To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Galant EA '97 swap hamulców przód

swees - 27-07-2006, 11:43
Temat postu: [EAxx] Galant EA '97 swap hamulców przód
Jak wszystkim wiadomo, hamulce przednie w EA '97 bardziej nadają się do taczek niż do samochodu, z czasem pojawia się bicie tarcz i strasznie drga kierownica przy hamowaniu. jak kupiłem galanta, było paskudnie. zmieniłem tarcze (sbs) i klocki (EBC) i było pięknie. teraz, po może 10-15kkm znowu to samo - hamuje się paskudnie, trzęsie, szarpie, bije... zacząłem poważnie zastanawiać się nad swapem przednich hamulców na te z rocznika 98-2000, czyli dwutłoczkowe. znalazłem zaciski, myślę że tarcze i klocki kupiłbym nippona (w E33 mam taki komplet i hamuje bardzo dobrze - ostro i bez zbędnych gadżetów typu piszczenie - może zużywają się szybko, ale są super).

moje pytanie - czy wystarczy kupić zaciski i wpiąć je PnP? czy trzeba coś drutować? czy rozstaw śrub przykręcających zacisk dwutłoczkowy jest taki sam jak w jednotłoczkowych? czy serwo hamulców bez problemu obsłuży nowy, większy zestaw? na co muszę się przygotować przy takiej zmianie. proszę o możliwie szczegółowy opis (przesukałem wszystkie tematy z działu technicznego i galant i nic nie znalazłem).

pozdr

kochajj - 27-07-2006, 12:01

zacisk nie wystarczy... są inne zwrotnice!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!... musisz kupić komplet zwrotnice+jazma+zaciski
piwkotom - 27-07-2006, 12:02

Byl juz gdzies poruszany ten temat ale nie jako topic tylko podczas dyskusji o wadach i zaletach Gala ;)

Na pewno musisz wymienic zwrotnice, bo oprocz dwutloczkowych zaciskow sa tam wieksze tarcze (zmiana z 256 na 276mm) i to powinno styknac.

Sprawdzalem kiedys uzywki i zaproponowali mi komplet na kolo (zacisk, zwrotnica, tarcza w dobrym stanie) za 370zl. Czyli do przelkniecia. Zrobie to z pewnoscia jak tylko troszke stane na nogi ;)
Ale chetnie poznam Twoje doswiadczenia jesli uda Ci sie wczesniej :D

pzdr

swees - 27-07-2006, 12:15

ok, więc pytanie na szybko - co rozumiecie przez pojecie "zwrotnice i jarzma"?

jako lamer, rozróżniam następujące części w okolicy hamulców:

- to coś gdzie jest tłoczek i sciska klocki
- to coś co jest dookoła powyższego - w tym trzymają się klocki, jest to przykręcone na sztywno dwoma śrubkami do:
- tego, w czym jest piasta i do czego przykręca się elementy zawieszenia.

więc które z tych rzeczy to zwrotnice i jarzma? ;) a może chodzi o coś więcej?

tarcze i klocki zamierzam od razu kupić nówki.

pozdr

EDIT: dla jasności: pod pojęciem "zacisk" mam na myśli dwie pierwsze części z mojej lamerskiej listy.

Krzyzak - 27-07-2006, 12:37

swees napisał/a:

- to coś co jest dookoła powyższego - w tym trzymają się klocki, jest to przykręcone na sztywno dwoma śrubkami do:
- tego, w czym jest piasta i do czego przykręca się elementy zawieszenia.

1. jarzmo
2. zwrotnica

swees - 27-07-2006, 13:04

piwkotom napisał/a:
Na pewno musisz wymienic zwrotnice, bo oprocz dwutloczkowych zaciskow sa tam wieksze tarcze (zmiana z 256 na 276mm) i to powinno styknac.


czy wg wyjaśnień Krzyżaka miałeś na myśli jarzma? :D jeżeli tak, to czy rzeczywiście konieczna jest też zmiana zwrotnic jak napisał kochajj? czy rozstaw śrub przykręcających jarzmo do zwrotnicy jest inny?

pozdr

kochajj - 27-07-2006, 13:12

jarzma- przykręcane są do zwrotnicy za pomocą 2ch srób. pełnia role łacznika miedzy zwrotnicą i zaciskiem
zwrotnica- przykręcane śa do niej wszystkie wahacze i zacisk oraz piasta :) ...

swees - 28-07-2006, 10:35

czy ktoś jest w stanie powiedzieć czym dokładnie różnią się zwrotnice pomiędzy modelami '97 i '98-2000?

pozdr

piwkotom - 28-07-2006, 13:16

swees napisał/a:
czy ktoś jest w stanie powiedzieć czym dokładnie różnią się zwrotnice pomiędzy modelami '97 i '98-2000?

pozdr


prawde mowiac.... nie wiem :( ale jak podjechalem do JC (maja duzo uzywek) w Uci z pytaniem o taki "zestaw montazowy" to powiedzieli mi ze musze zmienic zwrotnice, stad to info. Glowy za to nie dam.
Zakładam jednak ze ma to zwiazek z wieksza srednica tarczy, co za tym idzie - wiekszy zacisk, co za tym idzie moze to powodowac koniecznosc wymiany i jarzma (jak rozumiem w tym zestawie co pisalem wyzej bylo rowniez jarzmo) i zwrotnicy. Ale to takie rozumowanie laika ;)

kochajj - 28-07-2006, 14:41

róznia sie mocowaniem jarzma... po prostu inny rozstaw srub mocujacych jarzmo...
swees - 28-07-2006, 17:02

ok, odpuszczam temat zmiany hamulców. okazuje się, że wraz ze zwrotnicami trzeba kupić czujniki abs, bo jak się okazuje są "niewyciągalne" (pomijając sprawę prawdziwości takiego stwierdzenia). koszt na jedną stronę - zacisk 150 + zwrotnica z czujnikiem 260zł + komplet tarcz i klocków minimum 300zł (i tak podobno mogą się skrzywić) więc summa summarum nieopłacalnie (minimum 1150zł), a ze stanów można sobie sciągnąć za 620 USD komplet wilwooda z czterotłoczkowymi zaciskami, tarczami 31cm (dwuczęściowymi) i klockami.

słowem, mnóstwo pracy, a efekt i tak może być nieciekawy i tarcze znowu się pokrzywią. popisali się japończycy, szkoda słów...

rozwiązania są dwa: albo zmieniać tarcze wraz z olejem, albo pozbyć się tego złoma...

pozdr

kochajj - 28-07-2006, 17:37

Mozesz podać link do tego wilwooda????
swees - 28-07-2006, 22:27

kochajj, wysłałem pm

pozdr

Anonymous - 30-07-2006, 10:09

Witaj Kochajj...przypominam się o oznaczeniach łożysk do skrzyni.......minął już miesiąc jak napisałeś, że jutro....nic więcej nie dodam bo jest lato..........Pozdrawiam
kochajj - 30-07-2006, 14:22

sorki, ale wyleciało z głowy, Poszedł PM


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group