To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Lancer CK0 - [CK1A] Mocne dodanie gazu,auto ryczy,a dynamika rozpędzania.

szczygielll - 03-06-2009, 00:36
Temat postu: [CK1A] Mocne dodanie gazu,auto ryczy,a dynamika rozpędzania.
Witam,
jak lekko dodaje gazu to auto spokojnie przyspiesza, ale jak dodam mocniej gazu, żeby dynamicznie ruszył to zaczyna ryczeć, a jego dynamika rozpędzania jest taka sama jak przy lekkim dodaniu gazu, a nawet czasami szarpnie delikatnie (jakby takie falowanie silnika). Przy ciepłym powietrzu okolo 25-30 stopni, podczas jazdy 80 km/h na 4 biegu czuć falowanie silnika (delikatna nierównomierna prace).

Samochód to: Mitsubishi Lancer z 96r 1.3 4G13 przebieg 196 tys.

Wymieniłem:
- świece platynowe 4-elektrodowe BERU Ultra-x platin
- kable WN firmy SEIWA
- palec rozdzielacza
- kopułka
- filtr powietrza
- regulowane zawory
- olej mobil 1

Przeczyściłem przepustnice oraz użyłem środka do czyszczenia wtrysków STP.
Komputer był resetowany, a następnie przez 15 min silnik pracował na wolnych obrotach w celach naukowych. Jeśli chodzi o spalanie to jak sam jadę to na trasie pali około 5,5 l/100km, a jak 4 osoby na pokładzie to maksymalnie 6,5 l/100km.

Gdzie szukać usterki:
1. Cewka zapłonowa ?
2. Lewe powietrze ?
3. Silnik krokowy chyba nie gdyż na wolnych obrotach nie gaśnie ?
4. Nieszczelności gumowych wężyków ?
5. Układ wydechowy ?
6. Źle ustawiony zapłon ? Lekko go przestawiłem o 1,5mm ponieważ przy gwałtownym rozpędzaniu auta oprócz tego, że silnik ryczał to było słychać trzaski, jakby szły iskry, które nie miałby co spalać.

Auto podpięte było pod komputer i mechanik nie zczytał żadnego błędu. Powiedział, że ciśnienie na tłokach dobre oraz kąt wyprzedzenia zapłonu również, ale ja zapłon przestawiłem, gdyż było słychać wyżej opisane trzaski w silniku. W serwisie za diagnozę silnika chcą 185zl - za podłączenie silnika pod komputer oraz wgranie na nowo oprogramowania czy to pomoże ? Bo jakoś nie przekonuje mnie usługa za tą cenę.

Krzyzak - 03-06-2009, 07:54

generalnie soft w kompie wtrysku jest tak napisany, ze auta Mitsu lepiej sie rozpedzaja przy miarowym dodawaniu gazu niz przy depnieciu do konca - zmniejsza to zuzycie paliwa

jesli jednak wyraznie odbiega to od innych takich aut, to jednak sprawdzilbym zaplon - czy zlacze zaplonu bylo podlaczone do masy podczas ustawiania?

ew. elementem, ktory pada a ma na to wplyw jest aparat zaplonowy - jego chwilowa podmiana tez moglaby rozwiac watpliwosci
na szczescie we Wrocku masz wiele osob, ktore moga pomoc - zapraszam na regionalne forum dolnoslaskie



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group