To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - Galancik prosi się o naprawę...

Darou - 06-05-2009, 18:46
Temat postu: Galancik prosi się o naprawę...
Witam wszystkich, w końcu mogę opisać swoje problemy w galancie. Wcześniej nie podejmowałem tematu z powodu braku funduszy. Generalnie problem dotyczy silnika. Zacznę od tego, że jest kompletnie brudny z oleju. Ostatnio wymieniałem uszczelkę pod klawiaturą, ale zauważyłem że znowu pojawił się ten sam problem. Niestety w sklepie dowiedziałem się, że nie ma uszczelki dobrej jakości do tego modelu. Ale to i tak nie jest głównym problemem bo to raczej nie przez to jest tak brudny silnik…Złe objawy jakie się pojawiają to:
1. Nierówna praca silnika – przy obrotach 900 wszystko w środku samochodu podskakuje jak w traktorze (naprawdę mocno odczuwalne).
2. Nie zawsze odpala idealnie, muszę czasami dłużej przetrzymać przekręcony kluczyk w stacyjce.
3. Po odpaleniu nie mam ssania i naprawdę przez dłuższy czas. Praktycznie przez 10 min nie ściągam nogi z gazu bo inaczej samochód gaśnie. Nawet po rozgrzaniu silnika nie jest lepiej. Ostatnio taki problem rozwiązałem po wymianie czujnika temp. silnika. Tym razem to nie poskutkowało.
4. Samochód przerywa podczas jazdy w momencie gdy puszczam gaz na biegu. Z rury wydechowej wylatuje powietrze na zasadzie tzw. Pyk pyk… i do tego często biały dym.
5. Podczas jazdy buda lata (drga), w zakresie obrotów 1600-2400 i nie są to opony ani zawieszeni, ukł. kierowniczy..itp. bo to wszystko ostatnio zrobiłem.
6. Bierze sporo oleju, bo potrafi wypić 1 litr na 1000km.
Co wymieniałem ostatnio: świece, kable (niebieski kolor), kopułkę i palec, rozrząd (10tys.km temu).
W przyszłym tygodniu chciałbym oddać samochód do warsztatu. Proszę o porady co do czynności jakie powinien wykonać mechanik (dotyczy w/w wad które powinienem zrobić/sprawdzić). Chciałbym doprowadzić samochód do stanu używalności. Z góry dzięki za podpowiedzi. Pozdrawiam.

Bartek - 06-05-2009, 19:04

1, 2 i 3 to prawdopodobnie silniczek wolnych obrotów
4 i 6 śmierdzi uszczelniaczami zaworowymi
5 źle ustawiony wałek balansowy przy zmianie rozrządu

macia - 06-05-2009, 19:40

Jak odbierzesz napisz jakie efekty, bo część z tych przypadłości żywcem przeniesione z mojego E33 :?
Anonymous - 07-05-2009, 00:54

kompresja sie kłania, w conajmniej jednym cylindrze musi byc bardzo niska. A dym albo przez uszczelniacze albo pierscienie. Powazny remont sie szykuje
Darou - 07-05-2009, 08:52

Jak ściągnąłem fajkę z trzeciej świecy od lewej strony nie było prawie żadnej reakcji, po ściągnięciu każdej innej słychać było odzew silnika...No cóż jestem gotowy na większy zabieg. Jakieś porady odnośnie kupna części, cen ewentualnie producenta? Jeszcze nie oddałem samochodu do warsztatu, więc nie mam oficjalnej diagnozy, ale przynajmniej wcześniej mógłbym się już przygotować do tego.
Anonymous - 07-05-2009, 11:03

Dobra rada nie inwestuj w to auto. Za małe pieniadze kupisz ten rocznik w bardziej znośnym stanie
Bartek - 07-05-2009, 11:03

A może ECU nie podaje sygnału na 3 wtryskiwacz? - dość częsta usterka
Maretzky85 - 07-05-2009, 11:37

pem77, a czy widziałeś tego Galanta w wersji EXE ? :) Ja bym inwestował i nawet się nie zastanawiał.
A co do trzeciego cylindra, to sprawdź czy masz iskrę - weź starą świecę i wsadź w przewód WN, obudową świecy dotykaj do silnika i jak silnik chodzi to będziesz widział czy jest iskra :)

