To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Tuning - SWAP z 1.3 98 na 1.8 z 93r

Anonymous - 01-08-2006, 23:15
Temat postu: SWAP z 1.3 98 na 1.8 z 93r
witam mam lanca 98 r z jednostką monster 1300 i zastanawia mnie mozliwość przekładki silnika od colta gti !
to ze wszystko ( czyli mocowanie )jest odwrotnie to spox , ale np : moje zegary mają cyfrowy wyświetlacz przebiegu ! jak wstawie 1800 to z pewnością potrzebny jest od niego ecu ! i co dalej wiącha kabli jak to zpiąć z tymi zegarami ! jednostka 18 jest starsza i zegary od niej mają inny kształt, i za djabła nie chcę starych brzydali w aucie ! . jaką część instalacji trzeba przeszczepić , i czy to jest wogóle real !
do sprawy podchodzę serio , ale brak mi kontaktu z kimś kto umie poruszać sięw tym temacie - :!: jezeli kupować taki engine 18 gti to co musi byćw kpl. co by póżniej nie dokupować na 30 aukcjach jakiś detali !
może wiecie o kimś w trójmieście kto wie jak to zrobiś lub robi takie wybryki :D

ps : przykład http://www.allegro.pl/ite...et_okazja_.html

oto mój lanc ( troszkę go zewnętrznie przerobiłem 8)



wichura1 - 02-08-2006, 11:35

Zwróć uwagę na to że masz rozrząd z drugiej strony. Jeżeli zmienisz silnik to musisz wszystko przełożyć na drugą stronę i zmienić skrzynię biegów. Jeżeli zostawisz swoją skrzynię, będziesz miał 5 wstecznych i jeden do przodu. :mrgreen:
Serek - 02-08-2006, 13:07

Przy takiej przeróbce pokusiłbym się o silnik 4G63 a nie 4G9x.
Anonymous - 02-08-2006, 14:56

przy przekładce w gre wchodzi tylko kpl. ze skrzynią ! i całym bajzlem , co do 4g63 to potworek ! ale miło ssie paliwo jak mało co zrobiłem wywiad w tym kierunku i dzięki :)
od gti to to ! tylko liczę na konkrety ! tyle się słyszy o swapach ,ale ni djabła nic nikt nie wie. kogos do przekładki to bym miał i to że stronami jest odwrotnie to zaden kłopocik , elektryka to jest zonk ! i tu sie najwięcej problemów obawiam ! głównie z licznikami i sterowaniem całego ecu , itp. ! help :?

Hubeeert - 02-08-2006, 17:39

Swapy to temat rzeka.
Było tu parę razy na ten temat i generalnie nic nowego się nie wymyśli. Potrzebujesz
1. Silnik + skrzynię z osprzętem pełnym
2. ECU + wiązkę
3. Mocowania silnika będziesz musiał dorobić
4. Chłodnicę też będziesz potrzebował a jakże + około 100 zonków po drodze ;-) No dobra tylko 95 :mrgreen:

A teraz słówko od Ojca Prowadzącego ;-)
Silnik 4G93 jest nierozwojowy. Nic z nim nie zrobisz. To znaczy zrobisz - kosnicznym kosztem szukając po świecie częsci a i tak dużo wyżej niż 200KM nie podskoczysz bo blok jest słaby. Na seryjnych korbach zapomnij o czymkolwiek.
A teraz 4G63 - i wszystko jasne. I wcale nie pali więcej niż 1,8.


Zrobisz jak chcesz. Twój samochód i Twój problem.

Powodzenia.

Anonymous - 02-08-2006, 21:55

racja co do tuningu 1.8 , ale wcale nie chcę go kręcić ! tyle styka :roll: , może faktycznie 2.0 tylko jak trafić dobrą sztukę , jak się nie naciąć , i co z tymi zegarami ! . co do chłodnicy mam alu ręcznie robionądo evo 8 błysk sztuka . made in UK. wiec problem z głowy !




ogólnie czują że to wielka D...a Mój koleś wstawia do xsary cytryny silnik od audi s3 1.8 turbo i nie penia , a ja mam problem jak to wszystko polepić .on ma fachmena który te numery z vw robi do każdej fury ! . Ja nawet nie wiem czy ktoś na wybrzeżu robił kiedyś swap w misiorku , i może mip omóc. czuję ze dalej będe mulił i tyle !
auto to democar , i ma wyglądać i grać nieprzeciętnie , zobaczycie je wkrótce w GT i TVN Turbo , nie wiem co robić ! a szkoda, widzicie że wody nie leję 8)

ps : moze zamówię 1.8 mivec w tej budzie z Angli i po problemie - ciekawe czy sie trafiają ( z tego co wiem to sama Azja, ale trafiały do brytów !)

