To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant - Ogólne - [EAx 97-04] Sterownik świateł z multifunkcjami

Anonymous - 03-06-2009, 00:46
Temat postu: [EAx 97-04] Sterownik świateł z multifunkcjami
Już od kilku miesięcy mam zamiar wzbogacić swojego galanta o system doświetlający zakręty. Jak się okazuje, nie jest to wcale nic nadzywczaj trudnego i drogiego w przygotowaniu.

Problem: Które z dwóch świateł przeciwmgielnych (Po 2 szt. na każdą stronę: soczewkowy i halogen) wykorzystać do tej funkcji? Wydaje mi się że chyba halogen, lepiej spełniałby swoją funkcję w doświetlaniu zakrętów. Mogę się mylić, dlatego proszę o opinie kogoś kto jest zaznajomiony w temacie, a najlepiej ma taki lub podobny sterownik w swoim aucie.

A teraz do konkretów. Wczoraj spotkałem się z tą o to stroną producenta tego sterownika:
Cube Electronics

Filmik na YouTube przedstawiający sterownik w akcji

Cenowo za taki dodatek zdecydowanie poprawiający komfort jazdy nie trzeba dużo zapłacić, aktualnie na stronie jest promocja i ten ich sterownik kosztuje 89 zł. Jak sądzicie warto spróbować?

Poza tym jak ten system doświetlania zakrętów będzie się spisywał dobrze, to myślałem jeszcze o funkcji adaptacyjnego światła STOP - tylko dla światła środkowego LED.

mar111cin - 03-06-2009, 11:03

według mnie jest to badziewie. nie wiem jak wy, ale ja na łukach nie włączam kierunkowskazów to raz, dwa te halogeny włączają sie ze sporym opóźnieniem.

Jakby coś takiego zrobić, to prędzej wykorzystując ciśnienie od wspomagania kierownicy, chociaż to i tak raczej nie ma sensu, bo jakby nie patrzeć wspomaganie "wyłącza" się wraz z prędkością.

Jeszcze jeden aspekt, teraz w dzień trzeba jeździć na światłach, a co jak z naprzeciwka będzie jechał policjant i zobaczy że jeździsz po mieście na halogenach, z czego jeden sie tylko świeci?
Musiałbym znowu zajrzeć do poradnika diagnosty, ale raczej takie coś jest nielegalne.

Owczar - 03-06-2009, 11:36

Mi również ten patent średnio przypadł do gustu. Ogólnie uwagi jak mar111cin, zanim halogen się zapali to dawno złożę zakręt... Poza tym wykorzystanie kierunkowskazów to jakaś pomyłka.
Nawet gdy w dzień wyłączymy tą opcję... Teoretycznie na krętej drodze można stosować haloegeny poza terenem zabudowanym więc z przepisami nie powinno być problemów.
Jeśli już miałbym się decydować na coś takiego to poszukałbym układu, który będzie to załączał automatycznie. W kolumnie kierownicy jest tarcza kodowa. Jakby wykorzystać jakiś układ detekcyjny i zliczający to można by się pokusić o inteligentne włączanie, tak aby nie załączało podczas wyprzedzania.
Wszystko jest do zrobienia, tylko nie widzę jakiegoś większego sensu...
A w wydaniu z kierunkowskazami zamiast poprawić bezpieczeństwo tylko je pogorszysz. Wprowadzasz na łukach w błąd innych kierowców.

Student - 03-06-2009, 12:08

Nie chce mi się czytać specyfikacji tego urządzenia ale zgodnie z tym co piszecie to wykorzystuje sie do tego kierunkowskazy i to oczywiście jest pomyłka. Układ na kierunkach można zrobić za 3 zł, a nie za 89zł.

Jeżeli już ktoś chce mieć tak jak w Lancerze czyli doświetlanie zakrętów to lepiej by było zrobić sterowane na kontaktronach umieszczonych w kierownicy i obudowie kolumny wraz z połączonym w obieg czujnikiem zmierzchowym.
Układ działał by na każdy skręt kierownicy a czujnik zmierzchowy włączał by układ (halogeny) dopiero po określeniu pory dnia (czyli w okolicach zmierzchu) ustawiana czułość potencjometrem.

Halogen może doświetlać zakręt i [EDIT Pisanie pogardliwie o kimkolwiek na tym forum jest zabronione !] nic do tego.

Powodzenia.

tommyc1 - 04-06-2009, 14:54

Coraz więcej samochodów nawet w nizszych klasach jest wyposazanych w ten system fabrycznie a wy tu nad prawem i praktycznoscia sie rozwodzicie:) tez uwazam, ze srednio przydatne jesli z kierunkiem ma dzialac, ale w ogole fajna sprawa, zwlaszcza w galancie, ktory swiatla mijania ma po prostu slabe i w zakretach rzeczywiscie takie doswietlanie poprawialoby komfort jazdy, ale nie sadze zeby jakikolwiek policjant sie tego czepial, skoro nowe auto z salonu tez to ma :)

pozdrawiam :lol:

Bartek - 04-06-2009, 15:03

tommyc1, masz auto z doświetlaniem?
Wiesz jak ono działa w praktyce?

Nie obrażaj innych....

Moim zdaniem jest to absolutny gadżet (który posiadam). Zrobienie tego w oparciu o halogen jeszcze bardziej mija się z celem (mam specjalną lampę umieszczoną pod sporym kątem do osi jazdy, a i tak daje niewiele jak nie nic)

Krzyzak - 04-06-2009, 20:05

ja raz wyszedlem do goscia w nowym Punto i powiedzialem mu, ze ma zwarcie, bo jak wlacza kierunek, to sie przeciwmglowy zaswieca :)
powaznie - nie wiedzialem, ze takie gadzety teraz sa, szczegolnie, ze w dzien to bylo i raczej zupelnie nic nie dawalo...

tommyc1 - 10-06-2009, 08:05

a kto się obraził??? :D

nie chodzi mi tele o rozważania nad praktycznościa, tylko stroną prawną tej sprawy:) to mnie w dyskusji rozwaliło a nie dywagowanie nad sensownoscią takiego rozwiązania... jest to sprawa dyskusyjna, ja uważam, że MI jeździłoby się lepiej gdybym miał to doświetlanie zakrętów, ale nie na zasadzie "razem z kierunkiem", bo to bez sensu dla mnie...

obrażonych pozdrawiam i przepraszam:)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group