To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - [2.5TD] R/D LOCK - Blokada Tylnego Mostu

jabol66 - 26-05-2009, 16:13
Temat postu: [2.5TD] R/D LOCK - Blokada Tylnego Mostu
Witam wszystkich,
od niedawna jesatem posiadaczem Pajerki II i mam taki mały problem wszystko oki z autkiem ale nie mogę załączyć blokady tylnego mostu.
Po pierwsze wydaje mi się że powinna działać tylko na Przełożeniach z blokadą międzyosiówki (poprawcie mnie jeżeli się mylę)
Po drugie na żadnym z przełożeń przełączenie guzika nic nie daje, początkowo myślałem że może kontrolka się nie świeci ponieważ dwie zielone od tylnych kół mam spalone to pomyślałem że może i ta też, ale podczas włączania silnika świeci się, więc poprostu nie załącza się.
Pomóżcie mi wydaje mi się że jest to gdzieś pośniedziałe albo coś ponieważ ta funkcja pojazdu jest nmało używana i może to być to. Podajcie mi informacje gdzie najczęściej śniedzieją lub co to może być. Pozdrawiam wszystkich MitsuFANów

Gene - 26-05-2009, 17:25

Blokade tylengo mechanizmu roznicowego wlaczamy tylko przy zapietym napedzie na obie osie i zblokowanym centralnym mechanizmie roznicowym (miedzyosiowym) pozycja 4HLc. Mozna blokowac tylny most takze w pozycji 4LLc. Jest to nawet bardziej pozadane. Blokade zalaczamy guzikem w chwili kiedy auto stoi i kola sie nie kreca.
To, ze kontrolka nie swieci nie oznacza wcale, ze nic sie nie dzieje. Sprawdzales czy fizycznie blokada dziala np podnoszac auto albo szukajac odpowiedniej dziury w terenie. Mozna takze zaryzykowac choc nie polecam i sprawdzic to wolna jadac. Naciskasz guzik w czasie skretu. Jesli nic sie nie stanie i nie odczujesz szarpniecia lub oporu na kierownicy to oznacza, ze faktycznie blokada nie robi.
Przyczyn i uszkodzen moze byc kilka. Wlasnie zaczynajac od uszkodzenia instalacji elektrycznej przez pneumatyke a skonczywszy na defekcie mechanicznym. Nie ma reguly choc mimo wszystko najczesciej jest to kwestia elektryki. Najpierw sprawdz czy faktycznie nie blokuje sie tylny most. Potem i my i Ty bedziemy madrzejsi.

robmot - 26-05-2009, 19:09

Po załączeniu R/D Lock słychać wyraźnie jak kilka sekund pracuje jakiś silniczek elektryczny. Przy wyłączeniu słychać pojedyńcze puknięcie, jakby jakiegoś elektrozaworu.
Anonymous - 26-05-2009, 19:41

robmot napisał/a:
Po załączeniu R/D Lock słychać wyraźnie jak kilka sekund pracuje jakiś silniczek elektryczny. Przy wyłączeniu słychać pojedyńcze puknięcie, jakby jakiegoś elektrozaworu.


U mnie jest tak samo. Kontrolka podczas "wkrętu" szpery mruga. Po wyłączeniu jest cyknięcie. Zaznaczam, że w moim Pajero R/D działa :wink:

jabol66 - 27-05-2009, 18:13

więc tak
1. THX za szybką odpowiedz
2. Sprawdzałem na wszystkie sposoby nie załącza się nic nie zaczyna mrugać i nie słychać silniczka.
3. Proszę o pomoc bo może wiecie gdzxie zacząć szukać usterki
Pozdr

wisniowy - 18-07-2009, 23:43
Temat postu: blokada
podpinam sie pod temat dot r/d lock'a , kupilem auto w tym tygodniu, jest to pajero II 2,5TD SS, kiedy przekręcam kluczyk w pozycje zaplonu zapalasie kontrolka r/d lock, po odpaleniu silnika gasnie, a jak załączam blokade przyciskiem slysze buczenie a kontrolka mryga i nie zapala sie na stale, czy to normalne?
Anonymous - 19-07-2009, 13:09

Buczenie to załączanie. Gdy przestanie buczeć jest załączona. Nie powinna mrugać po załączeniu tylko w trakcie załączania. Jeśli mruga to spróbuj energicznie ruszyć(nie z piszczeniem opon :wink: ).
jabol66 - 20-07-2009, 11:07

