotalo, jeżeli zmieniam biegi dynamicznie to nie jest to tak irytujące. Ale co najciekawsze niema problemu z niczym tylko te odgłosy. Powiem że wymieniłem jedną poduche pod skrzynią,luzów nigdzie niewyczulem. Może jakiś pomysł bo mi brak,z góry dziękuję za podpowiedzi.
|
|
|