Archiwum - carisma 1.6 czyy
konradsd - 14-05-2009, 15:46 Temat postu: carisma 1.6 czyy witam wszystkich od paru dni obserwuje i czytam, i rowzniez chce zadac ytanie a mianowicie za jakis czas kupuje wlasnie carisme kwota jaka dysponuje to 12t-13ys, auto bede kupowal w niemczech, na samo auto planuje wydac jakies 10 moze 11 tys, ,
1. czy za ta kwote smialo mam brac rocznik 99 czy bezpieczniej bedzie 98, chodzi mi o to czy porpostu 10 tys t nie jest za malo na rocznik 99?
2. ktory z silnikow jest bardziej niezawodny 16 czy 18GDi sam bardziej jestem przekonany do tego 18 troche sie naczytalem
3. czy znacie procz autoscauta i mobile jakies inne serwisy z autami za granica
4. na co mam zworcic szczegolna uwage, jest to mojhepierwsze auto i szczeze boje sie ze wtopie siano i pozniej bede je calyczas naprawial, wiem ze na odleglosc i po omacku ciezko napsiac ale chce chociaz miec minimum wiedzy
jak znajdejakis model ktory bede chcial kupic wstawie g tutaj i pomozecie mi mozelepiej ocenic
pozdrawiam wszystkich Carismowców
barthez2183 - 14-05-2009, 17:48
ad.3 zobacz ten temat http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=36627
Robson86 - 15-05-2009, 09:45
konradsd napisał/a: | czy za ta kwote smialo mam brac rocznik 99 czy bezpieczniej bedzie 98, chodzi mi o to czy porpostu 10 tys t nie jest za malo na rocznik 99? |
wg mnie mniejsza uwage poswiecaj rocznikowi a wieksza stanowi technicznemu, osobiscie wolalbym auto rok czy 2 starsze niz nowsze i zajechane jakies...
konradsd napisał/a: | ktory z silnikow jest bardziej niezawodny 16 czy 18GDi sam bardziej jestem przekonany do tego 18 troche sie naczytalem |
jesli sa zadbane to oba sa bezawaryjne, jesli sa zaniedbane to kazdy niezaleznie od marki silnik bedzie awaryjny
w 1,6 masz skrzynie biegow z enault w ktorej trzeba wymieniac tulejki co jakis czas, GDI ma japonska skrzynie biegow bezobslugowa
Pozdroo
wichura1 - 15-05-2009, 10:39
W 1.6 jest tańszy osprzęt i tańsza obsługa, można założyć gaz, (czego nie polecam). Oba silniki, jeżeli się dba nie do zajechania. GDI to Czarna magia dla mechaników, 1.6 to tylko zjawisko paranormalne . Co do tej bezobsługowości skrzyni w GDI polemizowałbym, kilka osób ma z nią problemy, wszystko zależy, kto i jak tym samochodem jeździł. Czyli jak napisał Robson86 szukać niezarżniętego egzemplarza, nieważne jakiej pojemności, chyba że chodzi o moc (1.6-90KM, 100KM 1.8GDI 125KM, 122KM). W 1.6 zwracać uwagę na ewentualne wycieki ze skrzyni, w GDI falowanie obrotów i stukanie kasowników luzów zaworowych (nie powinny stukać na rozgrzanym silniku). We wszystkich sprawdzać czy po przekręceniu kluczyka zapala się "check engine" i po kilku sekundach gaśnie. Stary numer w przypadku błędów to wyciąganie żarówki, lub podłączanie jej do kontrolki alternatora, która gaśnie po odpaleniu.
konradsd - 16-05-2009, 13:08
dzieki za odpowiedzi troche tych informacji na ktore mam zwrocic uwage jest, jak juz bede wiedzial co chce wziasc wrzuce na forum podpowiecie mi troche, dzieki pozdro
|
|
|