Powiem tak gdzie moge szukać przyczyny, zrobiłem:
1. silniczek od blokady działa po podłączeniu "na krótko" pompuje ciśnienie do blokady i szpera sie załącza ale niestety nie na desce rozdzielczej.
2. czujnik moze się zacina w blokadzie to sobie sprawdze
3. Tu mam problem bo nie załącza sie blokada [przyciskiem wogóle nie ma reakcji silniczka po nacisnięciu przycisku (przycisk ok napięcie chyba ma, pisze chyba bo nie wiem jakie napięcia powinny być na przxycisku jesat 5 pinów jak ktoś wie niech poda jakie ma napięcia na którym pinie)
Pozdrawiam

piotrekmm - 19-08-2009, 20:15

witam,
chyba mogę sie i ja pod ten temat podpiąć w moim pajero 2.8tdi (3d) skrzynia ss też mam problem z załączeniem blokady wogóle ona niereaguje.

Teraz pytanie czy uszkodzony ABS (dokładnie przedni czujnik) może być przyczyną niezałączania sie blokady :?: :?: :!: :!:

prosze o pomoc takiego go juz kupiłem ale bardzo mi zalezy na naprawieniu blokady.

piwar78 - 25-01-2010, 14:25

witam wszystkich:) od jakiegoś czasu jestem posiadaczem pajerka i w sumie wszystko gra tylko...no właśnie ta blokada mostu..silniczek się załacza a blokady nie ma:( co może być zepsute?? pomóżcie
watson1911 - 26-01-2010, 06:58

A skąd wiesz,że nie ma?U mnie,dosłownie kilka dni temu,okazało się,że przepaliła się żarówka w kontrolce,blokady niby nie było,a była.Rozkręcenie 10minut,żaróweczka 40gr.Proponuję zacząć od tego.Pozdrawiam
gołąb - 26-01-2010, 15:17

U mnie według kontrolek też nie ma,bo cały czas mrugają....a w rzeczywistości jest.
Czy sprawdzałeś to w jakiś sposób np. na podnośniku :?: 8)

piwar78 - 31-01-2010, 10:21

tak sprawdzałem i napewno nie ma a kontrolka sie świeci więc nie jest spalona..
jawaldek - 31-01-2010, 11:07

piotrekmm napisał/a:
też mam problem z załączeniem blokady wogóle ona niereaguje.
tylna blokada ,tak poglądowo,->> pneumatyka popycha zaworek którego zadaniem jest zblokowanie trybów->>jesli dotknie do masy to się świeci co nie oznacza że tryby się zblokowały należy procedurę ponowić czyli wyłączyć i znowu włączyć a nawet lekko ruszyć do przodu lub do tyłu tak jest przy pneumatycznej.Podobno :roll: są też elektryczne ->> tutaj nie znam zasady załączania :oops: . Śliskość na drodze pomaga zdiagnozować a raczej zobaczyć czy się załączyła czy też nie.
piwar78 napisał/a:
silniczek się załacza a blokady nie ma:( co może być zepsute??
nie musi być zepsute ->> blokad nie załącza się natychmiast->> w blokadzie coś podobnego do kła musi trafić na swoje miejsce i to dość spasowane i ciasne :wink: miejsce.

[ Dodano: 31-01-2010, 11:14 ]
gołąb napisał/a:
Czy sprawdzałeś to w jakiś sposób np. na podnośniku :?: 8)
piwar78 napisał/a:
tak sprawdzałem
czy robiłeś to gdy włączony był bieg czyli napęd był przekazany na tylny most?? Spróbuj inaczej->>na podnośniku->> włącz blokadę przy pracującym silniku ale bez załączonego biegu i jedna osoba trzyma np.lewe koło a Ty obracasz prawym kołem->>poczujecie jeśli załączy się blokada
piwar78 - 31-01-2010, 11:21

ja sprawdzałem w ten sposób,że jednym kołem stałem na suchym asfalcie a drugim na śniegu..po włączeniu blokady słyszałem silniczek ,kontrolka się zapaliła a koło brało tylko to na śniegu...kilka razy próbowałem na różne sposoby i nic :( więc chyba coś jest zepsute..


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group