To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

FAQ & How to? - Właściwosci przegubu

turek61 - 07-06-2009, 12:29
Temat postu: Właściwosci przegubu
Mam takie pytanie.
Są dwa identyczne przeguby Spidana różniące się tylko obecnością pierścienia ABS(który to z resztą można przełożyć ze starego) ale i :
Skrawaniem: z rowkiem w elemencie wewnętrznym oraz bez rowka w elemencie wewnętrznym.
O co chodzi z tym rowkiem ? Gdzie on sie znajduje i jakie zadanie spełnia ?
Dodam, iż ten bez pierścienia i bez rowka jest o ok. połowę tańszy.

Cytat:

1}Przegub napędowy
SPIDAN
23667
Przegub napędowy
Informacje Inter Cars o towarze
indeks: 0.023667
Cena brutto: 297,07 zł
nazwa: Przegub napędowy zewn.
opis : Przegub zewn.(kpl) MITSUBISHI Space Star 1.8GDI
98-; A:25/F:23/O:54/Z/ABS:43
producent: SPIDAN
Ograniczenia
Strona zabudowy: od strony koła
Rodzaj połączenia: Przegub równobieżny
Zewn. uzębienie, od strony koła: 25
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła: 23
Średnica pierścieńia uszczelniającego [mm]: 54
Skrawanie: z rowkiem w elemencie wewnętrznym
Ilość zębów, obręcz ABS: 43
PierścieńABS O [mm]: 78
Średnica przegubu [mm]: 82
od roku prod.: 1999.06


2)Przegub napędowy
SPIDAN
21720
Przegub napędowy
Informacje Inter Cars o towarze
indeks: 0.021720
Cena brutto: 143,36 zł
nazwa: Przegub napędowy zewn.
opis : Przegub zewn.(kpl) MITSUBISHI Carisma 1.6 95-,
1.8GDI 97-, A:25/F:23/O:54.0/X
producent: SPIDAN
Ograniczenia
Zewn. uzębienie, od strony koła: 25
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła: 23
Średnica pierścieńia uszczelniającego [mm]: 54
Skrawanie: bez rowka w wewnętrznym elemencie
Średnica przegubu [mm]: 83
Strona zabudowy: od strony koła
od roku prod.: 1999.06

Krzyzak - 07-06-2009, 20:07

turek - wyslales mi PW, ale niestety nie jestem w stanie Ci pomoc - nie znam na tyle dobrze Carismy
zapytaj Matejko - on chyba kiedys wlasnie walczyl z ta wieloscia przegubow w Cari...

turek61 - 07-06-2009, 21:11

Mateusz twierdzi, że prawdopodobnie chodzi o nacięcie na zawleczkę ale nie jest pewien.
Prawdę mówiąc przegub już zakupiłem ten pierwszy ale jeżeli ten rowek nie jest taki ważny to po co przepłacać.Tym bardziej, że oba tej samej, dobrej firmy.
A może chodzi o rowek wewnątrz przegubu w którym pracują kulki ? Wtedy może być bardziej trwały ?
To wyjaśniałoby jego wyższą cenę.
Trzeba chyba zapytać jakiegoś sprzedawce z Allegro.Może będzie znał różnicę.

matiu - 30-09-2009, 15:54

Chodzi o rowek na pierścień osadczy, który stabilizuje półoś, żeby z przegubu nie wypadała. Rowek jest wewnątrz wielowpustu, tam gdzie się wsadza półoś.
Kolega kupił taki bez rowka i potem wypadała mu półośka na zakrętach :badgrin: .



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group