[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Nowy lancer
gluzik - 12-05-2009, 23:51 Temat postu: Nowy lancer witam wszystkich mam zamiar kupić nowego lancera sedana z silnikiem 1,5 czy to dobry pomysł i jakie są wasze opinie na temat tego samochodu??
basik - 13-05-2009, 00:00
poczytaj troche forum to się dowiesz. polecam tematy o spalaniu wersji 1.5 i 1.8 sporo się tam dowiesz nie tylko o spalaniu.
Trik - 13-05-2009, 00:01
Zerknij do tego działu http://forum.mitsumaniaki.pl/viewforum.php?f=135
dotyczyn nowego lancera.
Robson86 - 13-05-2009, 09:45
gluzik napisał/a: | witam wszystkich mam zamiar kupić nowego lancera sedana z silnikiem 1,5 czy to dobry pomysł i jakie są wasze opinie na temat tego samochodu?? |
zalezy jakim jestes kierowca i gdzie zamierzasz jezdzic.
Sa tacy ktorym 1,5 w zupelnosci wystarcza a sa tacy dla ktorych 1,8 to za malo
w przypadku 1,8 musisz sie liczyc ze spalaniem 10-11 litrow w miescie w przypadku 1,5 spalanie bedzie mniejsze...ale frajda z jazdu rowniez bedzie duzo mniejsza
Pozdroo
gzesiolek - 13-05-2009, 14:34
jezeli lubisz depnac to sie nie zastanawiaj tylko bierz 1,8
1,5 jest dobra na miasto i do jazdy w trasie 100-120km/h max...
powyzej pali jeszcze gorzej niz 1,8 a frajda znacznie mniejsza...
aha po rozpedzeniu Lancerka 1,5 do 1x0km/h dokladnie poznalem co oznacza stwierdzenie wir w baku...
10 km takiej jazdy (1x0-1x0km/h) na jedynce miedzy Piotrkowem a Lodzia a srednia spalania z trasy od Krakowa skoczyla z 7 do 9
aha dynamika srednia, ale jak sie trzyma obroty to w 11s 100km/h zrobi
EDIT przez gigant87:
Mod się czepia prędkości
gluzik - 13-05-2009, 18:25
czyli na rodzinne wyjazdy i dojazd do pracy 1,5 wystarczy mam rozumieć.
A to wspomaganie elektryczne to jest lepsze czy gorsze od hydraulicznego bo czytałem już o tym ale nic z tego niewiem . A zaliczke na 1,5 wpłaciłemi teraz troche się martwie ale do tej pory miałem astre bezwspomagania i chyba niecałe 60KM jakoś wystarczała więc hyba poczuje różnice jak wsiąde do Lancera?
Trik - 13-05-2009, 19:03
Wspomaganie elektryczne jest wystarczające. Nawet nie wiem czy jest jakieś takie progresywne czy nie. Z tym motorem wiecej nie potrzeba. Na dojazdy do pracy wystarczy. Na wyjazdy z rodziną tym bardziej, bo czasem święta są częściej niż takie wyjazdy . A jak chciałbyś poszaleć to min. 1,8
Robson86 - 13-05-2009, 20:34
gluzik napisał/a: | A to wspomaganie elektryczne to jest lepsze czy gorsze od hydraulicznego |
elektryczne zuzywa paliwo, hydrauliczne teoretycznie w wiekszosci aut jest bardziej precyzyjne...
Ale tak czy siak w Lancerze dziala ono swietnie
gluzik napisał/a: | więc hyba poczuje różnice jak wsiąde do Lancera? |
oj poczujesz
Pozdroo
piomic - 13-05-2009, 21:05
gzesiolek napisał/a: | (1x0-1x0km/h) na jedynce miedzy Piotrkowem a Lodzia | A ile tam wolno jechać?
Pasiaki chyba polecą...
Trik - 13-05-2009, 21:48
Robson86 napisał/a: | elektryczne zuzywa paliwo | chyba raczej prund
Robson86 - 13-05-2009, 21:54
Trik napisał/a: | chyba raczej prund |
klimatyzacja rowniez
Pozdroo
Trik - 13-05-2009, 22:08
A hydraulika to prundu nie potrzebuje? Ciekawi mnie czemu jeszcze nie wykońbinowali odzyskiwania energi elektrycznej z energi kinetycznej z jakiegoś innego elementu niż śilnik, coś ala KERS tylko do akumulowania prundu. A z resztą, ile tego paliwa idzie.
Robson86 - 13-05-2009, 23:52
Co do hydraulika to:
W systemie takim napędzana przez silnik pompa wspomagania pozwala uzyskać odpowiednie ciśnienie w układzie wspomagania. Dzięki zastosowaniu zaworu ciśnieniowego ciśnienie to jest niezależne od obrotów silnika.
Wspomaganie ujawnia swoje działanie tylko podczas ruchów kierownicą. Podczas skrętu wytworzone w układzie ciśnienie „pomaga” kierowcy wykonać odpowiedni ruch kierownicą.
W nowoczesnych rozwiązaniach wspomaganie działa ze zmienną siłą. Specjalne zawory obniżają ciśnienie w układzie wraz ze wzrostem prędkości. Pozwala to uzyskać kierowcy odpowiednią kontrolę nad kołami pojazdu.
Elektryk:
W systemie tym urządzeniem, które pomaga kierowcy kręcić kierownicą jest silnik elektryczny. Silnik ten jest uruchamiany w odpowiednim momencie dzięki systemowi czujników.
Podobnie jak w układzie mechanicznym siła takiego wspomagania może być zmienna. Uzyskanie tego efektu jest jednak łatwiejsze.
Obecnie takie systemy stosuje się raczej w małych samochodach, co wynika z zapotrzebowania elektrycznego silnika na prąd. Instalacja elektryczna w dużym samochodzie nie byłaby w stanie dostarczyć odpowiedniej mocy.
Główną zaletą takiego systemu w stosunku do systemów hydraulicznych jest oszczędność paliwa. Pompa hydrauliczna jest na stałe połączona z silnikiem co powoduje, że musi cały czas pracować, mimo, że nie jest potrzebna. Wspomaganie elektryczne gdy nie jest potrzebne nie zużywa zupełnie zasobów samochodu.
Tak wiec hydrauliczny uklad nie potrzebuje pradu , bo pompa podpieta jest i stale napedzana paskiem klinowym
Pozdroo
piomic - 14-05-2009, 07:33
Trik napisał/a: | Ciekawi mnie czemu jeszcze nie wykońbinowali odzyskiwania energi elektrycznej z energi kinetycznej z jakiegoś innego elementu niż śilnik, coś ala KERS tylko do akumulowania prundu | Wymyślili. PKP ma to od dawna w elektrowozach (przy hamowaniu oddaje prąd do sieci – silnik robi za prądnicę) a w hybrydowych to norma, że pedał hamulca nie wciska bezpośrednio pompy tylko by wire komp załącza silnik elektryczny do hamowania korygując tylko siłę na poszczególnych kołach klockami. Bez tego aku długo by nie wytrzymał.
Trik - 14-05-2009, 08:26
Dziękuję za satysfakcjonującą odpowiedź.
|
|
|