To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - Jakie paliwo do GDI??

Daniello81 - 21-05-2009, 21:24
Temat postu: Jakie paliwo do GDI??
Może wyda wam się to pytanie śmieszne ale muszę się dowiedzieć co wy byście zrobili na moim miejscu??
Mianowicie jak każdy z nas chciał bym dać mojej Cari wszystko to co najlepsze :)
Więc i paliwo nie jest wyjątkiem i tu moje pytanie
Tankuje zawsze na BP a że jestem dość świeżym posiadaczem mojego autka to sprawdzam które będzie bardziej odpowiednie Eurosuper czy Ultimate i mam problem bo tak zatankowałem Ultimate do pełna przejechałem na nim 508 km,

obroty silnika tuż nad 500obr/min
silnik trochę ala diesel
od czasu do czasu jakieś nie równe obroty na jalowym (szarpnięcia Skrzynia automat)

No ale to w końcu najlepsza benzyna na tej stacji i podobno bezsiarkowa a chyba taka jest zalecana do GDI :)

Teraz zalałem do pełna eurosuper 95 i tak :

silnik pracuje równiutko :)
obroty na jałowym ok. 800obr/min
ciszej pracuje

Czym to może być spowodowane że słabsze paliwo jej bardziej pasuje. A może to jakieś lewe Ultimate 98
Co wy o tym sądzicie ??

Robson86 - 21-05-2009, 21:37

Daniello81 napisał/a:
obroty silnika tuż nad 500obr/min

pomiedzy 0 a 1 na skali obrotomierza jest tuz nad zerem taka mala kreseczka->i to wlasnie jest 500obr/min
Daniello81 napisał/a:
silnik trochę ala diesel

tzn :?:
Daniello81 napisał/a:
Czym to może być spowodowane że słabsze paliwo jej bardziej pasuje. A może to jakieś lewe Ultimate 98

ja lalem i V-powera i leje zwykla 95 i roznic nie ma :P A leje raz na jakis czas V-powera zeby podczyscic wtryski itd :)
Mysle ze nie ma sensu lac lepszego paliwa, gdy sam producent zaleca pb95 :P
Lepsze paliwo zostawmy Lancerowi Evolutnion ktory je wykorzysta :)
Pozdroo

Daniello81 - 21-05-2009, 21:41

Daniello81 napisał/a:
obroty silnika tuż nad 500obr/min

pomiedzy 0 a 1 na skali obrotomierza jest tuz nad zerem taka mala kreseczka->i to wlasnie jest 500obr/min

to to wiem :) dlatego piszę że nad tą kreseczką :)

Daniello81 napisał/a:
silnik trochę ala diesel

tzn :?:

tzw cykanie :)

Robson86 - 21-05-2009, 21:42

Daniello81 napisał/a:
tzw cykanie

to jest normalka w GDI, po nagrzaniu sie jednostki powinno ucichnac :) Chociaz wiadomo ze czasem "zagrac" tez moze :)
Pozdroo

Daniello81 - 21-05-2009, 21:49

czyli zostaje zwykła 95
a co z katem??
a jeszcze jedno gdy sprawdzałem ją w stacji miała przekroczoną emisję spalin
prawie 2 krotnie
czy paliwo w tym przypadku może odgrywać rolę ??

Morfi - 21-05-2009, 22:29

Robson86, Producent zaleca 95+ i pokaz mi stacje w której 95 trzyma swoje parametry (oktanowe). Przejechałem już 25 tys swoja cari i zadnych problemów z obrotami, szarpaniem utrata mocy czy cos w tym stylu, ale zawsze taknkuje, kiedys na Bp 98 a teraz na Shellu V- powera i jestem zadowolony.
Uwazam, iz w wiekszości przypadków, przepustnice ludzie musili czyscic przez paliwko nie wiadomej jakosci, dlatego Ja bede zawsze polecał benzyne do GDI lepszej jakości.
W 80% przypadkach tankuje na tej samej sprawdzonej stacji i nawet z tego samego dystrybutora :)

Robson86 - 21-05-2009, 22:36

Morfi napisał/a:
Robson86, Producent zaleca 95+ i pokaz mi stacje w której 95 trzyma swoje parametry (oktanowe).

