To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

MMC Car Poland & Dilerzy Mitsubishi - Zawiodłem się na firmie Mitsubishi

cyklista - 04-08-2006, 11:15
Temat postu: Zawiodłem się na firmie Mitsubishi
Opisuje jak montowałem instalacje gazową w nowym samochodzie.
i wyzalam sie na dzialanie firmy i jej autoryzowanego serwisu
będzie dużo pisania wiec moga pozostac w tekscie literówki i jakies błedy, wieć kogo to nie zraża i ma czas to zapraszam do lektury, w szystkich zapraszaam na sam koniec gdzi poprosze o pomoc

Ponieważ od początku bylem zdecydowany kupić benzyniaka i go przerobic na gaz to po kupieniu space stara w salonie w Kolbuszowej k/Rzeszowa szukałem zakładu instalujacego.
Więc napisałem do centrali maila nastepujacej treści:

"Chce zamontowac instalacje LPG do Space Star 1.6 2005r i nie starcic 3
letniej gwarancji na samochód. Jak to zrobić? czy jest jakas instalacja
fabryczna i serwisy które ja montują?, czy udzielacie zgody na montaz
konkretnej instalacji i wylaczacie z gwarancji jakies elementy samochodu?,
czy nie pozwalacie montowac LPG pod grozbą utraty gwarancji?"

na co otrzymałem niezwykle wyczerpujaca wiadomość:
"Zapraszamy do kontaktu z najbliższym dealerem Mitsubishi, przedstawi on Panu
szczegółowe informacje o możliwości montażu instalacji LPG.

Z poważaniem
MMC Car Poland "

wiec udalem sie do najblizszego dilera i jedyne szczegółowe informacje jakie mi udzielił to numer telefonu do serwisu w Krakowie Motogarba gdzie ktoś podobno instalował gaz.

wiec napisałem do gabry i odpowiedzieli ze zainstaluja bez utraty gwarancji ale trzeba zostawic samochód na dwa dni co mnie z lekka zdziwiło i bylo nie do przyjecia (biorąc pod uwage odleglosc od rzeszowa i doajzdy z tym zwiazane)

więc napisałem 19.04.2006 do centrali nowy mail tej tresci
"Pisze do Państwa jeszcze raz,.
Najblizszy dealeer nie przedstawil mi szczegółowych informacji a jedynie odesłał do serwisu w Krakowie, jednak ten serwis w celu zalozenia instalacji zyczy sobie zostawienia samochodu na dwa dni co mnie niezmiernie zdziwiło (w paru samochodach, które do tej pory miałem montaż trwał maksymalnie 5 godzin).
Prosił bym w takim razie o podanie kontaktów mailowych do innych serwisów w Polsce które montują instalacje gazowe i równoczesnie są w pełni profesjonalni i uporają sie z załozeniem instalacji w ciagu jednego dnia."

na ten mail centrala juz nie raczyła odpowiedzieć do tej pory
ale poniewaz motogabra zgodzila się łąskawie zrobic instalacje w jeden dzien to udalem sie do nich i około 10 maja dokonałem instalacji
samochód odebrałem juz po godzinach pracy salonu i jedyna osoba która na mnie czekała wydała mi samochód nie potrafiac udzielic zadnej odpowiedzi na moje pytania i nie wydajac zadnych dokumentó do instalcji i obiecujac wszystko wyslac pocztą

odebralem samochód i wróciłem do domu, instalcja działa prawidłowo ale juz przy pierwszym tankwoaniu zauwazylem pierwsze neidoróbki.
wiec 19 maja wyslałem do motogarby liste uwag (było tam kilkanascie punktów)

