To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Centralny zamek w Carismie 97

Anonymous - 03-08-2006, 21:46
Temat postu: Centralny zamek w Carismie 97
Witam wszystkich!!!

Mam taki problem. W mojej Carismie, którą kupiłem 2 tygodnie temu nie działa centralny. Mechanik, który się nim zajął wymontował siłownik z drzwi kierowcy i jest padnięty. Chciałbym go wymienić, ale nie wiem czy mogę tam włożyć jakiś uniwersalny master kupiony np. na allegro, czy musi być orginalny. Znalazłem na allegro orginalny, używany, ale jest z volvo S40. Na zdjęciu wygląda identycznie, ale nie jestem pewny czy to to samo. I mam jeszcze jedno pytanko, a mianowicie gdzie w moim autku znajduje się centralka od centralnego, bo chciałbym ją sprawdzić czy to może ona nie jest spaolna. Będę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc. Dzięki!!!

Anonymous - 03-08-2006, 21:59

Jezeli to silownik nawalil to mozesz smialo jakis zamiennik zastosowc. Ale jezeli nie zamyka sie po przekreceniu kluczyka od strony kierowcy ani od strony pasazera to faktycznie moze cos z centralka.
Anonymous - 03-08-2006, 22:08

Dzięki bardzo.

To jedna sprawa możliwe że jest rozwiązana, ale nadal nie wiem gdzie mam szukać centralki!!

Chooper - 03-08-2006, 22:27

o ile pamiętam, to pod konsoletą obok drzwi kierowcy na wprost lewego kolana kierowcy.
Anonymous - 03-08-2006, 22:52

Dzięki bardzo za pomoc, jutro zaczynam szukać i mam nadzieję że mi się uda. Jeszcze raz dzięki!!!
Anonymous - 14-08-2006, 23:07

Jak masz centralny bez pilota to faktycznie sterownik znajdziesz obok bezpieczników przy lewym kolanie. Taki większy przekaźnik. Ale jak masz oryginalnego pilota to w sedanie jest pod półeczką przed biegami (pod popiołką) a w heczbeku na prawym tylnym zderzaku.
Anonymous - 23-08-2006, 10:35

...gdzie w hatchbacku?
A jak jest ori centralny bez pilota - to mozna dokupić pilot i będzie działał centralny?
Mam w swojej cari fabryczny centralzamek niestety bawię się kluczykim???
A jeśli jest bez pilota koło bezpieczników przy lewym kolanie, to jak wygląda?
Znalazłem tam u siebie jakąś plastykową puszkę koloru pomarańczowego lub czerwonego firmy BOSH, czy to może być to, czy raczej sterownik np. od poduszek...

Anonymous - 22-09-2006, 22:27

Hehe w końcu się zalogowałem. Chyba mam zbyt popularny nick bo całyczas mi wyskakuje blokada konta.

W heczbeku wg serwisówki jest w bagażniku przy prawym tylnym błotniku. Myslę, że po zdjęciu tapicery powinieneś już widzieć.
A co do zamka bez pilota, to takie coś było u mnie. Jak masz jakiekolwiek pojęcie o kabelkach, trochę chęci i odwagi to kup sobie samego pilota (mój ) z odbiornikiem (koszt ok. 40 zł) i podłącz pod oryginalny sterownik. Do podpięcia są w wersji mini 4 przewody: 2 do zasilania i po jednym do wysterowanoia linii otwierania i zamykania.
Sterownik jest obok bezpieczników nad pedałem sprzęgła. Wygląda jak zwykły przekaźnik i ma napis Door lock control (czy coś podobnego). Na nim są też oznaczenia który styk do czego. Pół godziny główkowania i będziesz wiedział który do czego. Odszukasz sobie kable lecące do jego gniazda i po sprawie. U mnie działa już 3 latka. Wg mojej oceny, konstrukcja dość solidna.

Anonymous - 23-09-2006, 10:52

Dzięki za podpowiedź...
...czyli u mnie (hatchback bez pilota) całe to ustrojstwo jest pod deską na wysokości "lewego kolana", rozumiem, że gdzieś w gąszczu bezpieczników i innych przekaźników...

Anonymous - 24-09-2006, 11:32

Dokładnie tak. Nad puszka z bezpiecznikami. Mogę Ci jescze powiedzieć, że sterownik jest najwyższym elementem w tej płytce bo ma taką dziwną podstawkę. Znajdzisz bez problemu.
Anonymous - 24-09-2006, 12:00


Jeśli udało mi się wstawić powyższy obrazek, to czy o tym mowa?

Anonymous - 24-09-2006, 22:31

Bingo !
Odbiornik pilota musisz podłączyć pod piny L_SW (zamykanie) i U/L_SW (otwieranie).
Zasilanie oczywiście pod BATT (+12) i ten po lewej oznaczony jedną literą (masa).

Stare czasy się przypominają ...

Anonymous - 25-09-2006, 18:14

... a do czego jest pin "L MOT" i "U MOT" - to te skrajne po prawej?
bo rozumiem, że Batt to + a "E" czy może "B" to masa, więc zostają wolne te jak wyżej?
Przyznam się, że jeszcze nie grzebałem, bo jakoś brakuje czasu... więc dyskusja raczej wirtualna na razie...
... a może jest tak, że "L MOT" i U MOT" sterują siłownikami , a "L SW" i "UL SW" są w tej chwili wolne i służą właśnie do podłączenia np. alarmu ze sterowaniem zamkiem centralnym z pilota... czy tak?

Anonymous - 26-09-2006, 00:03

endriu napisał/a:
... a do czego jest pin "L MOT" i "U MOT" ... więc zostają wolne te jak wyżej
...
... a może jest tak, że "L MOT" i U MOT" sterują siłownikami

Zgadza się. Do nich nic nie podłączasz.
endriu napisał/a:
"L SW" i "UL SW" są w tej chwili wolne i służą właśnie do podłączenia np. alarmu ze sterowaniem zamkiem centralnym z pilota... czy tak?

To też. Albo do samego odbiornika pilota, bo o tym myślałem.

Anonymous - 26-09-2006, 16:33

Dzięki za cierpliwość i cenne wiadomości, myślę, że niebawem się za to zabiorę.
Pozdrawiam!



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group