To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Techniczne - wymiana paska rozrządu

Rafi5 - 26-05-2009, 15:10
Temat postu: wymiana paska rozrządu
Witam wszystkich! Mam do wymiany pasek w 3,0 12 V . Ponieważ uwielbiam majsterkować zwłaszcza w mechanice samochodowej zastanawiam się czy nie spróbować samemu. Może ktoś z szanownych mitsumaniaków wymieniał sam i opisałby kilka wskazówek. Jakie narzędzia potrzebne i na co zwrócić uwagę . Czy wymieniać też paski klinowe? Przebieg 185 tyś. Zauważyłem też , że chyba pod kołem pasowym cieknie olej.
Co z tym zrobić?

Ktoś napisał na forum:

"wymiana rozrzadu w sigmie jest naprawdę prosta nie można się pomylić także polecam własną inicjatywę.a co do części polecam pasek tylko oryginalny w moim rejonie to koszt około 115zł natomiast napinacz z "luk-a"są zrobione na bazie japońskich łożysk "KOYO".a jeśli chodzi o wymianę to po dostaniu się pod obudowę rozrządu znajdziesz trzy punkty na wale korbowym wycięcie ma zgrać się z odlanym w bloku językiem natomiast wałki rozrząu mają punkty nabite na kołach i kreseczka wycięta na tylnej obudowie.przed założeniem lewy wałek przestaw o jeden ząb w prawo załuż pasek i napnij napinacz wałek sam wróci na swoje miejsce.pasek po napięci powinien dać się obrócić o 90 stopni.także do dzieła!"

Jak się odnieść do tej wskazówki?

Z góry dziękuję i pozdrawiam!

VirMan - 26-05-2009, 16:45

na allegro są zestawy pasków z rolkami (180 PLN) , u mnie działa idealnie , co do cieknącego oleju - to niestety nie mam pomysłu - tu trzeba zdania mechaników. :)
wojtas - 26-05-2009, 17:27

Witam. Moim zdaniem wymiana rozrządu to nie tylko pasek i napinacz. Żeby nie zaglądać tam do następnej wymiany powinny być wymienione wszystkie uszczelniacze olejowe na wałkach rozrządu wale korbowym. Wyciek oleju na pasek rozrządu skraca jego żywotność. Do tego dochodzi pompa wody która jest napędzana z paska rozrządu. Moim zdaniem paski klinowe też powinny być wymienione. Przy okazji wymiany pasków klinowych należy sprawdzić stan łożysk kół pasowych(luzy, szmery). :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group