31.maja wyslalem ponownego maila bo sie nie doczekałem zadnej odpowiedzi , tłumaczyli sie ze im padla skrzynka wiec wyslalem znowu 1 czerwca maila z moimi zastrzezeniami zwiazanymi ze sposobem montazu (a było ich 18)
w zwiazku z brakiem odpowiedz ponowilem maila dnia 6czerwca
i w koncu sie doczekałem znowu niezwykle wyczerpujacej odpowiedzi
"wszystko sprawdzimy na przegladzie po 1000km"
ten przeglad troche mnie zdziwił bo nic o nim nie wiedziałe do dalej obiecane dokumenty nie dotarł do mnie mimio upłwu miesiaca do dokonania instalacji

ale nic nie zrazony pojechalem do krakowa bo juz ten 1000 przejechałem
było to 14 czerwca
pracownik pracowicie poprawiał wszystkie moje zastrzezenia i zeszło mu ztym z 5 godzin
objasnił mi pewne aspekty uzytkowania tej intalacji, niestey po zainstalowanym wlewie gazu obok wlewu benzynowego nie wróciła juz na miejsce gumowa osłona chroniaca lakier przed zaciekami benzyny w czasie tankowania ( w wlew w tamtym miejscu kazałem zlikwidować bo nie dośc ze został tam zamontowany bez pytania sie mnie o zdania to na dodatek tak że za kazdym tankowaniem musiałe odkrecał wlew benzyny i przykrecać wlew gazu a po skonczeniu tankowania znowu odkrecić wlew gazu a zakrecić wlew benzyny co było dla mnie niedozaakceptowania bo zawsze podował mi sie komfort tankowania gazu, ze sie tylko podjezdzało i przez uchylona szybe mówiło ile ma byc i gaz był zatankowany)

po dokonaniu wszystkich poprawek zaządałem wydania dokumentów gazowych oraz instrukcji obśługi z gwarancją na isntalacje, i zdziwiłem sie ponownie bo pracownik serwisu nie był w stanie tych dokumentów odszukać i mi ich nie dał (a to juz bylo 1.5 miesiaca od załozenia isntalacji) i przy okazji wyszla nastepna sprawa, mianowicie nie dokonano zapisu przy jakim stanie licznika montowano mi instalacje

19 czerwca pisałem do motogabry
"
Mija już miesiąc od instalacji a ja dalej nie mam zadnych dokumentów.
Nawet jak byłem na przegladzie to nikt nie potrafił mi ich dać.
Oczekuje jutro przesyłki priotytetowej poleconej z kompletem dokumentów
i z wszystkimi wpisami w ksiazce gwarancyjnej.
"
i na ten mail nie doczekałem sie odpowiedz wiec wyslalem 21 maila do centrali
"Ponad miesiac temu instalowałem w serwisie w krakowie (Mariusz Jadczyszyn
Moto Gabra Kraków
012-655-26-26) instalacje gazową.
Do tej pory nie dostałem zadnych dokumentów zwiazanych z tą instalacją (instrukcja obsługi, ksiazka grarancyjna-serwisowa itp..), co uniemozliwia mi dokonania wymaganych prawem wpisów do dowodu rejestracyjnego i grozi mandatem w razie kontoli drogowej jak równiez odebraniem dowodu rejestracyjnego i odholowaniem pojazdu za brak wymaganych badan technicznych.
Niestety firma przestała odpowiadac na moje maile w tej sprawie, ja równiez na przegladzie i poprawkach instalacji gazowej tydzien temu tez nikt w serwisie nie potrafił mi tych dokumentów przekazac ani nic powiedziec o ich losie.
Prosze o pilna interwencje w tej sprawie."

i o dziwo juz nastepnego dnia otrzymałem odpowiedź
"Szanowny Panie,

Jak się dowiedzieliśmy w MOTO GABRZE w dniu dzisiejszym stosowne dokumenty
zostały do Pana wysłane.
Bardzo przepraszamy za tę zwłokę dealera , oczywście takie sytuacje nie
powinny mieć miejsca .
Dokumenty wkrótce do Pana dotrą .

