To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.9TD] napinacz paska

aga.m - 05-05-2009, 00:06
Temat postu: [Cari 1.9TD] napinacz paska
Witam! Mam mały problem z piszczącym paskiem wielorowkowym! Od jakiegoś czasu pasek popiskiwał więc wymieniłam go na nowy ale popiskiwanie nadal jest słyszalne. Po przeczytaniu kilku lektur :lol: na ten temat wszystko wskazuje na napinacz (sprężynę) :lol:
Mam do Was pytanie: Czy w waszych autach, napinacz (sprężyna) jest pod jakimś kątem (wygina się) czy jest zupełnie prosty? W mojej Carismie 1,9TD jest wygięty.
Mam nadzieję że zrozumieliście moje pytanie :oops:
Pozdrawiam!

pawelsonx - 05-05-2009, 13:26

U znajomego w volvo w tym samym silniku piszczało koło pasowe wału korbowego.
Może najpierw go sprawdź rysuje się na nim linie i jeżeli po jakimś czasie się nie pokrywają to znaczy że przekładka gumowa w tym kole przepuszcza .

U mnie piszczał nowy pasek power grip firmy gates musiałem zmienić na stary. Teraz czekam jak mi przyślą nowy firmy goodyear

kielurkk - 05-05-2009, 17:54

aga.m napisał/a:
Czy w waszych autach, napinacz (sprężyna) jest pod jakimś kątem (wygina się) czy jest zupełnie prosty?

sprężyna ma być prosto czyli górne i dolne mocowanie jej powinno być w osi. Pasek jak będzie słabo napięty (gdy sprężyna się wygina nacisk napinacza jest mniejszy) zwłaszcza pod obciążeniem (klimatyzacja, duży pobór prądu z alternatora, pompa wspomagania) będzie popiskiwał. Ja ostatnio robiłem test bo ta właśnie sprężyna mi "rzegota" na wolnych obrotach (standard w silnikach reno :) )i wymontowałem ją i założyłem zamiennik w postaci UWAGA klucza płaskiego 13-14 przykręcając go na mocowaniach jak sprężynę (prowizorka jak h...) i "rzegotanie" ustało. Oczywiście nie jeździłem z tym kluczem :) MOżesz też zrobić podobny test i zobaczysz czy pomoże. Koszt takiej sprężyny na Allegro 125 pln plus przesyłka. Pytałem po sklepach motoryz. i nie ma możliwości kupić samej tylko z napinaczem (rolką) koszt 350-400 zł

Ppiotr - 09-05-2009, 16:21

nie możliwe aby pasek w tym samochodzie piszczał , a popuszczałeś może napinacz do założenia paska??
aga.m - 17-05-2009, 11:09

Wymieniłam pasek z napinaczem i amortyzatorem i... jest trochę lepiej. Ale pasek nadal popiskuje szczególnie przy zmianie biegów. Może rzeczywiście to koło pasowe o którym wspomniał pawelsonx. Czy możecie mi zobrazować jak to sprawdzić? Gdzie to coś się rysuje i czym?
siwyV40 - 17-05-2009, 11:53

Prawdo podobnie to piszczy koło pasowe z tłumikiem drgań skrętnych osadzone na wale korbowym. W TD takie coś jest i kosztuje około 200zł. Numer koła które pasuje do silnika TD w Volvo to zamiennik firmy MC numer 2849
Morgan29 - 23-05-2009, 03:37

aga.m napisał/a:
Czy możecie mi zobrazować jak to sprawdzić? Gdzie to coś się rysuje i czym?


dominującym narzędziem w tej czynności jest poprostu marker - lub raczej tip-ex :)
:arrow:
należy się grzecznie położyć pod autko od strony rozrządu .... oczywiście na zgaszonym silniku :lol: i wykonać czynność kreślarską zaznaczając jedną krechą elementy koła pasowego metal i gumę
a po par przejażdżkach ...znów paść i ocenić czy się pokrywa krecha jak nie :twisted: to rychłe zakupy...

Ppiotr - 25-05-2009, 18:04

kolego a nie piszczy u ciebie wspomaganie
Werwolf - 27-05-2009, 06:13

A może zwyczajnie padło gdzieś łożysko, np. w rolce?? Ściągnij pasek, i posprawdzaj wszystkie rolki które on napędza. Jak wszystkie będą OK, to stawiam na koło dwumasowe.

Werwolf

kuladencer - 22-08-2009, 19:41

panowie mmam 1.9 td bez klimy, powiedzce gdzie jest ten napinacz:) sciagnalem obudowe klinowego i zbladle bo nie widze:)
kosek - 22-08-2009, 20:40

Witam
Nie wiem jak jest bez klimy, ale z klimą napinaczem jest ta czarna "sprężynka".
Oczywiście jest to cały kompletny podzespół z rolką, sprężyna i wspornikiem.


pozdrawiam :)

pawelsonx - 22-08-2009, 22:31

kuladencer napisał/a:
panowie mmam 1.9 td bez klimy, powiedzce gdzie jest ten napinacz:) sciagnalem obudowe klinowego i zbladle bo nie widze:)


bez klimy naciąga się śrubą



kuladencer - 23-08-2009, 22:03

mogłbys troche jasniej ??:) musze wymienic ten pasek i nie wiem nawet jak sie za to zabrac ??:) co odkrecic zeby go sciagnac :) ?? ta rolke na alyrtnatorze odkrecic ??:)
pawelsonx - 24-08-2009, 01:27

jeżeli bez klimy to luzujesz śrubę trzymającą alternator do bloku(1) i śrubę która trzyma pęt gwintowany do naciągania(2) potem popuszczasz nakrętkę która powoduje napięcie paska (3)wtedy alternator opuszcza się w dół uwalniając pasek. Nie zapomnij zdjąć osłony plastikowej z koła pasowego

po założeniu paska kręcisz śruba aż się naciągnie pasek (3)potem blokujesz śrubę z drugiej strony alternatora(1) (klucz do tej śruby jak dobrze pamiętam to chyba 16) i śrubę która trzyma pręt (2)


kuladencer - 30-08-2009, 21:53

zrobione :) dziękować :) gdzie się zaznacza, że pomogłeś :?: :biggrin:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group