Carisma - Techniczne - [Cari 1.9TD] napinacz paska
aga.m - 05-05-2009, 00:06 Temat postu: [Cari 1.9TD] napinacz paska Witam! Mam mały problem z piszczącym paskiem wielorowkowym! Od jakiegoś czasu pasek popiskiwał więc wymieniłam go na nowy ale popiskiwanie nadal jest słyszalne. Po przeczytaniu kilku lektur na ten temat wszystko wskazuje na napinacz (sprężynę)
Mam do Was pytanie: Czy w waszych autach, napinacz (sprężyna) jest pod jakimś kątem (wygina się) czy jest zupełnie prosty? W mojej Carismie 1,9TD jest wygięty.
Mam nadzieję że zrozumieliście moje pytanie
Pozdrawiam!
pawelsonx - 05-05-2009, 13:26
U znajomego w volvo w tym samym silniku piszczało koło pasowe wału korbowego.
Może najpierw go sprawdź rysuje się na nim linie i jeżeli po jakimś czasie się nie pokrywają to znaczy że przekładka gumowa w tym kole przepuszcza .
U mnie piszczał nowy pasek power grip firmy gates musiałem zmienić na stary. Teraz czekam jak mi przyślą nowy firmy goodyear
kielurkk - 05-05-2009, 17:54
aga.m napisał/a: | Czy w waszych autach, napinacz (sprężyna) jest pod jakimś kątem (wygina się) czy jest zupełnie prosty? |
sprężyna ma być prosto czyli górne i dolne mocowanie jej powinno być w osi. Pasek jak będzie słabo napięty (gdy sprężyna się wygina nacisk napinacza jest mniejszy) zwłaszcza pod obciążeniem (klimatyzacja, duży pobór prądu z alternatora, pompa wspomagania) będzie popiskiwał. Ja ostatnio robiłem test bo ta właśnie sprężyna mi "rzegota" na wolnych obrotach (standard w silnikach reno )i wymontowałem ją i założyłem zamiennik w postaci UWAGA klucza płaskiego 13-14 przykręcając go na mocowaniach jak sprężynę (prowizorka jak h...) i "rzegotanie" ustało. Oczywiście nie jeździłem z tym kluczem MOżesz też zrobić podobny test i zobaczysz czy pomoże. Koszt takiej sprężyny na Allegro 125 pln plus przesyłka. Pytałem po sklepach motoryz. i nie ma możliwości kupić samej tylko z napinaczem (rolką) koszt 350-400 zł
Ppiotr - 09-05-2009, 16:21
nie możliwe aby pasek w tym samochodzie piszczał , a popuszczałeś może napinacz do założenia paska??
aga.m - 17-05-2009, 11:09
Wymieniłam pasek z napinaczem i amortyzatorem i... jest trochę lepiej. Ale pasek nadal popiskuje szczególnie przy zmianie biegów. Może rzeczywiście to koło pasowe o którym wspomniał pawelsonx. Czy możecie mi zobrazować jak to sprawdzić? Gdzie to coś się rysuje i czym?
siwyV40 - 17-05-2009, 11:53
Prawdo podobnie to piszczy koło pasowe z tłumikiem drgań skrętnych osadzone na wale korbowym. W TD takie coś jest i kosztuje około 200zł. Numer koła które pasuje do silnika TD w Volvo to zamiennik firmy MC numer 2849
Morgan29 - 23-05-2009, 03:37
aga.m napisał/a: | Czy możecie mi zobrazować jak to sprawdzić? Gdzie to coś się rysuje i czym? |
dominującym narzędziem w tej czynności jest poprostu marker - lub raczej tip-ex
należy się grzecznie położyć pod autko od strony rozrządu .... oczywiście na zgaszonym silniku i wykonać czynność kreślarską zaznaczając jedną krechą elementy koła pasowego metal i gumę
a po par przejażdżkach ...znów paść i ocenić czy się pokrywa krecha jak nie to rychłe zakupy...
Ppiotr - 25-05-2009, 18:04
kolego a nie piszczy u ciebie wspomaganie
Werwolf - 27-05-2009, 06:13
A może zwyczajnie padło gdzieś łożysko, np. w rolce?? Ściągnij pasek, i posprawdzaj wszystkie rolki które on napędza. Jak wszystkie będą OK, to stawiam na koło dwumasowe.
Werwolf
kuladencer - 22-08-2009, 19:41
panowie mmam 1.9 td bez klimy, powiedzce gdzie jest ten napinacz:) sciagnalem obudowe klinowego i zbladle bo nie widze:)
kosek - 22-08-2009, 20:40
Witam
Nie wiem jak jest bez klimy, ale z klimą napinaczem jest ta czarna "sprężynka".
Oczywiście jest to cały kompletny podzespół z rolką, sprężyna i wspornikiem.
pozdrawiam
pawelsonx - 22-08-2009, 22:31
kuladencer napisał/a: | panowie mmam 1.9 td bez klimy, powiedzce gdzie jest ten napinacz:) sciagnalem obudowe klinowego i zbladle bo nie widze:) |
bez klimy naciąga się śrubą
kuladencer - 23-08-2009, 22:03
mogłbys troche jasniej ??:) musze wymienic ten pasek i nie wiem nawet jak sie za to zabrac ??:) co odkrecic zeby go sciagnac ?? ta rolke na alyrtnatorze odkrecic ??:)
pawelsonx - 24-08-2009, 01:27
jeżeli bez klimy to luzujesz śrubę trzymającą alternator do bloku(1) i śrubę która trzyma pęt gwintowany do naciągania(2) potem popuszczasz nakrętkę która powoduje napięcie paska (3)wtedy alternator opuszcza się w dół uwalniając pasek. Nie zapomnij zdjąć osłony plastikowej z koła pasowego
po założeniu paska kręcisz śruba aż się naciągnie pasek (3)potem blokujesz śrubę z drugiej strony alternatora(1) (klucz do tej śruby jak dobrze pamiętam to chyba 16) i śrubę która trzyma pręt (2)
kuladencer - 30-08-2009, 21:53
zrobione dziękować gdzie się zaznacza, że pomogłeś
|
|
|