To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero Ogólne - [Pajero] ES (EasySelect) czy SS (SuperSelect)

Sprintel - 02-04-2009, 11:05
Temat postu: Jak poznac Super Select w Pajero?
Panowi czy wszystkie takie grubsze wersje mialy supr select? Bo mam na oku Pajero z 96r generalnie ful opcja ze skora w automacie z silniczkiem 3.0 v6, gosciu nie wie czy jest blokada mostu i czy ma SS da sie to jakos rozpoznac na odleglosc?
Kibloo - 02-04-2009, 11:23

nie mam 100% pewności, ale np. różnica pomiędzy L200 ES a SS jest taka, że reduktor w ES ma tylko 2H, 4H, 4L, a redukrot w SS ma 2H, 4H, 4HLc, 4LLc. o ile pamiętam w pojarce pomiędzy 4HLc a 4LLc jest dodatkowe położenie N.

pozdrawiam

Gene - 02-04-2009, 11:48

Dzien dobry,
na odleglosc sie nie da. Trzeba wejsc do auta i sprawdzic co ma za dzwignie (ta druga nie od zmiany biegow) :wink: . Oczywiscie dzwignia moze byc sciema ale to maloprawdopodobne. Mozna wtedy pobawic sie w zmiane napedow w skrzyni rozdzielczej i sprawdzic czy faktycznie ma 4 czy tylko 3 pozycje. Dodatkowo mozna sprawdzic jakie kontrolki zapalaja sie na desce miedzy zegarami.
Oznaczenie kontrolek Super Select wyglada tak:
http://www.maddox.pl/superselect.html
a tak dzwignia...

ma 4 lub 5 symboli 2H, 4H, 4HLc, (N*) i 4LLc
* moze byc ale nie musi :wink:
dzwignia Easy Select tak:

wiecej na temat tu:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=17970
czy jest blokada mozna sprawdzic po guziczku od zalaczania, radze poczytac ten temat:
http://forum.mitsumaniaki...ight=jak+poznac

pathrow - 07-05-2009, 08:44
Temat postu: [Pajero] ES (EasySelect) czy SS (SuperSelect)
Witam

Jestem laikiem w tym temacie a zabieram się do przygody z Pajero i przeczytałem w jednym z tematów, że istotna jest kwestia napędu czy jest to SS czy ES. Dzwoniąc do właścicieli samochodów często nie wiedzą o co chodzi a i ja nie mam pojęcia jak siędowiedzieć czy dany samochód ma SS czy ES ??

Gene - 07-05-2009, 09:08

Dzien dobry,
w FAQ sa opisane oba systemy. Pierwsza widoczna roznica to ilosc polozen dzwigni skrzyni rozdzielczej. Mowiac po ludzku na tej drugiej dzwigni masz symbole:
2H 4H (N)* 4L
lub
2H 4H 4HLc (N)* 4LLc
Pierwsza to ES EasySelect, druga SS SuperSelect.
* opcja, nie zawsze wystepuje

Tu masz przyklady dzwigni EasySelect


Wystarczy zapytac wlascicela co ma na dzwigni wytloczone. Oczywiscie moze byc sciema ale przy ogledzinach mozna to latwo wykryc. Sprawdzajac dzialanie systemu podczas jazdy i lub patrzac na wskazania na desce rozdzielczej.

pathrow - 07-05-2009, 09:29

Dzieki za szybką odpowiedz. A tak przy okazji tych zdjęć to widziałem różne ułożenia tych dźwigni czyli raz po lewej raz po prawej jest ułożenie - czy to oznacza, że była robiona przekładka czy one mają tak różnie fabrycznie ??
Gene - 07-05-2009, 09:38

To juz zalezy od modelu i skrzyni biegow. :wink: W Pajero III jest jeszcze inaczej to rozwiazane. Ale napisy pozostaja niezmienne. ES 3 pozycje, SS 4 pozycje (plus N).
Gene - 08-05-2009, 11:17

Tak to wyglada w III z automatem. :wink:

pathrow - 08-05-2009, 20:56

pewnie po weekendzie wybiorę się pooglądać to autko, któro mnie interesuje i posprawdzam to :)
Anonymous - 10-07-2009, 09:57

Generalnie wygląda to tak, że pozycję N (pod PTO) posiadają tylko manualne skrzynie zarówno z ES jak i SS natomiast nie posiadają N na reduktorze pojazdy z automatyczną skrzynią biegów. Automat na niskich obrotach ma uślizg i nie dalby rady pociągnąć PTO dlatego się go nie montowało.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group