To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Archiwum - carisma 1.6 czyy

konradsd - 14-05-2009, 15:46
Temat postu: carisma 1.6 czyy
witam wszystkich od paru dni obserwuje i czytam, i rowzniez chce zadac ytanie a mianowicie za jakis czas kupuje wlasnie carisme kwota jaka dysponuje to 12t-13ys, auto bede kupowal w niemczech, na samo auto planuje wydac jakies 10 moze 11 tys, ,
1. czy za ta kwote smialo mam brac rocznik 99 czy bezpieczniej bedzie 98, chodzi mi o to czy porpostu 10 tys t nie jest za malo na rocznik 99?
2. ktory z silnikow jest bardziej niezawodny 16 czy 18GDi sam bardziej jestem przekonany do tego 18 troche sie naczytalem
3. czy znacie procz autoscauta i mobile jakies inne serwisy z autami za granica
4. na co mam zworcic szczegolna uwage, jest to mojhepierwsze auto i szczeze boje sie ze wtopie siano i pozniej bede je calyczas naprawial, wiem ze na odleglosc i po omacku ciezko napsiac ale chce chociaz miec minimum wiedzy
jak znajdejakis model ktory bede chcial kupic wstawie g tutaj i pomozecie mi mozelepiej ocenic

pozdrawiam wszystkich Carismowców :)

barthez2183 - 14-05-2009, 17:48

ad.3 zobacz ten temat http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=36627
Robson86 - 15-05-2009, 09:45

konradsd napisał/a:
czy za ta kwote smialo mam brac rocznik 99 czy bezpieczniej bedzie 98, chodzi mi o to czy porpostu 10 tys t nie jest za malo na rocznik 99?

wg mnie mniejsza uwage poswiecaj rocznikowi a wieksza stanowi technicznemu, osobiscie wolalbym auto rok czy 2 starsze niz nowsze i zajechane jakies...
konradsd napisał/a:
ktory z silnikow jest bardziej niezawodny 16 czy 18GDi sam bardziej jestem przekonany do tego 18 troche sie naczytalem

jesli sa zadbane to oba sa bezawaryjne, jesli sa zaniedbane to kazdy niezaleznie od marki silnik bedzie awaryjny
w 1,6 masz skrzynie biegow z enault w ktorej trzeba wymieniac tulejki co jakis czas, GDI ma japonska skrzynie biegow bezobslugowa :)
Pozdroo

wichura1 - 15-05-2009, 10:39

W 1.6 jest tańszy osprzęt i tańsza obsługa, można założyć gaz, (czego nie polecam). Oba silniki, jeżeli się dba nie do zajechania. GDI to Czarna magia dla mechaników, 1.6 to tylko zjawisko paranormalne ;) . Co do tej bezobsługowości skrzyni w GDI polemizowałbym, kilka osób ma z nią problemy, wszystko zależy, kto i jak tym samochodem jeździł. Czyli jak napisał Robson86 szukać niezarżniętego egzemplarza, nieważne jakiej pojemności, chyba że chodzi o moc (1.6-90KM, 100KM 1.8GDI 125KM, 122KM). W 1.6 zwracać uwagę na ewentualne wycieki ze skrzyni, w GDI falowanie obrotów i stukanie kasowników luzów zaworowych (nie powinny stukać na rozgrzanym silniku). We wszystkich sprawdzać czy po przekręceniu kluczyka zapala się "check engine" i po kilku sekundach gaśnie. Stary numer w przypadku błędów to wyciąganie żarówki, lub podłączanie jej do kontrolki alternatora, która gaśnie po odpaleniu.
konradsd - 16-05-2009, 13:08

dzieki za odpowiedzi troche tych informacji na ktore mam zwrocic uwage jest, jak juz bede wiedzial co chce wziasc wrzuce na forum podpowiecie mi troche, dzieki pozdro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group