Z poważaniem

Maryla Nosorowska
Dział CS
MMC Car Poland Sp. z o.o."

juz sie ucieszyłem ze w koncu firma postapiła profesjonalnie i zadbała o klienta po kupnie samochodu a nie tylko przed
jednak to co do mnie dotarło to były jedynie papiery niezbedne do dokonania wpisu w dowodzie o posiadaniu gazu (jednak nawet w nich brakowalo wpisu o stanie licznika przy którym była dokonana instalacja), a dalej nie miałem instrukcji obsługi ani gwarancji

przy tankowaniu gazu przed wyjazdem wakacyjnym w rzeszowie okazalo sie ze wlwe gazu jest popsuty i popuszcza po tankowaniu, jechałem na wakacje wiec nie mialem czasu (ani ochoty dla wlewu wartego 30 zł a 50 zł z wymiana jechac do krakowa) i wymienilem wlew na sprawny


po przyjezdzie z wakacji napisałem do moto gabry 17lipca
"
ponieważ zepsuł sie zawór gazowy wlewu i trzeba go wymienić to moja prozpozycja:
- przelac mi na konto pieniadze na nowy wlew a ja go sobie wymienie na miejscu, albo mi taki przeslac poczta
"

a oni mi odpisali
Szanowny Panie,

Procedury wymiany w ramach gwarancji są następujące:

Pan przyjeżdza na serwis i zgłasza usterkę
Serwis diagnozuje Pana zgłoszenie oraz ustala co jest uszkodzone
Następnie zamawiamy część jeżeli jej nie ma na stanie magazynowym
Ponownie umawaimy się na serwis i wymieniamy uszkodzoną część

Bez diagnozy serwisu niemożemy wymienić części na gwarancji.

Jednakże jeżeli serwis w którym Pan był posiada autoryzację instalacji
gazowych Prins to mogą Panu go wymienić skoro taką postawili diagnozę.

Z poważaniem,
Mariusz Jadczyszyn
Moto Gabra Kraków
012-655-26-26
"
i tu odpowiedz była szybka na drugi dzień
na co ja im odpisałem
"
Nie ma problemu, zwrócicie mi koszty przyjazdu oraz jednodniowego zastepstwa w firmie to przyjade kiedy sobie chcecie.
Zawór gazu jest czescia stosowana w kazdej instalacji i jest w polsce taki sam we wszystkich instalacjach i nie nastrecza problemu zadnemu zakladowi jego wymiana i nie jest to usterka (uciekanie gazu po odlaczeniu pistoletu po tankowaniu) do której zdiagnozowania trzeba jakiejkolwiek specjalistycznej wiedzy z zakresu konktetnego typu instalacji.
Przysle wam ten zawór a wy go sobie diagnozujcie do woli a potem postepujcie wedlug waszego uznania.
Ja od teraz uwazam ze wasze metody traktowania klientów pochodza z czasów prl-u.
Zegnam Panśtwa. Mam nadzieje ze nie bede musiał wiecej do Was jezdzic, jednak na przeglady serwisowe bedę wolał jedzic 100km dalej ale do zakladu który bedzie szedł na reke klientowi a nie utrudniał mu zycie. (zjawie sie tylko jesli pojawi sie jakas powazna i kosztowna awaria do usuniec w ramach gwarancji)
I przypominam ze dalej do tej pory nie dostałem zadnej instrukcji obslugi do instalacji ani wszystkich potrzebnych mi dokumentów, jak równiez nie został wpisany przebieg przy jakim instalacja została załozona ani nie ma wzmianki ze dokonalem pierwszego przegladu i regulacji po 100km, zreszta nie widze tez ksiazki gwarancyjnej gdzie mozna byloby takie rzeczy jak przeglady okresowe wpisywac.
Ale tą sprawe to sobie załatwie bezposrednio z dystybutorem instalacji prins i z mitsubischi poland bo z Wami nie che juz miec nic do czynienie. "
i oczywiscie wyslalem do nich zepsuty zwór
i na ten mail juz sie nie doczekałem zadnej odpowiedzi
wieć dnia 20 lipca wyslałem znów maila do centali licząc naiwnie na jakąkolwiek pomoc
"
Dokumenty niezbedne do wpisu do dowodu rejestracyjnego dotarły do mnie
(niestety dopiero tuz przed wyjazdem na wakacje po 45 dniach od
zalozenia instalacji a ustawowy termin na dokonanie wpisu do dowodu to
30 dni).
Ale musze dalej składać na ten serwis skarge gdyz:

