To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Lancer C6x i starsze - [C62A 1.5] skrzynia biegów

Anonymous - 05-08-2006, 21:11
Temat postu: [C62A 1.5] skrzynia biegów
Witam
Mam problem ze skrzynią biegów i chciałbym się dowiedzieć czegoś więcej nim podejme się naprawy. Może ktoś miał podobne kłopoty i mógłby mi udzielić jakichś wskazówek.
Zaczeło się od wycieku oleju między półosią napędową a skrzynią biegów, myślałem że to simering więc go wymieniłem, ale nie pomogło, przy dokładniejszych oględzinach stwierdziłem wyczuwalny duży luz poprzeczny na półosi, trzymając za przegób przy skrzyni. Olej wycieka podczas obrotu ośki i ruchów poprzecznych.
Z manuali wywnioskowałem że to raczej nie łożyska na dyferencjale. Nie jestem pewien jak jest łożyskowana sama półoś w skrzyni.
Gdyby ktoś był lepiej zorientowany w temacie prosiłbym o pomoc
- co prawdopodobnie jest zużyte
- jakie koszty ewentualnej naprawy

lancer 90r 1,5 12V

wichura1 - 05-08-2006, 22:17

Czy luz poprzeczny półosi, to kilka centymetrów i czy wysuwa się sama półoś? jeżeli tak to ścięło pierścień rozprężny na półosi. Jeżeli to nie sama półoś to źle, tam nie powinno być luzu. Przy montażu półosi pierścień zaskakuje w gnieździe i ewentyalny luz może być na osi nie poprzecznie.
Anonymous - 05-08-2006, 23:28

Pierścień jest w porządku, zaskoczył prawidłowo gdy wymieniałem simering, luzu wzdłuż osi nie ma, jest poprzeczny i to dosyć duży, co to może być.
wichura1 - 09-08-2006, 16:01

No to w takim razie wygląda na wyrobione gniazdo łożyska, nie hałasuje skrzynia podczas jazdy? (dźwięk może być podobny do dźwięku, szybko kręcącej, wibrującej ośki albo zatartego łożyska)
Anonymous - 09-08-2006, 22:16

Skrzynia według mnie pracuje dosyć cicho, jestem z jej pracy zadowolony, biegi wchodzą lekko i bez zgrzytów (przebieg 200 tkm), też wydaje mi się że to wyrobione gniazdo łożyska ślizgowego w dyferencjale, swoją drogą jest to chyba dość rzadki przypadek zużycia, ponieważ ruch obrotowy półosi względem dyferencjału jest niewielki (tylko podczas pokonywania łuków przez samochód), może się myle.
Chyba czeka mnie szukanie części z zdekompletowanej skrzyni biegów- może ktoś posiada takową.
Nie robiłem nic ze skrzynią biegów, może ktoś ma w tym doświadczenie czy warto próbować bez specjalnych narzędzi typu ściągacze do łożysk, będe wdzięczny za jakieś wskazówki.

wojmi1 - 19-09-2006, 20:03

mam podobnego lancera z jakiej miejscowosci jestes ja z okolic Oswiecimia co do skrzyni to nie trzeba jakiegos wymyslnego oprzyrzadowania wszystkie lozyska oprocz lozyska walka atakujacego sa do dostania od reki . Jedyne zmartwienie to gniazdo lozyska wyrobione ale to sie powinno dac naprawic /np pasta alu technicola/. Istotna jest przyczyna usterki bo bardzo dziwna.
Anonymous - 25-09-2006, 22:37

witam
dzięki za odpowiedź
ja też jestem z okolic Oświęcimia tzn. ze Spytkowic koło Zatora
z treści twojego postu można wnioskować że taka naprawa jest dość prosta, byłoby super gdyby udało się to zrobić własnoręcznie, co do przyczyny tej usterki nie mam pomysłu co mogło być powodem tak dużego zużycia łożyska.
Gdybyś miał kiedyś chwile byłbym wdzięczny za jakąś konsultacje

wojmi1 - 29-09-2006, 17:40

No wrocillem z Sk. Ja takie rzeczy robie z kumplem z Chrzanowa on jest mechanikiem od przekladni itd.
poza tym handluje lozyskami / mam sklep przy dw pkp w Oswiecimiu a jestem z Piotrowic. Co do kosztow to po ogledzinach na kanale.Mozesz do mnie zadzwonic 604294014 i sie umowic.

Anonymous - 14-05-2007, 13:16

Witam,
Dopisuje tutaj, nie chcę tworzyć nowego tematu.
Dzis zawiozlem auto do mechnika, obejrzelismy go na podnosniku, polos tlucze sie szczegolnie przy dodawaniu gazu, czy możliwe, że są to tylko luzy? ma to obejrzec blizej w ciagu kilku dni i podac mi orientacyjne koszta naprawy, czy szykować się na jakieś gigantyczne sumy?

Hugo - 14-05-2007, 16:32

Filip_S napisał/a:
polos tlucze sie szczegolnie przy dodawaniu gazu,
Wskazuje to na uszkodzenie przegubu i to raczej wewnętrznego. Niestety jego koszt (nowy) to ok. 400 zł. Jednak lepiej kupić używkę z całą półosią. Koszt 150-200 zł.
Anonymous - 14-05-2007, 22:06

Dzieki serdeczne, chyba lepiej uzywkę, tak mi się wydaje.
Tzn. ja dokładnie nie znam konstrukcji półosi i przegubu wew. Rozumiem, że jeśli moge kupić sam nowy przegub, to uzywke tez moge sama? Czy lepiej kupic z poloska?

wojmi1 - 15-05-2007, 14:44

Filip_S, po pierwsze dojedz na spota pod Plaze to sie obejzy. Co do konstrukcji przegubu wewnetrznego to ja robilem opis w http://www.mitsubishi-gra...pic.php?t=11843
Anonymous - 15-05-2007, 15:03

wojmi1 napisał/a:
po pierwsze dojedz na spota pod Plaze to sie obejzy.


Niestety autko stoi u mechanika, zreszta tłukło się to na tyle poważnie, że nie chciałbym jeździć. ma jutro go dokładnie obejrzeć i dać znać co jest z autkiem. podejrzewania padają na przegub wew.

wojmi1 napisał/a:
Co do konstrukcji przegubu wewnetrznego to ja robilem opis w http://www.mitsubishi-gra...pic.php?t=11843


dzieki, zabieram się do lektury.

wojmi1 - 15-05-2007, 15:18

Filip_S, najlepiej sciagnij manual te moje wypociny to sugestje :badgrin: :badgrin:
Anonymous - 15-05-2007, 16:00

wojmi1 napisał/a:
[najlepiej sciagnij manual te moje wypociny to sugestje


Mam manuala, szkoda, że po niemiecku.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group