Pajero II - [2.5 TD] Brak mocy powyżej 2500 obrotów
altmarcin - 10-05-2009, 22:26 Temat postu: [2.5 TD] Brak mocy powyżej 2500 obrotów Czy u Was jest podobnie?
Gdy wciśnie się pedał gazu to powyżej 1700 obr./min turbinka nieźle wkręca (dobrze czuć na drugim biegu) ale powyżej 2500 obr to przyspieszenie słabnie i podnosi obroty powoli (w mniejszym tempie niż od 1700 do 2500). Mam wtedy uczucie, że brakuje mu paliwa.
Może ma to związek z tym, że po ostatniej regulacji pompy paliwa auto nie kopci na pełnym gazie, tak jak wcześniej (ustawili mi tzw. małą dawkę? - ale auto i tak mniej nie pali).
Mighn - 11-05-2009, 22:30
albo za mało paliwa, albo za małe ciśnienie doładowania.... mogło kopcić przed regulacją pompy właśnie dla tego że dostawał za mało powietrza, ale:
1. sprawdź wszystkie rury za turbiną, czy gdzieś nie ma przedmuchów przy wysokich obrotach
2. sprawdź czy zawór nie puszcza przy zbyt niskim ciśnieniu
3. jeżeli możesz (masz sprzęt) sprawdź ciśnienie doładowania w pełnym zakresie obrotów
a na koniec jeżeli okaże się że to coś z powyższych (czego ci życzę) przestaw pompę na nowo jak była
Jeżeli układ jest szczelny a ciśnienie za małe - no to pewnie turbinka umiera (
a jeżeli układ jest szczelny, ciśnienie prawidłowe, zawór nie puszcza to czeka cie wizyta w porządnym warsztacie
zbyszekm2 - 11-05-2009, 23:14 Temat postu: Re: Brak mocy powyżej 2500 obrotów
altmarcin napisał/a: | Czy u Was jest podobnie?
Gdy wciśnie się pedał gazu to powyżej 1700 obr./min turbinka nieźle wkręca (dobrze czuć na drugim biegu) ale powyżej 2500 obr to przyspieszenie słabnie i podnosi obroty powoli (w mniejszym tempie niż od 1700 do 2500). Mam wtedy uczucie, że brakuje mu paliwa.
Może ma to związek z tym, że po ostatniej regulacji pompy paliwa auto nie kopci na pełnym gazie, tak jak wcześniej (ustawili mi tzw. małą dawkę? - ale auto i tak mniej nie pali). |
Moze masz po drodze do nas, to podjedź, zrobimy to.
ircol - 12-05-2009, 14:44
miałem ten sam objaw, skończyło się na wymianie filtra paliwa i gra
altmarcin - 12-05-2009, 20:52
coś podejrzewałem filtr bo kupiłem najtańszy zamiennik - spróbuję wymienić i napiszę
Gene - 27-05-2009, 15:39
Altmarcin przewalczyles temat? Byles u Zbyszka?
altmarcin - 27-05-2009, 23:43
na razie jeżdżę tak jak jest, ale do Zbyszka chyba będę musiał się wybrać
piotrek.28jp - 01-06-2009, 20:57
jak to jak tak mialem to wymienilem wszystkie filtry paliwa powietrza oleju i juz chodzi jak burza
altmarcin - 02-06-2009, 20:37
Aha, przy okazji nie polecam jakichkolwiek części markowanych JC czyli Japan Cars nawet tych Premium. Lipa straszna!
Marco123 - 20-11-2009, 15:15
Witam.
Mam problem z turbina w pajerce...Kupilem go pół roku temu,to jest rocznik 91,2.5 td.zaczoł brac mi olej,gdy pozrzucałem gumowe przewody od intercoolera i turbiny okazalo sie że w turbinie i intercoolerze jest olej,dużo oleju,ale filtr powietrza jest czysty.Czy ktos mi pomorze???Czego jest to wina?
Faraonix - 20-11-2009, 20:06
To ze jest zaoliwione i zabrudzone to normalka. Opary z oleju przedostaja sie przez odme. Chyba ze masz z tym cos nie tak i ci wyrzuca tamtendy olej. Sprawdz gruby waz przed turbina gdzie dochodzi cienki gumowy waz z odmy. Jesli jest bardzo zasyfiony to moze byc cos z tym.
Ja bede zakladal chyba separator na odme. Musze go tylko zrobic.
Marco123 - 21-11-2009, 10:23
Dzieki za odpowiedz sprawdze to:) Mam jeszcze jedno pytanko odnosnie kontrolek,przy przekreceniu kluczyka zapalają sie kontrolki ktore mają,podczas jazdy zaczyna migać kontrolka blokady dyferencjalu przedniego i zalącza sie kontrolka(niewiem z czego ona jest bo ksiażke mam w języku niemieckim,autko było sprowadzone z niemiec) ale wygląda ona jakby auto wpadło w poślizg i świeci na żółto,co to może być?
rogal16-91 - 22-11-2009, 10:52
to że się włącza kontrolka blokady centralnego mechanizmu różnicowego to pewnie padł jakiś czujnik ja na twoim miejscu bym po prostu to olał bo raczej nie możliwe jest ( chyba ) zablokowanie centralnego mechanizmu różnicowego jeżeli jedziesz na tylnym napędzie. a ta druga kontrolka to chyba ABS ale inni na pewno to rozwiną
gołąb - 21-03-2010, 16:53
Czy ktoś wie jakia powinna być wartość ciśnienia doładowania? u mnie wacha się od 0,8 do 0,9 podczas jazdy-maksymalne...to dobrze czy żle z tym że mój to 2.8 td. Mam wrażenie, że strasznie słaby jest...a może egr coś szwankuje?
stegano - 21-03-2010, 19:53
gołąb napisał/a: | Czy ktoś wie jakia powinna być wartość ciśnienia doładowania? u mnie wacha się od 0,8 do 0,9 podczas jazdy-maksymalne...to dobrze czy żle z tym że mój to 2.8 td. Mam wrażenie, że strasznie słaby jest...a może egr coś szwankuje? |
0.94 bara
|
|
|