[97-04]Galant EAxA/W - [EA5W 2.5] Czy da się włożyć A/T tiptronic do przedliftowego
tomekrvf - 07-06-2009, 19:56 Temat postu: [EA5W 2.5] Czy da się włożyć A/T tiptronic do przedliftowego Panowie, pytanie jak w temacie. Numery skrzyń się różnią ale może da się założyć skrzynię tiptronic do przedliftowego Gala z 98 roku?
swinks_UK - 07-06-2009, 20:16
Pewnie tak, kompa skrzyni też podmień
Redlucas - 08-06-2009, 14:41
Się da... wszystko się da.
Potrzebujesz "tylko": skrzyni, wiązki silnika, komputery dwa, immo, kluczyki oraz zamki.
Części + wymiana... powinieneś się w trzech tysiącach złotych ze spokojem zmieścić.
A no i olej... to dodatkowe 500 zł.
swinks_UK - 08-06-2009, 14:53
No i wajcha zmiany biegów....
Jak już bierzesz Tiptronica, spróbuj trafić tego z zewnętrznym filtrem. Masz przynajmniej pełną władzę nad filtrowaniem oleju
eremita - 08-06-2009, 15:03
ja mam po lifcie na manualnej skrzyni to sie da zmienic na tip tronic?
Owczar - 08-06-2009, 15:06
eremita, ja wyżej. Te same zabiegi.
tomekrvf - 08-06-2009, 23:13
Dzięki Koledzy za odpowiedzi. Pytałem w imieniu kolegi który wyjechał nad morze i ukręcił się konwerter podczas pierwszego dnia urlopu. Znalazł tiptronica w pobliżu ale bez reszty zabawek więc trzeba szukać dalej skrzyni.
Hubeeert - 09-06-2009, 00:24
Jakbyś znalazł coś na Sląsku to 21-22 jadę do Koszalina
Anonymous - 09-06-2009, 21:55
tomekrvf napisał/a: | .. i ukręcił się konwerter podczas pierwszego dnia urlopu.. |
Jak padł tylko konwerter to można go zregenerowac Dwa Galanty już śmigają na regenerowanych i jest OK, chociaż propozycja zmiany na TipTronic jest kusząca
Anonymous - 09-06-2009, 23:05
Ja jeżdżę już od roku na regenerowanym konwerterze, i odpukać póki co wszystko w jak najlepszym porządku - na pewno o niebo lepiej i pewniej, niż przed regeneracją.
brodzky - 16-06-2009, 16:05
A jakie sa objawy padajacego konwertera?
Anonymous - 16-06-2009, 23:24
Dodajesz gwałtownie gaz i potrafi na ułamek sekundy wkręcić silnik na maksymalne obroty, tak jak byś to robił na jałowym biegu. Poza tym wyciek oleju ze skrzyni, który może nastąpić bardzo gwałtownie - jeżeli na obudowie konwertera jest jakaś nieszczelność/pęknięcie - nawet minimalne.
Bartek - 17-06-2009, 08:23
Rados, zapomniałeś o podstawowym objawie - auto na wszystkich położeniach dżwigni nie jedzie tylko minimalnie terkoce - był wieloklin na konwerterze....... Niestety dzieje się to bez najmniejszego ostrzeżenia......
brodzky - 17-06-2009, 21:52
Hmmm czyli padajacy konwerter daje znaki natomiast wieloklin jak rozumiem pada nagle i po jezdzie (jak kojarze wieloklin to on dwojkowa ma postac dziala albo nie dziala). Rozumiem ze skoro u mnie obroty nie skacza same w gore (auto nawet przyspiesza przy spadajacych) to konwerter raczej w porzadku? Tylko czasem na zimnym po ruszeniu przy pierwszej zmianie na dwojke tak zawyje i podniesie obroty jakby poczatkujacy kierownik sprzeglo wycisnal i gazu nie odpuscil.
Co do wymiany skrzyni natomiast: Bartek w tym swoim autobusie wymienial silnik 2.4 na v6 i automatu chyba nie zmienial ani kompa od niego czyli daloby sie chyba wsadzic tip-tronic + wiazka + komp od skrzyni a od silnika zostawic ten co jest?
Bartek - 17-06-2009, 22:14
Kompa mam do 2.5, wiązkę custom - w 90% z Wagona - brakowało w niej 2 kabli, 2 wchodziły w inne piny kompa.
Twój objaw brodzky, to klasyka, jak masz za mało płynu - sprawdź poziom po 15-20 km jazdy na pracującym silniku - dolej do samej góry hot.
|
|
|