To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Techniczne - Wymiana świec w Sigmie 24v:)

Anonymous - 04-06-2009, 02:19
Temat postu: Wymiana świec w Sigmie 24v:)
Witam serdecznie, chce zabrac sie za wymiane świec w sigmie, z tym że jako że nie jestem zbyt doświadczony nie bardzo wiem jak sie dobrac do tych świec znajdujących się pod kolektorem ssącym. wiem ze mechanik moglby mi to zrobic za przyslowiowe piwo, ale powoli staram sie uczyc i robic jak najwiecej samemu:) czy ktos to robił i mógłby mi opisać jak do tych świec się dobrać?

z góry dziękuję za pomoc:)

wojtas - 04-06-2009, 07:09

Szukam............... o coś jest i wiele więcej Wymiana świec 8)
Anonymous - 04-06-2009, 07:22

pol165256, aby dostać się do świec w tylnej głowicy musisz niestety zdjąć kolektor ssący a proste to nie jest dla laika, kolektor przykręcany jest z przodu na 7 śrub a z tył przykręcony jest do niego EGR i 2 podstawy łączące z blokiem oprócz tego trzeba zdjąć cały dolot powietrza o filtra do przepustnicy i porozpinać instalacje elektryczna ,gdy już kolektor zdejmiesz to zakryj szmatami doloty do głowic tak by ci żadna śrubka czy jakiekolwiek ustrojstwo nie wpadło do środka
życzę powodzonka

Anonymous - 04-06-2009, 10:55

pol165256, przy okazji jak będziesz zmieniał świece w bloku pod kolektorem dolotowym to sprawdź stan uszczelek pod pokrywa zaworów i w gniazdach swiec...u mnie jest wyciek akurat z tej strony i tez musze rozebrac wszystko, o czym wspomniał kosior1975, ...warto sprawdzic bo tam jest wyższa temperatura i uszczelki lubią puszczać...przynajmniej nie będziesz robił tego samego zabiegu, czyli zdejmowania dolotu, dwa razy...powodzenia
Anonymous - 04-06-2009, 12:32

wojtas021180 napisał/a:
Szukam............... o coś jest i wiele więcej Wymiana świec 8)


masz racje wojtas, przegladalem juz ten temat, z tym ze nie bylo tam opisane jak konkretnie sie do tego dobrac:)

kosior1975 napisał/a:
pol165256, aby dostać się do świec w tylnej głowicy musisz niestety zdjąć kolektor ssący a proste to nie jest dla laika, kolektor przykręcany jest z przodu na 7 śrub a z tył przykręcony jest do niego EGR i 2 podstawy łączące z blokiem oprócz tego trzeba zdjąć cały dolot powietrza o filtra do przepustnicy i porozpinać instalacje elektryczna ,gdy już kolektor zdejmiesz to zakryj szmatami doloty do głowic tak by ci żadna śrubka czy jakiekolwiek ustrojstwo nie wpadło do środka
życzę powodzonka


bubek napisał/a:
pol165256, przy okazji jak będziesz zmieniał świece w bloku pod kolektorem dolotowym to sprawdź stan uszczelek pod pokrywa zaworów i w gniazdach swiec...u mnie jest wyciek akurat z tej strony i tez musze rozebrac wszystko, o czym wspomniał kosior1975, ...warto sprawdzic bo tam jest wyższa temperatura i uszczelki lubią puszczać...przynajmniej nie będziesz robił tego samego zabiegu, czyli zdejmowania dolotu, dwa razy...powodzenia


Właśnie o takie odpowiedzi mi chodzilo, dziękuje Panowie:)

lukasz12 - 04-06-2009, 15:02

I jak masz model 91,92 to nie masz EGR (chyba że ktoś włożył silnik z Diamante)
wojtas - 04-06-2009, 23:01

pol165256, rozumiem że chodziło ci o konkrety. ale nie trzeba do tego zakładać nowych postów tylko kontynułować istniejący post. :idea: :wink:

PS sorki za OT

Mała rada jeśli podejmniesz się ściągania dolotu, zwróć uwagę na wtyczki od wiązek przewodów. Są zabespieczone drucikiem. łatwo go stracić z pola widzenia.
Życzę powodzenia. :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group