To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA5A 1.8] CAO GTI, Przerywa, czasami nie zaswieca sie CE i

Anonymous - 08-05-2009, 23:09
Temat postu: [CA5A 1.8] CAO GTI, Przerywa, czasami nie zaswieca sie CE i
Dzisiaj zgasiłem silnik po małej trasie, chciałem ponownie zapalić po minucie, kręci i nic...
znowu przekręcam na zapłon, zawsze czekam az CE gaśnie ale teraz w ogole się nie zaświecił.
Zadzwoniłem do mechanika, powiedział żebym odpiął akumulator, tak zrobiłem i CE zapalił się, zgfasł i silnik odrazu zapalił

wyjechałem do miasta, spod świateł ruszyłem spokojnie, na drugim biegu lekko przeciągnąłem i silnik zdławił sie i zgasł, znowu podczas próby odpalenia CE nie zaświecał się, zabawa z aku nic nie pomogła.
Zostawiłem samochod w centum miasta.

Przewody wysokiego napięcia mam w opłakanym stanie, czy to może mieć wpłym na to iż CE nie zaświeca się na przekręcony kluczyku ??

Anonymous - 08-05-2009, 23:20

Skoro kontrolka CE w ogóle się nie zaświeca, może to oznaczać uszkodzenie ECU. Wyjmij komputer, rozkręć i sprawdź, czy nie wylały kondensatory.
Anonymous - 08-05-2009, 23:22

Tylko dlaczego za pierwszym razem jak odpiąłem akumlator - pomogło ...?
josie - 09-05-2009, 11:23

Padło ECU albo bezpiecznik ECI Multi pod maską
Anonymous - 09-05-2009, 11:41

czy mogę ten bezpiecznik wymienić we własnym zakresie ?
gdzie od się znajduje? gdzie go kupię ?

Anonymous - 09-05-2009, 11:49

COLTER80 napisał/a:
czy mogę ten bezpiecznik wymienić we własnym zakresie ?
gdzie od się znajduje? gdzie go kupię ?
Możesz wymienić sam. Znajduje się w skrzynce po prawej stronie (strona pasażera) pod maską. Bezpiecznik jest przykręcony od spodu śrubą na klucz 10.
Te bezpieczniki najczęściej przepalają się przy nóżce. Obserwując go z góry przez szybkę nie widać, że jest w ogóle przepalony. Jak go zobaczysz, zrozumiesz o czym piszę.
Bezpiecznik kupisz w dobrym sklepie motoryzacyjnym.

kartomaniak gti - 09-05-2009, 13:44

tak jak poprzednicy mówią... abo bezpiecznik ECi albo komp
Anonymous - 10-05-2009, 11:27

Dzisiaj rano podjechałem do samochodu
kontrolnie sprawdziłem czy odpali, normalnie zapaliła sie kontrolka CE i zgasła po czym bez problemu odpaliłem i dojechałem do domu.

Czy bezpiecznim moge wykluczyc ?
trzeba tylko pewnie ECU sprawdzic ?

o co tu chodzi ?

Anonymous - 10-05-2009, 13:34

Sprawdź jedno i drugie. Dla własnego bezpieczeństwa i spokoju. Jeśli zgasłby Ci podczas jazdy, byłoby naprawdę nieciekawie...
londolut - 10-05-2009, 13:38

gregorbu napisał/a:
Bezpiecznik jest przykręcony od spodu śrubą na klucz 10.
Bezpiecznik od alternatora tak ale nie od ECU :)
Anonymous - 10-05-2009, 14:34

więc który jest od ECU?
Tak raz mi zgasł podczas przyspieszania, to było w Piatek, a dzisiaj odpalił i dojechałem do domu.
Musze to zdiagnozować bo strach wyjechać do miasta.

londolut - 10-05-2009, 14:37

COLTER80 napisał/a:
więc który jest od ECU?
Opisany jest pod maską jako ECI.
Anonymous - 10-05-2009, 16:22

Bezpiecznik wygląda na cały, podmieniłem go z drugim niebieskim, też 20A.




Czyli to nie jest wina bezpiecznika. Przejechałem się, rozgrzałem, przy wysokich obrotach przerywa/dławi sie.
Musze zdiagnozować dlaczego nie palił sie CE, czyli to wina ECU ?

londolut - 10-05-2009, 22:36

COLTER80, wyciągnij kompa i obczaj kondy. Im wcześniej tym lepiej.
Anonymous - 11-05-2009, 16:03

ok, wymontuje ECU i oddam do punktu gdzie mi to sprawdzą i ewentualnie wymienią.

Potrwa to pewnie dzien,max dwa(nie wiem ile maja innej roboty)

Wkładam ecu, podpinam aku, odpalam i normalnie jeżdże czy jest jakaś określona procedura po wstawieniu nowych kondensatorów/ecu ? Pewnie zrobi sie reset ? czekać aż włączy się wentylotor ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group