To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Pompa paliwa i check engine

Anonymous - 04-06-2009, 11:01
Temat postu: Pompa paliwa i check engine
Witam.
Jakiś czas temu padł mi przekaźnik pompy paliwa, obok niego znajdował się taki sam od zapłonu więc podmieniłem żeby sprawdzić czy pompa zaskoczy, ale nic to nie dało, z powrotem przełożyłem przekaźniki i check engine przestał się palić :/ Pomierzyłem napięcia na kostkach i wydaje mi się wszystko w porządku


przekaźniki kupiłem używane od galanta, nic nie pomogło. Jak wezmę przekaźniki zewrę ręcznie to pompa chodzi i check engine zapala i auto odpala, jak tylko puszcze to gaśnie. Sprawdzałem miernikiem przekaźniki to na cewkach jest połączenie i jak zewrę cewkę to na COM i NO też jest połączenie.
Już nie mam pomysłów, napięcie jest, przekaźniki sprawne a nie załączają się :/

saphire - 04-06-2009, 22:16

A immobilizer sprawdzałeś?
demeone - 04-06-2009, 22:20

Czaki Masz na myśli że nie możesz odpalić auta tak? Bo trochę za mało treściwy opis. Nie wiadomo co się dzieje i w jakich warunkach. Jakbyś napisał coś więcej to może wtedy coś by się poradziło
Anonymous - 05-06-2009, 09:36

Też myślałem nad immo że może coś mu się poprzestawiało, ale nie wiem jak go sprawdzić i gdzie jest i jak wygląda komputer immo.

demeone Myślałem że to oczywiste że mi nie zapala, jak check engine się nie świeci i pompa nie podaje, rozrusznik normalnie kręci.
Zaczęło się od tego że auto zgasło i już nie chciało zapalić (check engine jeszcze się świecił) zacząłem od pompy i wyszło że nie chodzi, ale po podpięciu na krótko działała, odnalazłem przekaźniki i wyszło że jeden nie pstryka bo jest totalnie zasyfiony a że obok był taki sam to podmieniłem (nie wiedziałem jeszcze że to zapłon) nie odłączając akumulatora i od tamtej pory check engine też się nie pali. Wiec teraz cari nie zapala chyba ze jak wyżej napisałem zewrę przekaźniki (bo można zdjąć obudowę) to wtedy zapala.
Dodam jeszcze że nagrzewnica mi ciekła (narazie odłączyłem ją) dlatego przekaźnik się usyfił, na pewno po kablach trochę pociekło, ale nie wydaje mi się żeby przez to teraz nie działało.
P.S. Wie ktoś jak wyciągnąć nagrzewnice?:P

demeone - 05-06-2009, 17:41

Nie musisz sie bawić i robić przy przekaźnikach. Zaraz na scianie grodziowej masz dwie albo trzy wtyczki z pojedynczym kabelkiem:
Niebieska wtyczka to tachometr
Brązowa do ustawiania wolnych obrotów
I Czarna która jest właśnie od pompy paliwa. Po podłączeniu jej do plusa akumulatora uruchamiasz pompę i w ten sposób sprawdzisz czy chodzi.

Dziwne że już Ci sie nie zapala kontrolka od Check Engine. Nawet jak przekręcisz kluczyk na ON tzn wtedy gdy zapalają sie inne kontrolki?

Anonymous - 06-06-2009, 13:18

Czarną kostkę na ścianie grodziowej już dawno przerabiałem i pompa chodzi dlatego zabrałem sie za przekaźniki które nie pstrykają.
I jeżeli chodzi o check engine to właśnie najgorzej że sie nie zapala, wszystkie inne kontrolki się zapalają, jak by nie gasł to wiadomo że cos z immo albo pod kompa podpiąć i wywali numer błędu.
Chyba ktos mi klątwę rzucił na cari :doubt:

Pany, jeszcze raz dokładnie sie przyjrzałem tym kostką i chyba nie ma masy na cewkach przekaźników, podobno jakas elektronika jest odpowiedzialna za podanie masy na przekaźniki ale gdzie jej szukać i co mogło popsuć?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group