[97-04]Galant EAxA/W - [EA2W 2.0] Bicie kierownicy przy 110km/h
konwen - 24-05-2009, 08:29 Temat postu: [EA2W 2.0] Bicie kierownicy przy 110km/h Witam mam małe problemy. Przy jeździe 110km/h bije mi lekko kierownica.
zmieniałem oponki z przodu na tył. Jak i przed i po wymianie mam tak samo.
Czy ktoś może mi poradzić co w takiej sytuacji mogę zrobić??
Dodatkowo ściąga mi lekko na prawo. Ale tu podejrzewam drążki - które w najbliższym czasie chce wymienić.
akbi - 24-05-2009, 08:58
1. felgi proste, kola wywazone?
2. geometria ustawiona?
Owczar - 24-05-2009, 11:04
Co do bicia, czy tylko przy tej prędkości Ci bije kierownica?
Poza tym co napisał akbi, przyczną mogą być półosie... Ale najpierw sprawdź zawieszenie i wyważenie kół.
Co do ściągania, to sprawdź prawy dolny, wahacz prosty... Takie ściąganie powoduje luz sworznia tego wahacza.
KaWu - 25-05-2009, 13:32
Jak wyżej oraz.... czy średnica otworu na piastę w feldze jest 67,1 mm Podejrzewam, że raczej nie i stąd to bicie.
Sprawdź najpierw zawieszenie. Jeżeli masz coś do wymiany to najpierw to zrób bo drżenie kierownicy może wtedy ustapić.
morosophem - 25-05-2009, 19:03
Mama podobne objawy. Wymienione prawie wszystko w zawieszeniu, koła wyważone, felgi proste.
pablo diablo - 25-05-2009, 21:31
ja miałem podobnie nie moglem dojść przyczyn drgań. już prawie bylem pewny ze coś mam do wymiany dopiero zakup dobrych nowych opon wszystko zmienił na leprze i przy każdej prędkości cisza i jazda jak po maśle. oczywiście na ''trochę'' innych niż w Polsce drogach.
pepi - 25-05-2009, 22:27
morosophem napisał/a: | Mama podobne objawy. Wymienione prawie wszystko w zawieszeniu, koła wyważone, felgi proste. |
jesli to jest oki to najprawdopodobniej masz wyrąbane przeguby
jesli masz kanal to wskakujesz w niego i obiema lapkami lapiesz za oski i zobacz czy sie ruszaja i czy jest luz jesli tak to :
w przegubach "wyjezdza" sie jedna scianka kiedy tra o nie lozyska i robia sie takie wyżłobienia to powoduje bicie
najlepiej wymienic cale pol oski ale jesli nie masz to mozesz chwilowo je po zamieniac rozwalasz te oski i zamieniasz je lewa idzie na prawo itd. wtedy lozyska beda sie slizgac po nie wyjechanych sciankach bicie bedziesz mial wtedy na wstecznym
mialem to samo i tak wlasnie zrobilem a w miedzy czasie szukalem kompletu i kupilem obie pol oski wymienilem i jest juz oki
nie jest to specjalnie skomplikowane ale jesli nie masz kanalu to raczej malo wygodna operacja
gdzies juz opisywalem jak to robilem musisz poszukac
pozdrawiam
Krzyzak - 26-05-2009, 07:54
a sprawdzales drazki kierownicze? - nie koncowki lecz cale drazki
przez nie tez moze byc bicie w okolicach 110 km/h
Anonymous - 26-05-2009, 09:30
Jest to typowa prędkość bicia źle wyważonych kół. Też to miałem, wulkanizator zaklinał się że wszystko jest ok - pojechałem do innego zakładu wyważyć i problem zniknął.
KamilR10 - 26-05-2009, 18:41
mi też jakoś kierownica bije przy tej prędkości, felgi mam wyważone i proste, drążki kierownicze wymienione...więc nie wiem o co chodzi
konwen - 27-05-2009, 20:14
drązki będe chciał ogólnie wymienić w najbliższym czasie jak wpadnie troche kasy.
będe sprawdzał ogólnie wszystko po kolei.
Ostatnio miałem bliskie spodkanie z krawężnikiem mimo że niewielka prędkośc ale zawsze coś juz myślałem że coś poleci a tu mnie miło zaskoczyło a mianowicie to że przestałem odczuwać jakiekolwiek drgania na kierownicy nie mam pojęcia w czym tkwił dokładnie problem.
Ogólnie pierwszą rzeczą jaką chciałem zrobił to podjechać na wyważenie kółek, później bawić się dalej.
będe zdawał relacje co wymieniam i co sprawdzam czemu się tak dzieje.
steve69 - 28-05-2009, 12:11
Miałem podobny problem w przedziale 90-110km/h, wyważałem ponownie koła, zamieniałem przód - tył i dalej nic, kupiłem nowe opony i ani śladu po drganiach
Anonymous - 29-05-2009, 20:10
u mnie rózwnież drgania występują od 100 do 150 km/h. Koła wyważone, felgi proste, opony nowe Kleber. jak sobie przypominam to drganie zaczęły się właśnie po założeniu nowych opon Kleber. Drgania i przerażliwy hałas...
metzger - 30-05-2009, 23:59
źle założone, opony bądź też wadliwe opony mi się trafiły takie firestony, koleś w warsztacie męczył się trochę i klął pod nosem "... obręcze proste a opona lata" te lepsze założył na przód te gorsze na tył. Nie chciało mi się reklamować potem. Gdzieś przeczytałem że to może być też kwestia ułożenia, ale niech ktoś to potwierdzi, bo nie jestem co do tego przekonany.
radek79 - 31-05-2009, 16:55
witam żeby wykluczyć wadę opon krzywych lub źle wyważonych felg trzeba pojechać do warsztatu gdzie wyważają koła na aucie rozpędzają koło do 120km/h na aucie i wtedy wychodzi wszystko czy opona czy felga
|
|
|