[96-02]Colt CJ0 - Praca silnika
rz3 - 06-05-2009, 21:03 Temat postu: Praca silnika Witam
Kiedy odpalam na zimnym silniku słysze z pod maski dziwne świszczenie, ktore po przejechaniu ok kilometra zanika. Dzwiek jest charakterystyczny jakby nie bylo smarowania-suchy swist. Dodam, że ostatnio wymieniałem rozrząd.
Czy ktos ma jakis pomysl co to moze byc ?
pozdrawiam
kartomaniak gti - 06-05-2009, 21:08
pasek klinowy ?
vendetta - 06-05-2009, 21:10
A pompę wody też wymieniałeś od razu? U mnie też tak świszcze dziwnie, ale mechanik powiedział, że to prawdopodobnie pompa, bo niestety nie została wymieniona przy wymianie rozrządu.
rz3 - 06-05-2009, 21:15
Pompa wody nie została wymieniona. Mam przejechane 145000-czy wobec tego czas aby wymienić pompe wody ?
vendetta - 06-05-2009, 21:19
Nie znam się na tym niestety, ale podobno powinno się to wymieniać od razu. Pompa plus rozrząd, bo to rozbieranie tych samych elementów. Znowu zdejmowanie i zakładanie paska rozrządu (przy wymianie pompy) też nie jest najlepszym pomysłem. Więc opłaca się to zrobić jednocześnie. Koszta około 130 zł w INTER Carsie (koszt pompy bez zniżek) plus robocizna. Nie wiem czy u mnie jest to powód tego świstu, ale tak mi powiedzieli.
Pexu - 07-05-2009, 11:29
MI świszczy łożysko alternatora, czasami pasek dodatkowo popiskiwał ale został naciągnięty i jest gitara
rz3 - 07-05-2009, 18:50
Dzisiaj rano - bo wilgotnej nocy-colcik ładnie odpalił na zimnym silniku-bez świszczenia-wiec podejrzewam,że jest to jakiś pasek.
[ Dodano: 19-05-2009, 20:50 ]
Dzisiaj świszczenie powróciło - więc postanowiłem coś z tym zrobić. Na chodzącym na jałowym biegu silniku popsikałem WD40 pasek klinowy i jak ręką odjął świszczenie minęło. Wobec tego jestem pewny, że jest to wina paska. Nie jestem w stanie sam stwierdzić czy pasek jest już zużyty i należy go wymienieć czy tylko naciągnąć (dodam,że miesiąc wcześniej wymieniałem pasek rozrządu-gdzie wcześniej nie słyszałem tego dźwięku).