To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - Co to??? ECU???

luki_84 - 14-05-2009, 21:24
Temat postu: Co to??? ECU???
Witajcie, znów potrzebna wasza pomoc.

Dziś robiąc podświetlenie schowka zauważyłem małą, czarną puszkę do której wpięte są 2 wtyczki ( w sumie może 8 kabelków )- czy to jest ECU???

http://img5.imageshack.us/img5/4068/comp2rci.jpg

i drugie zdjęcie:

http://img5.imageshack.us/img5/7513/schowekx.jpg

Bartek - 15-05-2009, 07:06

kontroler manualnej klimatyzacji
luki_84 - 18-05-2009, 18:25

dzięki za odpowiedź!

A możecie mnie nakierować gdzie szukać ECU bo ostatnio mam problem z obrotami (kod 55-czyszczenie przepustnicy, krokowego,reset nie pomogło to zdjąłem wtyczkę od krokowca i ustawiłem większe obroty na sztywno, krokowca=liniowca sprawdziłem dziś napięciem 3,3 V i ładnie dziala w obie strony, ale ja skorzystałem tylko z 2 pinów a jest ich 6
http://img21.imageshack.us/img21/4161/krokowy.jpg

i tak pomyslałem o ECU???

swinks_UK - 18-05-2009, 18:34

Na samym dole centralnej konsoli, w głębi przy ścianie grodziowej. Poziomo zlokalizowana płaska skrzynka z czterema wtyczkami (zielonymi) kabli. ECU może być w szarej metalowej obudowie, lub czarnej plastikowej (w zależności od wersji).
Krzyzak - 18-05-2009, 20:10

eeee - w E5x jest jak w wiekszosci - prawy przedni slupek pasazera
i standardowo - 3 wtyczki, metalowa obudowa koloru zlota

Bartek - 18-05-2009, 20:39

Mylisz się Krzyzaku, grzebałem w kilku ECU z E5 i wszystkie były tam gdzie w EA, czyli na tunelu, pod nagrzewnicą
luki_84 - 18-05-2009, 21:25

dzięki za podpowiedzi jutro po pracy poszukam.

A propos mojego problemu to dziś na zimnym silniku podpiąlem krokowca do wiązki przewodów i nic załączyłem klimę i światła i też nic a w domu pod zasilaczem działa w obie strony. Co ECU bierze pod uwagę regulując obroty??? z tego co myślę to TPS, przepływomierz, temp powietrza? coś jeszcze? :?

szpala85 - 19-05-2009, 00:34

Bartek napisał/a:
Mylisz się Krzyzaku, grzebałem w kilku ECU z E5 i wszystkie były tam gdzie w EA, czyli na tunelu, pod nagrzewnicą


dokładnie tak jak pisze Bartek,

luki_84, w moim przypadku było tak że po pewnym czasie sam sie naprawił / albo spróbuj przeczyścić wszystkie przewody ( powyjmuj wtyczki i przesmaruj jakimś środkiem który wyżera rdzę )

[ Dodano: 19-05-2009, 00:37 ]
luki_84 napisał/a:
A propos mojego problemu to dziś na zimnym silniku podpiąlem krokowca do wiązki przewodów i nic załączyłem klimę i światła i też nic a w domu pod zasilaczem działa w obie strony. Co ECU bierze pod uwagę regulując obroty??? z tego co myślę to TPS, przepływomierz, temp powietrza? coś jeszcze? :?


nic nie grzeb przy tych pierdolnikach ( ja zacząłem grzebać i popełniłem największy błąd ) , szukaj przyczyny w niestykających przewodach , jeżeli oczywiście nagle ci się to stało :wink:

Krzyzak - 19-05-2009, 07:49

Bartek napisał/a:
Mylisz się Krzyzaku, grzebałem w kilku ECU z E5 i wszystkie były tam gdzie w EA, czyli na tunelu, pod nagrzewnicą

acha, ok - ale drugie zdanie sie zgadza? :)

Bartek - 19-05-2009, 10:19

Chyba są 4 żółte wtyczki, nie 3 ale za to głowy nie dam ;) . Zgadza się natomiast kolor i materiał puszki :D
luki_84 - 20-05-2009, 18:40

Witajcie, wczoraj szukałem ECU i jest tak jak pisze Bartek
ale wystarczy tylko demontaż osłony tunelu od strony pasażera, potem tylko 2 śruby na klucz 12 (błąd na zdjęciu M12 to trochę wiekszy klucz.... :lol: ) do ecu wchodzą 3 żółte wtyczki.
http://img132.imageshack....91/ecugdzie.jpg

Rozebrałem i powiem szczerze że na oko wyglądają na jak najbardziej sprawne, ale nie zaszkodzi wymiana-szkoda że nie zmierzyłem pojemności ( może to przesądzi o wymianie)
wartości kondensatorów zgadzają się ze stroną kolegi Krzyżaka. Zauważyłem że ECU wisi do góry nogami-to plus na wypadek wylania się kond.

Miałem też 2 razy taką sytuację że jadąc na LPG podjechałem zatankować i po zgaszeniu auto nie chciało zapalić z benzyny, dopiero z gazu i potem przełączając na benzynę chodziło normalnie, podejrzewałem filtr paliwa ale został wykluczony podczas jazdy na benzynie-objaw wskazujący na wymianę kond. :doubt:

Wracam jeszcze do krokowca, wczoraj podłączyłem woltomierz i nic nie było na wtyczce jak właczyłem klimę- powinno być chyba napięcie + lub - (lewo, prawo), może w weekend przedzwonię kable od ecu do komory silnika :roll:

ale się rozpisałem uff :drinkers:

Owczar - 21-05-2009, 14:52

Kondensatorów nie sprawdzisz na płytce. Jedyna możliwość to ich wylutowanie. Ale wtedy samo sprawdzanie staje się bezsensowne, bo lepiej wlutować nowe. Z tego co czytam to błąd 55 często występuje. Tylko przeważnie błąd niby jest, krokowiec działa..
luki_84 - 21-05-2009, 15:33

No to zaraz ide na Wolumen... :wink:

Co do błędu i krokowca=liniowca to powiem tyle że dziwi mnie to że nic nie przychodzi na niego( podłączam drugi na włączonym silniku i nic nie reguluje=brak rozkazów ew. kabelki które sprawdzę w weekend.)

Owczar - 21-05-2009, 15:42

Jeśli już zdecydujesz wymieniać kondki to na wolumenie jest zakład naprawiający RTV. Wymieniali mi diodę w moim ECU, hotair-em profesjonalnie to zrobili, może wymienią Ci odrazu kondensatory.

Tutaj o tym pisałem:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=36166

luki_84 - 21-05-2009, 15:51

Dzięki za info-wiem gdzie, ale sam sobie poradzę, a jak nie to podjadę do kumpla co naprawia tel. kom. też na hot-air'a. Z tego co widziałem w środku nie powinno być problemu-wszystko duże, grunt zeby nie przegrzać ścieżek !!!

[ Dodano: 21-05-2009, 19:29 ]
Kondensatory zmienione, auto zapaliło bez problemu. Podłaczyłem drugiego krokowca i oczok swym nie wierzę-DZIAłA!!! :biggrin: REGULUJE!!! :) :) :)

W sobotę założe swoją starą przepustnicę i zobaczę co i jak.

Powiem szczerze że nie wierzyłem, że to coś zmieni, ale zaryzykowałem w końcu NO RISK NO FUN . A tak prawdę głupotą byłoby nie wymienić-tanio, łatwo, małe ryzyko uszkodzenia przy wymiane.

:partyman:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group