- do tej pory a to juz ponad 2 miesiace od instalacji nie dostałem od
nich tego o czym mi napisał dystybytor "wydajemy jeszcze książkę
gwarancyjna z instrukcją i miejscem na wpisy przegladów."
w zwiazku z czym dalej nie posiadam gwarancji ani zadnych potwierdzen
wykonanych przegladów i nie moge w zadnym innym serwisie dokonywac
regulacji i przegladów i uwazam ze jest to celowe działanie Moto Gabry
przymuszajace mnie do odwiedzin w ich serwisie
co potwierdza druga sprawa:
- po pierwszym przegladzie u nich jechałem na wakacje i na stacji gdzie
tankowalem zwrócono mi uwage że zawór tankowania gazu jest zepsuty i po
skonczeniu tankowania wypuszcza gaz znajdujacy sie miedzy wlewem a
wielozaworem, i musialem ten zawór wymienić w trybie pilnym , po
powrocie z wakacji napisałem do nich zeby mi przeslali pieniadze za
wadliwy zawór albo przyslali nowy (który mógłbym oddac w zakladzie
miejscowym i odzyskac pieniadze, a ja im oczywiscie odesle ten wadliwy)
jednak zazadali przyjazdu do siebie (170km w jedną strone i na caly
dzien zamknieta firma a zawór kosztuje 30 zł a z usluga wymiany 50 zł)
uprzedzajac ze moze byc konieczna ponowna wizyta jak nie beda miec
czesci na magazynie - dla mnie takie podejscie do klienta to juz
zamierzchła przeszłość

w zwiazku z powyzszym mam dwie prosby:
1. zmuszenie Moto Gabry do wydania ksiażki gwarancyjne z instrukcja oraz
wpisanym pierwszym przegladem i stanem licznika kiedy odbywała sie
instalacja i przegląd
(lub przysłania mi takiej ksiazki z centrali a ja w innym serwisie
uzupelnie potrzebne wpisy na podstawie posiadanych dokumentów)
2. wskazania innego autoryzowanego serwisu Mitsubishi który zajmuje sie
instalacjami gazowymi, gdyż nie mam ochoty byc traktowany jak natret i
zbedny balast po zainkasowaniu pieniedzy za instalacje zwlaszca przez
przedstawiciela (jak wydawało mi sie do tej pory) porzadnej i dbajacej o
klienta firmy."

jaednak nie doczekałem sie zadnej reakcji firmy a ni odpowiedzi na mail
wiec 30lipca wysłalem ponowne zapytanie
"wysłałem maila ponad tydzien temu i dalej nie otrzymałem zadnej odpowiedzi, prosze napisac czy poprzedni mail wogóle do panstwa dotarł i czy cos sie dzieje w tej sprawie "

jednak do tej pory nie mam zadnej odpowiedzi ani od serwisu ani od centrali

Więc jednak musze stwierdzić ze firma fiat bardziej dbała o mnie po zakupie samochodu i na wszystkie pisma serwis jak i fabryka odpowiadała udzielając rzetelnych informacji.

Rozpisałem sie jak nigdy i juz powoli kończe.

