[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Galant EA '97 swap hamulców przód
swees - 27-07-2006, 11:43 Temat postu: [EAxx] Galant EA '97 swap hamulców przód Jak wszystkim wiadomo, hamulce przednie w EA '97 bardziej nadają się do taczek niż do samochodu, z czasem pojawia się bicie tarcz i strasznie drga kierownica przy hamowaniu. jak kupiłem galanta, było paskudnie. zmieniłem tarcze (sbs) i klocki (EBC) i było pięknie. teraz, po może 10-15kkm znowu to samo - hamuje się paskudnie, trzęsie, szarpie, bije... zacząłem poważnie zastanawiać się nad swapem przednich hamulców na te z rocznika 98-2000, czyli dwutłoczkowe. znalazłem zaciski, myślę że tarcze i klocki kupiłbym nippona (w E33 mam taki komplet i hamuje bardzo dobrze - ostro i bez zbędnych gadżetów typu piszczenie - może zużywają się szybko, ale są super).
moje pytanie - czy wystarczy kupić zaciski i wpiąć je PnP? czy trzeba coś drutować? czy rozstaw śrub przykręcających zacisk dwutłoczkowy jest taki sam jak w jednotłoczkowych? czy serwo hamulców bez problemu obsłuży nowy, większy zestaw? na co muszę się przygotować przy takiej zmianie. proszę o możliwie szczegółowy opis (przesukałem wszystkie tematy z działu technicznego i galant i nic nie znalazłem).
pozdr
kochajj - 27-07-2006, 12:01
zacisk nie wystarczy... są inne zwrotnice!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!... musisz kupić komplet zwrotnice+jazma+zaciski
piwkotom - 27-07-2006, 12:02
Byl juz gdzies poruszany ten temat ale nie jako topic tylko podczas dyskusji o wadach i zaletach Gala
Na pewno musisz wymienic zwrotnice, bo oprocz dwutloczkowych zaciskow sa tam wieksze tarcze (zmiana z 256 na 276mm) i to powinno styknac.
Sprawdzalem kiedys uzywki i zaproponowali mi komplet na kolo (zacisk, zwrotnica, tarcza w dobrym stanie) za 370zl. Czyli do przelkniecia. Zrobie to z pewnoscia jak tylko troszke stane na nogi
Ale chetnie poznam Twoje doswiadczenia jesli uda Ci sie wczesniej
pzdr
swees - 27-07-2006, 12:15
ok, więc pytanie na szybko - co rozumiecie przez pojecie "zwrotnice i jarzma"?
jako lamer, rozróżniam następujące części w okolicy hamulców:
- to coś gdzie jest tłoczek i sciska klocki
- to coś co jest dookoła powyższego - w tym trzymają się klocki, jest to przykręcone na sztywno dwoma śrubkami do:
- tego, w czym jest piasta i do czego przykręca się elementy zawieszenia.
więc które z tych rzeczy to zwrotnice i jarzma? a może chodzi o coś więcej?
tarcze i klocki zamierzam od razu kupić nówki.
pozdr
EDIT: dla jasności: pod pojęciem "zacisk" mam na myśli dwie pierwsze części z mojej lamerskiej listy.
Krzyzak - 27-07-2006, 12:37
swees napisał/a: |
- to coś co jest dookoła powyższego - w tym trzymają się klocki, jest to przykręcone na sztywno dwoma śrubkami do:
- tego, w czym jest piasta i do czego przykręca się elementy zawieszenia. |
1. jarzmo
2. zwrotnica
swees - 27-07-2006, 13:04
piwkotom napisał/a: | Na pewno musisz wymienic zwrotnice, bo oprocz dwutloczkowych zaciskow sa tam wieksze tarcze (zmiana z 256 na 276mm) i to powinno styknac. |
czy wg wyjaśnień Krzyżaka miałeś na myśli jarzma? jeżeli tak, to czy rzeczywiście konieczna jest też zmiana zwrotnic jak napisał kochajj? czy rozstaw śrub przykręcających jarzmo do zwrotnicy jest inny?
pozdr
kochajj - 27-07-2006, 13:12
jarzma- przykręcane są do zwrotnicy za pomocą 2ch srób. pełnia role łacznika miedzy zwrotnicą i zaciskiem
zwrotnica- przykręcane śa do niej wszystkie wahacze i zacisk oraz piasta ...
swees - 28-07-2006, 10:35
czy ktoś jest w stanie powiedzieć czym dokładnie różnią się zwrotnice pomiędzy modelami '97 i '98-2000?
pozdr
piwkotom - 28-07-2006, 13:16
swees napisał/a: | czy ktoś jest w stanie powiedzieć czym dokładnie różnią się zwrotnice pomiędzy modelami '97 i '98-2000?
pozdr |
prawde mowiac.... nie wiem ale jak podjechalem do JC (maja duzo uzywek) w Uci z pytaniem o taki "zestaw montazowy" to powiedzieli mi ze musze zmienic zwrotnice, stad to info. Glowy za to nie dam.
Zakładam jednak ze ma to zwiazek z wieksza srednica tarczy, co za tym idzie - wiekszy zacisk, co za tym idzie moze to powodowac koniecznosc wymiany i jarzma (jak rozumiem w tym zestawie co pisalem wyzej bylo rowniez jarzmo) i zwrotnicy. Ale to takie rozumowanie laika
kochajj - 28-07-2006, 14:41
róznia sie mocowaniem jarzma... po prostu inny rozstaw srub mocujacych jarzmo...
swees - 28-07-2006, 17:02
ok, odpuszczam temat zmiany hamulców. okazuje się, że wraz ze zwrotnicami trzeba kupić czujniki abs, bo jak się okazuje są "niewyciągalne" (pomijając sprawę prawdziwości takiego stwierdzenia). koszt na jedną stronę - zacisk 150 + zwrotnica z czujnikiem 260zł + komplet tarcz i klocków minimum 300zł (i tak podobno mogą się skrzywić) więc summa summarum nieopłacalnie (minimum 1150zł), a ze stanów można sobie sciągnąć za 620 USD komplet wilwooda z czterotłoczkowymi zaciskami, tarczami 31cm (dwuczęściowymi) i klockami.
słowem, mnóstwo pracy, a efekt i tak może być nieciekawy i tarcze znowu się pokrzywią. popisali się japończycy, szkoda słów...
rozwiązania są dwa: albo zmieniać tarcze wraz z olejem, albo pozbyć się tego złoma...
pozdr
kochajj - 28-07-2006, 17:37
Mozesz podać link do tego wilwooda????
swees - 28-07-2006, 22:27
kochajj, wysłałem pm
pozdr
Anonymous - 30-07-2006, 10:09
Witaj Kochajj...przypominam się o oznaczeniach łożysk do skrzyni.......minął już miesiąc jak napisałeś, że jutro....nic więcej nie dodam bo jest lato..........Pozdrawiam
kochajj - 30-07-2006, 14:22
sorki, ale wyleciało z głowy, Poszedł PM
|
|
|