Darou - 13-05-2009, 10:22

Umówiłem się z mechanikiem polecanym przez Mitsumaniaków z Wrocławia. Za tydzień we wtorek oddaję galanta do sprawdzenia. Jak tylko coś się dowiem dam znać na forum. Poniżej szczegółowa lista problemów przygotowana na polecenie mechanika. Można sobie sprawdzić i ewentualnie porównać do swoich usterek.
Lista:
1. Bierze olej do 1 litra na 1000km
2. Po odpaleniu ledwo wchodzi na obroty (ssanie) a czasami w ogóle nie łapie ssania. Nawet jeżeli złapie ssanie to już po ruszeniu całkowicie obroty spadają do 500 i gaśnie jak nie podgazuję. Praktycznie przez 10-15 min. są problemy ale po rozgrzaniu wcale nie jest idealnie.(podejrzewam silniczek krokowy)
3. Silnik źle pracuje na luzie tzn. cały podskakuje, w środku jest to odczuwalne (mogę się tylko domyślać że luzy zaworów trzeba wyregulować).
4. Drgania podczas jazdy w zakresie obrotów 1500-2200 (może to źle ustawiony wałek balansowy przy wymianie rozrządu-ale nie pamiętam dokładnie czy to się stało zaraz po wymianie),
5. Z tłumika przeważnie leci biały dym i jest punktowy wylot powietrza – pyk pyk pyk…
6. Po wyciągnięciu z świecy trzeciej fajki od lewej nie ma większej reakcji.
7. Słabe przyśpieszenie, czasami przerywa podczas jazdy jak się puści gaz na biegu zwłaszcza na niskich obrotach
8. Odczuwalny brak mocy.
9. uszczelka pod klawiaturą do wymiany
10. silnik cały z oleju
11. Nawet jak silnik był „sprawny” to i tak zawsze przy ruszeniu musiałem dodawać więcej gazu żeby ruszyć. Miał problemy z ruszaniem np. na samym sprzęgle – gasł.
12. pomiar ciśnienia w cylindrach (sprawdzić szczelność w cylindrach)
13. Po odpaleniu silnika wewnątrz samochodu trochę śmierdzi spalinami

Serek - 15-05-2009, 15:16

Można wiedzieć o jakim mechaniku mowa?
Darou - 16-05-2009, 14:35

Pan Maciek z ul. Mickiewicza.

[ Dodano: 18-05-2009, 12:19 ]
Niestety musiałem odmówić sobie naprawy samochodu. W ostatniej chwili dowiedziałem się że jednak nie dostanę wypłaty z powodu kryzysu. Muszę odłożyć naprawę na kolejny miesiąc:( Postaram się przynajmniej powalczyć z obrotami, już jest naprawdę źle. Jeżeli nie trzymam nogi na gazie do gaśnie, aż do rozgrzania. Może to ten silniczek krokowy? Jak go sprawdzić? Czy mogę ewentualnie odłączyć go na jakiś czas, nie wiem czy jest taka możliwość?!

Serek - 22-05-2009, 12:06

Czy przypadkiem nie pytałem się o namiar na Ciebie w innym temacie? teraz mam chwilkę, mógłbym podjechać i zobaczyć. ew. Palma podłączyć...
Darou - 22-05-2009, 12:31

Nie to chyba nie o mnie pytałeś, ale bardzo chętnie skorzystam z Twojej pomocy. Byłbym w stanie podjechać do Ciebie w przyszłym tygodniu, oczywiście nie chcę się narzucać. Już byłem u Ciebie wcześniej po jedną cześć szerokiej listwy. Czekam na info. Pozdrawiam
Serek - 22-05-2009, 13:20

Pamiętam, pamiętam. Nie ma problemu. Daj znać wcześniej o której godzinie.
waldi-1 - 31-05-2009, 19:43

uszczelka pod głowicą ,ewentualnie przepalona głowica


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group