Na dzień dzisiejszy 4 sierpień 2006 czyli już prawie 3 miesiace od zalozenia instalacji dalej nie posiadam instrukcji obsługi ani ksiażki gwarancyjnej na instalacje. I nie doczekałem sie pomocy w tej sprawie centali Mitsubishi.
Wiec mam dwie prosby do grupowiczów:
1. pomoc w dostaniu instrukcji i gwarancji (albo z centrali albo z innego serwisu albo skadinąd)
2. gdzie mozna kupic taką gume chroniaca okolice wlewu paliwa?

[ Dodano: 04-08-2006, 12:17 ]
dopisuje punkt 3. jakie znacie ASO które instalują gaz najblizej rzeszowa (motggabre w krakowie juz pomijam i tam nigdy nie pojade)

Anonymous - 04-08-2006, 11:19

ale wtopa :evil:

100% do zwolnienia :mrgreen:

JCH - 04-08-2006, 11:37

Jest tu na Forum wątek "Pytania do MMC", zagląda tam czasem Adam MMC obecnie Dyrektor Sprzedaży. Zobowiązał się w miarę możliowści na przeglądanie tego tematu i udzielaniu odpowiedzi. Proponuję zatem wrzuć tam swój temat - oczywiście nie cały tylko krótki opis i link do tego co już napisałeś.

No cóż .... na opinię serwisy pracują sobie same.
Szkoda, że wcześniej nie znalazłeś Forum i nie zapytałeś o gazowników i opinie o serwisach. Krakowskie serwisy (RM Filipowicz i Moto Gabra) nie cieszą się dobrą opinią - ponoć kapitałowo to i tak jedna firma.

Osobna kwestia to reakcje MMC - wstyd. Też pracujecie sobie na opinię.

TNT - 04-08-2006, 11:40

To sie czyta jak dobra komedie choc w rzeczywistosci to jest dramat. Skandal czasy PRL-u dawno minely. Jak montowalem gaz to bylo prosze przepraszam papiery od reki, wszystkie regulacje za free i od reki. Dopasowanie dysz i ich wymiana a robila to mala firma i miala podejscie.
akbi - 04-08-2006, 11:47

Myślę cyklista, że jak już byłeś u nich to trzeba było zrobić mały "dym" i bez papierów z tamtąd nie wyjeżdzać.
Co do załatwiania klienta to też delikatnie mówiąc "nie spisali się", tak to już jest z nierobami i osobami niekompetentnymi.
Niestety w kwestii instalacji gazu często wyskakują (zaraz po instalacji) jakieś usterki i przy podjęciu decyzji o instalacji gazu w Krakowie, musiałeś się liczyć z tym, że będziesz musiał tam dojeżdzać (nawet w kwestiach gwarancyjnych) na właśny koszt

cyklista - 04-08-2006, 11:51

forum czytałem i dobrego gazownika na miejscu mam, (mój dobry znajomy), wiec chcialem tylko zamontowac gaz w aso jak najblizej domu i potem pojechac na poprawki które mój gazownik wskaze i wiecej sie tam nie pokazywac
ale niestety bez ksiazki gwarancyjnej nic nie moge zrobic i jestem uziemiony i przywiazany do tego jednego serwisu

a jak czytaliscie misie daly ciala na poczatku bo nie raczyli mi odpowiedziec na maila o wskazanie porzadnego zakladu a nie tego w krakowie

krzysio1972 - 04-08-2006, 13:59

Ale homologacje masz na instalacje? Zobacz kto ja wystawil i do nich uderzaj ze skarga na warsztat montujacy. Masz pirinsa to podejrzewam, ze homologacje wystawila LTA Polonia (w Rzeszowie maja swoje autoryzowane warsztaty). Sprawy nie mozna tak zostawic i MMC i LTA (jesli oni autoryzuja gaz u Moto Gabra) powinno wycofac swoje autoryzacje za takie traktowanie klienta.
Karwoś - 05-08-2006, 18:20

U mnie zamontowali i do tej pory regulują za free bez kolejki kiedy tylko zechce.

