To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero Ogólne - [Pajero] Moje poczatki z Pajero

vetec - 16-05-2009, 10:12
Temat postu: [Pajero] Moje poczatki z Pajero
Witam!

Na poczatek chcialbym pozdrowic wszystkich mitsumaniakow. To jest bardzo fajne i przydatne forum. Od niedawna mam Pajero '97 Long diesel 2.8 GLS, calkiem dobrze "zachowany" egzemplarz. Oczywiscie licznik jest przekrecony na 190 tys, co jest chyba norma w naszym kraju?, w skrytce znalazlem rachunek z wymiany jakiejs pomy przy 250tys :) .

Inna rzecz ktora mnie uderzyla to akcyza ktorej nie powinno sie placic w unii i inne oplaty zwiazane z rejestracja samochodu, np podatek recyclingowy, kiedy ja jeszcze nie oddaje na zlom mojego samochodu? W sumie do tej pory oplaty przekroczyly jedna trzecia ceny ktora za Pajero zaplacilem. Jedyne pocieszenie od pana celnika jest takie ze "to dobre samochody". :)

I rzeczywiscie ogolne wrazenie , po kilku dniach obcowania sa bardzo pozytywne. Trwale i bardzo logicznie zaprojektowane i wykonane auto, solidne jak traktor.

Ok. przechodze do pytan, z gory sory jesli sie dybluja z poprzednimi postami:

1.sprawdzilem napedy i blokady dyferencjalu i napewno dzialaja, jednak kiedy mam zapiete 2H zadna kontrolka sie nie swieci, kiedy zapinam 4H swieca sie cztery zielone, kiedy, a kiedy wlanczam blokade przedniego mostu pomaranczowa kontrolka mruga, tylna swici swiatlem stalym, a kola pracuja tak jak powinny. Czy to jakis czujnik z przodu, czy cos powaznego?

2. Co ile zmieniac i jaki powinienem urzyc olej w przekladniach napedow?

3.Olej w silniku bede zmienial na polsyntetyk, jakis lepszy np Mobil. Czy dobrze robie?

4. Mechanik zakonserwuje mi podwozie. Czyszczenia karcherem, malowanie minia i bitexem. Prawidlowo?

5. Czy powinienem sprawdzic lancuch rozrzadu(auto ma przebieg ok 250 tys km) i na co zwrocic uwage?

6. Co jeszcze niezbednego powinnienem zrobic po zakupie?


To tyle. Z gory dzieki i pozdrawiam.

Rafixxx - 22-01-2010, 15:27

Witam serdecznie,
z ciekawością czytałem twój post. Sam jestem od niedawna szczęśliwym posiadaczem Pajero II z 1998 roku. Wcześniej sobie zafundowałem Pajero Sport - kupiony w Polsce ale niby sam sprowadzałęm z Włoch - warunkiem do niepłacenia akcyzy przy silniku powyżej 2 l jest przegląd że jest to samochód ciężarowy do 3,5 T i ja takie dokumenty miałem lecz nie ustrzegłem sie opłaty recyklingwej - takową płaci SPROADZAJĄCY z zagranicy.

Udało sie szybko Sporta sprzedać z niewielką (2 k PLN ) stratą i kupić II w kraju 100% bewypadkowy - sprawdzany na wszelkie możliwe sposoby lecz z przebiegiem 270 tys km.
Serwis Mitsubishi podczas wymiany żarówki w desce rozdzielczej - koszt żarówki 4 pln - wymiany 75 PLN - powiedział że muszę być przygotowany na remnt sinika za jakieś 200 tys km - co przy mojej eksploatacji to jakieś 40 do 50 lat!!!!

Pozdrawiam

Rafał z "bandyckiego" Pruszkowa

Gene - 22-01-2010, 15:54

Vetec witaj na forum. Pytania techniczno-eksploatacyjne zadajemy w dzialach technicznych danego modelu. Jak znam i pamietam tematy w Pajero Wagon II znajdziesz tam odpowiedzi na zadane pytania. Polecam rowniez dzial FAQ. Dowiesz sie, ze 2-ka nie ma blokady przedniego mostu. Przynajmniej fabrycznie nie bylo a rame jesli nie jest przez ruda wyjedzona najlepiej dac do wypiaskowania.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group