To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Czasami zapala się kontrolka CHECK ENGINE

Anonymous - 03-08-2006, 10:07
Temat postu: Czasami zapala się kontrolka CHECK ENGINE
WYmieniłem 2 dni temu olej i wczoraj podczas powrotu do domu zapaliła mi sie na chwilke kilka razy kontorlka CHECK ENGINE. Wydaje mi się iż zapalała się ona na jakiś większych nierównościach. Czy przyczyną zapalania sie tej kontrolki może być zbyt mała ilość oleju. Na bagnecie mam równo połowę, ale przed wymianą miałem max. Pozatym że zapala sie ta kontrolka nic się nie dzieje z silnikiem no pozatym że link
Anonymous - 03-08-2006, 11:30

od wymiany oleju nie powinna sie palic chyba ze ktos pozamienial kontrolki aby ukryc np. blad poduszek lub jest to zwiazane z problemem opisanym w linku ale (szkoda ze tego nie podales w tamtym temacie) jesli zapala sie kontrolka check to bardzo prosto mozna zdiagnozowac w czym problem.
Anonymous - 03-08-2006, 11:50

Ale wcześniej kontrolka ta nie zapalała mi się. Jak mogę sprawdzić błędy w silniku TD, czy robi sie to tak samo jak silniku benzynowym, tak jak jest tutaj podane link
Anonymous - 03-08-2006, 13:10
Temat postu: kłopoty
Witam, przy wymianie oliwy mogli przypadkowo rozpiąć którąś ze wtyczek monitorujących pracę motoru, rozepnij je wszystkie, WD 40 i pozapinaj . jeśli chodzi o podszarpywania przy uruchomieniu na ,,zimno" to mogła Ci paść 1 świeca żarowa(trzeba sprawdzić) bądź po postoju dostaje się powietrze, najcząściej przez nieszczelne przewody i zaciski oraz (w 90%) zaliczającą padakę pomkę ręczną. najlepiej w tym celu zapodać przeźroczyste wężyki na zasilaniu i powrocie i wszystko będziesz widział. Jeśli chodzi o diagnostykę tego motoru F8Q to tylko podpięcie w Serwisie, jeśli zapala się lampka to sterownik to wyłapie, jeśli lampka się nie zapala to szkoda kasy na podpinanie. Pozdrawiam
Anonymous - 03-08-2006, 14:30

A gdzie są te wtyczki, gdzieś od spodu silnika ?? Kontrola zapaliła mi się pierwszy raz jak jechałem po dużych dołach z wodą, być może faktycznie coś się wtedy rozłączyło.
Anonymous - 04-08-2006, 09:40
Temat postu: gdzie wtyczki?
Otwórz maskę i trudno ich nie zauważyć, jedną masz od czujnika położenia pedału przyspieszenia, druga od zaworu korekcji wtrysku, tych od immo nie musisz ruszać, jeszcze przy wtrysku z czujnikiem, no i schowany troszkę dalej przy skrzyni czujnik położenia wału. Ale w zasadzie przy sprawnym układzie kontroli pracy motoru odpięcie tylko czujnika położenia pedału przyspieszenia( oczywiście z tych wymienionych) będzie powodowało świecenie przy niezakłoconej pracy silnika-a taką podobno masz?
Anonymous - 04-08-2006, 21:35

a ja proponuję wlać płyn do zbiornika od spryskiwaczy. pewno zapala się kontrolka od poziomu tego płynu, bo jest go za mało. ma taki sam kolor co check engine i jest tuż obok. może głupie, ale sprawdź. naprowadza mnie na to twoje stwierdzenie, że zapala się na większych nierównościach.
Anonymous - 05-08-2006, 11:09

check ma czerwomy co ma oznaczac UWAGA
spryskiwaczy ma zolty co ma oznaczac mniejsza UWAGA :D

Anonymous - 05-08-2006, 12:09

u mnie check jest żółty. jeszcze nie widziałem czerwonego check engine. nieważne.
robo_k, jaka ikona jest na tej kontrolce?

Anonymous - 05-08-2006, 18:48

U mnie też jest żółty ze znaczkiem silnika więc to napewno kontrola CHECK ENGINE
Anonymous - 05-08-2006, 19:26

w sumie nie widzialem carismy od 4 miesiecy i moze mi sie pomerdalo bo tymi autami co teraz jezdze wszystkie maja czerwone check engine.
Krzyzak - 06-08-2006, 20:10

leugdi napisał/a:
jeszcze nie widziałem czerwonego check engine

na zlocie zobaczysz - Colt, Galant - obie CE czerwone :) ; nieważne...

Anonymous - 07-08-2006, 17:37

W mojej Carismie 1.8 GDI też sie zapala na wiekszych wybojach CE (żółe).
Dokładnie to mignie przez jakas sekunde jak wjade w głębszy dołek.
Ale to chyba nic ważnego. Mam przynajmniej taką nadzieje. :roll:

Anonymous - 14-08-2006, 12:42

Miałem podobny problem. Kilkakrotnie mialem kod błędu: misfire na trzecim cylindrze. W ASO sprawdzali i wszystko było ok. Zwaliłem to na benzynę, ale w te wakacje padły mi wycieraczki. przepalał sie co chwila bezpiecznik. Doszedłem do tego ze to gdzies z tyłu mam problem, bo wycieraczka tylna jak juz chodzila to bardzo nieregularnie, nie miałem wstecznego. By miec chociaż przednie wycieraczki odłączyłem jedną z kostek pod tylnym siedzeniem, nad kołem. Pomogło na jakis tydzień. Bezpiecznik wycieraczek się nie przepalał.
Ale przepalił sie bezpiecznik wstecznego. a Gdy on sie przepalał to nie miałem prędkościomierza i lampka SRS sie zapalała. Po włożeniu nowego bezpiecznika wracało do normy. Dzień tak jezdziałem, ale jak zapalił mi sie Check engine to pojechałem do ASO w Gdańsku. Znowu misfire na trzecim cylindrze. Przy okazji zrobili mi przepalające sie bezpieczniki. Okazało sie że kable dochodzące do tylnej klapy były przerwane i robiły zwarcia. (te kable miedzy klapa a body w hatchbacku, te w gumowej osłonie). Gdybym odłączył też drugą kostke nie byloby tych przepaleń. Mysle ze ten check engine jest z tym zwiazany. Skoro SRS sie zapalało po przepaleniu bezpiecznika swiateł wstecznych, to zapalanie CE tez moze byc spowodowane jakimś zwarciem. Mam taka nadzieję. Jeśli masz HB to sprawdz te kabelki.

Anonymous - 25-09-2006, 19:17

Ciekawe,

bo u mnie też bardzo rzadko co prawda ale czasami lampka ta tez się zapalała.
Było to chyba ze dwa razy ze dwa lata temu.
Może paliwo było liche.
Od tamtej pory jest OK i już więcej się nie zdarzyło.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group