Space Star Techniczne - [MSS 1.6] SILNIK - Temperatura
osiem - 10-06-2009, 08:49 Temat postu: [MSS 1.6] SILNIK - Temperatura Witam
Przejrzałem szukajke ale nie znalazłem do końca jednoznacznej odpowiedzi.
Chodzi o to, ze dzisiaj jadąc do pracy wskazówka temperatury nie była w tym samym miejscu co zawsze. Wskazywała nizszą temperature (niewiele nizsza ale nizsza niz zawsze.)
Zdarzyło mi się to pierwszy raz. Zawsze po rozgrzaniu stała w tym samym miejscu (driga co dzien ta sama wiec mam porównanie, na dworzu też ok 17 st.) Bywało zimniej a temperatura na wskaxniku była wyzsza. O co chodzi?
wojtuh1 - 10-06-2009, 09:14
Odpal samochód na zimnym silniku i sprawdź czy wraz z nagrzewaniem się innych przewodów układu chłodzenia od razu nagrzewa się przewód łączący silnik z chłodnicą. Jeżeli w tym samym tempie się nagrzewa to prawdopodobnie masz walnięty termostat. Silnik mając od razu otwarty obieg przez chłodnicę na krótszych odcinkach nie osiągnie prawidłowej temperatury pracy i będzie zużywał więcej paliwa.
osiem - 10-06-2009, 09:28
wojtuh1 napisał/a: | Odpal samochód na zimnym silniku i sprawdź czy wraz z nagrzewaniem się innych przewodów układu chłodzenia od razu nagrzewa się przewód łączący silnik z chłodnicą. Jeżeli w tym samym tempie się nagrzewa to prawdopodobnie masz walnięty termostat. Silnik mając od razu otwarty obieg przez chłodnicę na krótszych odcinkach nie osiągnie prawidłowej temperatury pracy i będzie zużywał więcej paliwa. |
A gdzie jest ta rura ( z której strony)?
Aha i jeszcze jedno. Gdyby od razu otwierał sie termostat, to auto nagrzewałoby sie wolniej. Natomiast u mnie czas nagrzewania był taki jak zawsze, tyle, że strzałka nie doszła do tego miejsca co zawsze 9ale była blisko).
kolysm - 11-06-2009, 05:28
Wiesz gdzie jest silnik? Wiesz gdzie jest chłodnica? Więc między tymi dwoma stworami idzie gumowy gruby wąż, jeden powinien iść od góry drugi od dołu. Przy odpalonym silniku i dobrym termostacie waż ten powinien być zimny przez jakiś czas. A jeżeli masz walnięty termostat to wraz z wzrostem temp. silnika wąż i chłodnica też będzie nabierała temp.
wojtuh1 - 11-06-2009, 08:59
Między silnikiem a chłodnicą jeden wąż idzie na górną część chłodnicy a drugi na dolną. Ten dolny jest za termostatem więc na niego musisz zwrócić uwagę.
osiem - 14-06-2009, 19:16
wojtuh1 napisał/a: | Między silnikiem a chłodnicą jeden wąż idzie na górną część chłodnicy a drugi na dolną. Ten dolny jest za termostatem więc na niego musisz zwrócić uwagę. |
Rozumiem
Przez weekend przejechałem troche i chyba jest ok. Cos mni sie zdawało. W kazdym razie wskazówka jest prawie na srodku. wiec chyba dobrze.
padros - 23-05-2011, 09:09 Temat postu: MSS 1.6 - Temperatura Witam.
W moim MSS (2003, 1.6benz) temperatura rośnie aż do czerwonej krechy przy wolnych obrotach lub w korku (podjeżdżanie, stop, częste wciskanie sprzęgła).
Jak potrzymam silnik parę sekund na wyższych obrotach ok.1500, to temperatura błyskawicznie spada (wskazówka do pionu) i wyłączają się wentylatory.
Jak auto postoi znów chwilę na niskich obrotach, to sytuacja się powtarza.
W trasie temperatura jest prawidłowa, silnik mocny.
Brak błędów na komputerze, brak zapalającej się kontrolki przegrzania...
Znajomy mechanik twierdzi, że to może być pompa wody (kończy się i przy niskich obrotach nie wydala, przy wyższych wzrasta wydajność i temperatura szybko spada).
Ja zastanawiam się jeszcze nad termostatem lub czujnikiem temperatury.
Możecie coś podpowiedzieć?
cns80 - 23-05-2011, 10:32
Na początek to płyn musi być tyle ile potrzeba. Następna rzecz to termostat do wymiany (majątku nie kosztuje). NIe wiem o co chodzi z tą pompą ? Przecież jest mechaniczna. Znaczy że co ? Że łopatki jej na wirniku odpadły i dlatego nie daje rady ? Jeszcze czegoś takiego nie widziałem nawet po pół miliona kilometrów na jednej pompie.
padros - 29-05-2011, 17:45 Temat postu: MSS - temperatura Witam.
Misiek uzdrowiony - faktycznie problemem był nie otwierający się termostat i lekki brak płynu. Pompa jest OK.
Dzięki za podpowiedź i pozdrawiam.
dybir - 19-10-2011, 22:49
chciałbym wiedzieć jak długo u was silnik łapie właściwą temperaturę, u mnie przy ostatnich mroźnych dniach ok -4 nagrzał się dopiero po ok 3km, wydaje mi się trochę długo, termostat ok, ilość płynu też. więc ile wy potrzebujecie km do zagrzania? powiem że nie przekraczam 3000obr/s.
a i czy to normalne że z tłumika pluje wodą?? a płynu nie ubywa.
Bizi78 - 19-10-2011, 23:03
dybir napisał/a: | czy to normalne że z tłumika pluje wodą?? |
Może zatankowałeś chrzczone paliwo .
drtymf - 20-10-2011, 08:17
dybir, to że z tłumika pluje wodą świadczy o działającym katalizatorze to normalne , w niektórych wozach prawie ciurkiem leci.
3km do normalnej temp.? hehe mój DID potrzebuje ok.10 przez miasto w tych warunkach
zaqos - 21-10-2011, 21:03
mi zagrzanie auta (DID) zajmuje tez ok. 10 km - 20 minut z czego 15 w korkach ://
wiec jesli twoj benzyniaczek grzeje sie w mniej niz 3 km - RESPECT!
SiMa - 23-10-2011, 21:03
dybir napisał/a: | przy ostatnich mroźnych dniach ok -4 nagrzał się dopiero po ok 3km |
jest i to jest naprawdę szybko. Mój "Spejs" też ma podobne, szybkie tempo.
I faktycznie tak jak pisze zaqos, diesle w porównaniu z benzyniakami, wolniej się nagrzewają .
P.S. Chociaż zna przypadek Citroena Berlingo 1.9 D, że też jest w miarę szybko , ale to jest chyba wyjątek.
|
|
|