wichura1 - 03-08-2006, 09:46

Generalnie szukaj silnika do twojej kasty po 96 roku, wtedy nie musisz przerabiać mocowań i przenosić wszystkiego na drugą stronę. Bo kwestia półosi, hamulców, ECU, wiązek, jest do przejścia. Licznik wtedy będziesz mógł zostawić, jeżeli masz zakres obrotomierza do 8000 obrotów i prędkościomierza do 240km/h. Prędkościomierz jest napędzany linką, obrotomierz jest sterowany impulsami elektrycznymi. prawdopodobnie z czujnika położenia wału. Wymieniałem u siebie licznik z takiego bez obrotomierza (silnik 1.3) na taki z obrotomierzem (silnik 1.6), działa idealnie.
Anonymous - 03-08-2006, 11:31

licznik ma obroty , i prędkość na impulsie bez linki ! , a problem jest taki że chyba gti colt nie wychodził op 98 r ! , a nawet nie mam pomysłu co włożyć bo modele silnika po 98 to 1.6 i 1.3 moze sie myle ?, ciekawe czy od carismy 1.8 mozna zapodać ( by se go podkręcił i podpasi !)
Anonymous - 04-08-2006, 10:47

nie bylo miveca 1.8, chyba ze ktos przeszczepil glowice od 1.8 do miveca 1.6 4G92:)

jak jestes z trojmiasta to zapraszamy tutaj:) http://www.mitsubishi-gra...wforum.php?f=25

wichura1 - 04-08-2006, 15:18

Cholerka, faktycznie przy twoim roczniku nie ma nawet diesla, tylko silniki 4g13 i 4G92 :shock: :shock: :shock: Jak wytłumaczyć brak 4G93 i 4D68 nie wiem.

Ale znalazłem taką informację, że na Australię robili inne silniki, z tym że oni mają kierownice z drugiej strony, więc mogą być znowu jakieś problemy z przekładką.

Model and trim levels:

Series I (96-98) and Series II (98-99)
GLi - 2-door coupe and 4-door sedan. Powered by a 1.5L engine (4G15 SOHC - 69kW)
GLXi - 2-door coupe and 4-door sedan. Powered by a 1.8L engine (4G93 SOHC - 86kW)
MR - 2-door coupe. Powered by a 1.8L engine (4G93 SOHC - 86kW)

Series III (99-03)
GLi - 2-door coupe (1.5L) and 4-door sedan (1.8L)
GLXi - 2-door coupe and 4-door sedan. Powered by a 1.8L engine
MR - 2-door coupe. Powered by a 1.8L engine

Series IV (02-04) coupe update only
GLi - Choice of 1.5L engine (discontinued in 2003) or 1.8L engine
MR - Powered by a 1.8L engine

Anonymous - 28-09-2006, 21:12

mineło trochę czasu , i się pozmieniało / mimo wielkich poszukiwań nie ma opcjo żeby mi ktoś wstawił jakiśsilnik od miśka !! poprostu lamerstwo wśród mechaników w tej marce przechodzi ludzkie pojęcie. DECYZJA PODJĘTA . jestem w czasie dokańczania tranzakcji kupna 1.8 turbo od seata leona cupry . seria 180 ps .softem winduje na 200 z koncówką. uważam że na fwd więcej to bzdura !zakupiony mam intercooler . i węże samco z siliconu. jak silnik będe miał na miejscu , zbiorę kasęi całość czyli engine . skrzynia . ecu i zegary lecą do mojej bryki. Mam toaich ludzi którzy wstawiaja to w taki sposób ze wygląda jak seria . mają z 30 takich swapów za sobą więc ecu łączo i instalką na pamięć :wink: :D . jest u nich kolejka na kilka miesięcy więc ostateczna rozgrywka na wiosnę .płacę i nic mnie nie interesuje ! wyjeżdzam z gwarancją na ten swap ( nie silnik) 6 biegów 215 koni . 50 tys przebiegu i bawię się. z VW pod machą. półoski (końce) dorabiane są pod misia i pasuje to jak fabryka. . muszę kupić jescze nowe amory bilstein B4 ga olej - co by to nie skakało przy byle depnięciu. jeżdziłem skodą fabią zrobioną na tym silniku 210 ps ajest cieższa od lanca i wygląda jak kredens , ale odjazd był jak smok !.

oto fotka intercoolera !



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group