Lecho gaz Białystok.

cyklista - 08-08-2006, 14:56

pewnie w tym tygodniu wydrukuje to co tu napisalem i posle poleconym do centrali misiów jak i do ltg polonia, (a moze od razu napisac po angielsku i poslac do japoni?, oni sie tam powinni przejac taką sprawą)

ale nikt nie powiedzial jak dostac tą instrukcje obslugi z gwarancja jak warsztat olewa i jej nie chce dać

Anonymous - 08-08-2006, 15:15

cyklista napisał/a:
...a moze od razu napisac po angielsku i poslac do japoni?, oni sie tam powinni przejac taką sprawą....


raczej bym na to nie liczyl, jesli centrala w polsce cie olewa glowna siedziba sie tym nie zajmie. wiekszosc duzych firm nie ingeruje w wewnetrzne sprawy oddzialow.
ja bym machna reka na mmc i udal sie do rzecznika praw konsumentow i z tej strony "uderzyl".

JCH - 08-08-2006, 15:28

Proponowałem Ci najpierw to:
Cytat:
Jest tu na Forum wątek "Pytania do MMC", zagląda tam czasem Adam MMC obecnie Dyrektor Sprzedaży. Zobowiązał się w miarę możliowści na przeglądanie tego tematu i udzielaniu odpowiedzi. Proponuję zatem wrzuć tam swój temat - oczywiście nie cały tylko krótki opis i link do tego co już napisałeś.


A dalej ....
Zastanów się co chcesz osiągnąć? I na jakie kroki jesteś zdecydowany.
Ja chciałem żeby moją sprawę rozstrzygnął Sąd Konsumencki bo wymiana pism nic nie dała - olali mnie .... delikatnie mówiąc. Odpowiadając co prawda na pismo ale w taki sposób, że ..... ech.

Właściwie to jedyna droga - pismo poleconym i określenie Twoich oczekiwań. Pisanie na Forum (nawet oficjalnym, klubowym z niewaidomo jakim certyfikatem) to w takich sprawach jest jak bawienie się zabawkami w piaskownicy. Tak więc pisz pismo, co najwyżej skan załącz tutaj bo inaczej nie doczekasz się na reakcję.

Anonymous - 08-08-2006, 15:30

e widzę że u nas luzik na forum innej marki (japońskiej) niezła jazda :mrgreen:
cyklista - 08-08-2006, 15:51

Chce osiągnąć posiadanie instrukcji obsługi wraz z wypelniona w niej kartą gwarancyjną.
Zdecydowany jestem na kroki jakie beda potrzebne. (ale nie mam ochoty isc do sądu i oddawac im instalacji za niezgodnosc towaru z umową - bo nie mam z nia problemu i nie bede mial problemu z jej serwisowaniem na miejscu)
I też nie wierze za bardzo w działanie sądu konsumenckiego.
Poczekam jeszcze na odpowiedz z lta polonia, i w nastepnym tyggodniu wysyłam pisma polecone. (chociaż to moze nic nie dać jak ktoś i tak olewa sprawe - ale jest solidnym przygotowanie do sprawy sądowej)

A pisałem na forum zeby przestrzec innych przed tą firmą, pożalić sie, uzewnetrznic sprawe na forum publicznym (czasem to pomaga), uzyskać jakąś pomoc od grupowiczów (np. bezposredni mail do kogoś z centrali pomijajacy nizszy szczebel, moze grupowicze z krakowa urzadzą sobie zlocic pod salonem i beda mieli grupowo większy dar przekonywania odemnie?, itp.)

Hubeeert - 08-08-2006, 17:54

Co do MMC i reakcji na Twój temat musisz się wstrzymać aż z urlopu wróci nasz człowiek. Czyli jeszcze półtora tygodnia.
gulgulq - 08-08-2006, 19:53

...a tak może pozat tematem..mozepodasz namiary na tego twojego znajomego gazownika...akurat jestem niedleko od Ciebie a mam małe problemiki z LPG Prinsa...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group