kazda markowa, jak sie tankuje na tesco itd to moze nie trzymac, ale markowa owszem :wink:
Jezdze pare lat i jakos ani razu nie mialem zadnych problemow :P
Poza tym kontrole (moze jest ich malo ale) sprawiaja ze benzyna trzyma swoje normy
Morfi napisał/a:
Uwazam, iz w wiekszości przypadków, przepustnice ludzie musili czyscic przez paliwko nie wiadomej jakosci, dlatego Ja bede zawsze polecał benzyne do GDI lepszej jakości.
W 80% przypadkach tankuje na tej samej sprawdzonej stacji i nawet z tego samego dystrybutora

Moja Carisma od poczatku swojego zycia zalewana byla paliwem z shella i do dzisiaj jest zalewana, klopotow brak :P
Pozdroo

Daniello81 - 23-05-2009, 11:31

Ac co sądzicie o stacjach samoobsługowych np.: Neste, itd.
tam benzyna 98 jest w cenie 95 z Bp. :)

Anonymous - 23-05-2009, 11:38

W zasadzie sam sobie na to odpowiedziałem. Cena jest niższa ponieważ jest to stacja samoobsługowa. Czyli, nie ma sprzedawców, nie ma czynszu za sklep itp. Ponadto Neste korzysta z tych samych paliw co reszta stacji, czyli z Syberii :wink:
Morfi - 23-05-2009, 14:16

Ja tankuje tylko na markowych, w zyciu nei zatankowałem na stacji typu neste itp.
I zadnych problemów z przepustnicą.

Ginger1021 - 23-05-2009, 23:00

Morfi napisał/a:
Ja tankuje tylko na markowych, w zyciu nei zatankowałem na stacji typu neste itp.
I zadnych problemów z przepustnicą.

Ja tankuje od roku w neste w Olsztynie na warszawskiej i nie mam żadnych problemów.
A ostatnio rozbierałem przepustnicę (dwa tygodnie temu) i jest czysta, trochę tylko syfu było miejscami ale nie była tak zabita jak ją kupiłem. No a kupiłem u sąsiadów za odrą w Berlinie i od razu wiedziałem że przepustnica do czyszczenia a była zawalona sadzą jak w kominie.
Generalnie polecam tę stację bo wcześniej polo tankowałem 3 lata i też żadnych problemów. :mrgreen:

[ Dodano: 23-05-2009, 23:02 ]
Daniello81 napisał/a:
Ac co sądzicie o stacjach samoobsługowych np.: Neste, itd.

Good stacja:)

Anonymous - 24-05-2009, 09:21

Od chwili zakupu i eksploatacji samochodu w naszym kraju tankuję na shellu v-power 95 i takie paliwo będę polecał. Kiedyś raz zatankowałem również na shellu, tylko że zwykłą 95 i więcej tego błędu nie popełnię :evil: .
Samochód na v-power 95 pracuje jak żyleta, jak potrzeba rwie asfalt, a spalanie? :lol: .... poniżej widać.

demeone - 24-05-2009, 10:36

V-power to nie jest 95 ale 98 chyba ze to jakis lewy shell
Anonymous - 24-05-2009, 11:05

demeone napisał/a:
V-power to nie jest 95 ale 98 chyba ze to jakis lewy shell

Sorry demeone ale widocznie tam gdzie ty mieszkasz sprzedają jakiś lewy shell.
Tak dla Twojej informacji paliwo v-power sprzedawane jest w dwóch wersjach:
shell v-power 95 oktan;
shell v-power racing ok. 100 oktan.
Lecz jeżeli chodzi o jakość tego paliwa to oktany "cytowane przez Ciebie" nie mają tu tak naprawdę żadnego znaczenia.
Zainteresowani wiedzą o co chodzi, a Ty lepiej sobie doczytaj żebyś wiedział o czym mówisz i piszesz.

marcnow - 24-05-2009, 11:12

byczeks napisał/a:
Kiedyś raz zatankowałem również na shellu, tylko że zwykłą 95 i więcej tego błędu nie popełnię :evil:

dlaczego?

Ja tankuję też przeważnie na shellu zwykłą 95 i nie narzekam, auto się dobrze zbiera, a spalanie poniżej 7l. Przy tankowaniu paliwa typu v-power, czy 98 spalanie mam mniej więcej takie same.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group