[92-96]Colt CA0 - [CA1A] Metaliczne dźwięki na biegach
elt - 20-05-2009, 22:27 Temat postu: [CA1A] Metaliczne dźwięki na biegach Witam! Panowie usterka myślę że jest dość nie typowa. A mianowicie, do rzeczy- kiedy ruszam z jedynki wszystko jest w porządku, wrzucam 2 - 20km/h gaz w połowę i słychać dziwne odgłosy, metaliczne jakby coś było luźne, bieg 3-30km/h to samo, 4-50km/h, przy 60km/h na 4 zanika, wrzucam 5 i do 80km/h przy mocniejszym wciskaniu gazu jest to samo, przy 80 zanika. Jeśli jazda jest spokojna, bardzo spokojna, bez szybkiego ruszania jest ok, ale to nie sprawdza się w mieście, kiedy trzeba docisnąć. Wszystkie osłona były ściągane bo podejrzewałem że to może być to, jednak nie pomogło.Zastanawiam się czy istnieje możliwość oberwania się przy spawie wewnątrz rury wydechowej jakiegoś frędzla i po prostu on wydaje takie dźwięki. Czy spotkał się ktoś z takim problemem? Dzisiaj zaciągnąłem ręczny, wrzuciłem wsteczny i wprowadzałem silnik w wibracje i na chwilę słychać taki brzdęk;| na jedynce tego nie ma. Cholera wie co to jest:)
yume - 21-05-2009, 15:56
podłącze sie pod temat, zaobserwowałem u siebie podobna zależność, gdy wskazówka obrotomierza mija 3500 obr/min spod maski zaczyna dochodzic metaliczny dźwięk, 3800 obr/min i brzęczenie ustaje, nie ma znaczenia czy na luzie czy na biegu,czy zimny czy rozgrzany silnik - granica 3500 osiągnięta i brzęk sie zaczyna, przekroczone 3800 i cisza.
elt - 21-05-2009, 21:03
Nie posiadam obrotomierza ale motyw występuję tylko i wyłącznie na biegach;/ Chyba potrzebny byłby pełny rentgen samochodu żeby się tego doszukać. Nie miałeś przypadkiem wymienianego kata albo może było coś grzebane przy rurkach wydechu hym ?;>
Hugo - 22-05-2009, 00:04
yume napisał/a: | zaobserwowałem u siebie podobna zależność, gdy wskazówka obrotomierza mija 3500 obr/min spod maski zaczyna dochodzic metaliczny dźwięk, 3800 obr/min i brzęczenie ustaje, nie ma znaczenia czy na luzie czy na biegu,czy zimny czy rozgrzany silnik - granica 3500 osiągnięta i brzęk sie zaczyna, przekroczone 3800 i cisza | Jakieś osłony metalowe. Ewidentnie.
tttwm - 22-05-2009, 12:47 Temat postu: Re: [CA1A] Metaliczne dźwięki na biegach [quote="elt"]wrzucam 2 - 20km/h gaz w połowę i słychać dziwne odgłosy, metaliczne jakby coś było luźne, bieg 3-30km/h to samo, 4-50km/h, przy 60km/h na 4 zanika, wrzucam 5 i do 80km/h przy mocniejszym wciskaniu gazu jest to samo, przy 80 zanika [quote]
Niestety nie wiem co jest przyczyną tego piszczenia, ale czy nie za szybko zmieniasz biegi??
Mówiąc szczerze to gdy ja przy 30 km wrzucam bieg "3" to samochód się trzęsie i klekoczą plastiki w kabinie bo obroty są za małe.
Proponował bym
20 km/h - bieg 2
ok. 40 km/h - 3
od 60 km - 4
minimum od 80 - 5.
Jednak jako że problem występuje gdy samochód jest na luzie to raczej nie jest to spowodowane za niskimi obrotami.
miki4x4 - 22-05-2009, 13:16
Wejdź pod auto i na zapalonym silniku podotykaj różnych blach przy wydechu.
elt - 23-05-2009, 19:54
Zdaje sobie sprawę kiedy powinniśmy zmieniać biegi ale tu sęk w czym innym. Nie powinno pojawiać się w ogóle takie zjawisko jak u mnie. Napisałem przecież że pojawia się to wtedy kiedy silnik wpada w wibracje Nikt z was nie spotkał się z czymś takim? Może być to związane ze skrzynią biegów a dokładnie łożyskiem?
A no i ten problem nie wystepuje na luzie, muszą być wibracje że to się pojawiło.
drauisz - 24-05-2009, 22:46 Temat postu: Może to osłona kolektora wydechowego ?! Miałem podobną sytuację tzn. przy odpalaniu silnika i gdy jechałem po "kocich łbach" - słychać było metaliczny dźwięk - okazało się, że to osłona od kolektora, która mocowana jest na czterech śrubach i w trzech miejscach puściła
pzdr.
DB
elt - 25-05-2009, 00:08 Temat postu: Re: Może to osłona kolektora wydechowego ?! Osłona od kolektora zdjęta, osłona przy kole zamachowym zdjęta, i metalowa osłona przy wentylatorze. Wszystko jest po staremu. Zacząłem stosować się do zaleceń zmiany biegów jak kolega powyżej i jest o niebo lepiej. Jednak kiedy zmienię bieg poniżej podanych prędkości pojawia się ten grzmot
tttwm - 25-05-2009, 10:09
U mnie trzeszczy wszystko w środku bo plastiki mają luzy jak za szybko wrzucę bieg. Twoje metaliczne dźwięki świadczą o tym że masz luzy gdzieś indziej, możesz szukać dalej bo napewno gdzieś przyczyna jest i pewnie łatwo będzie ją usunąć jak się ją znajdzie.
Pomijając jednak temat postu, sugerował bym biegi zmieniać trochę wyżej, lepiej wpływa to na silnik, a czasem nawet na spalanie, ponieważ zbyt obciążona skrzynia powoduje mimo mniejszych obrotow, zwiększenie zużycia paliwa.
Obroty nie powinny być niższe niż 2 - 2,5 tyś.
elt - 17-08-2009, 16:16
To ja teraz mogę powiedzieć co było powodem: zły kąt zapłonu. Dzisiaj ustawiłem, był przestawiony o dwa ząbki, jest idealnie!
|
|
|