To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - Docisk sprzęgła

szkodnik - 12-06-2009, 23:01
Temat postu: Docisk sprzęgła
Dzisiaj po 11 godzinnej walce udało mi się wymienić tarczę sprzęgła w swoim colcie. Zastanawiam sie jak rozpoznac że docisk jest już do wymiany. Przejechałem na nowej tarczy 60 km i trzyma jak powinno. Stara tarcza była bardzo zjechana,miała już mniej niż 4,5 mm zamiast 8mm (tyle ma nowa).
Natomiast nie potafiłem określić jak bardzo wytarty był docisk, od strony łożyska "listki" miały drobne wgłębienie ale nic więcej nie zauważyłem do świadczyło by o zużyciu. Jeśli czeka mnie kolejne rozkręcanie połowy silnika wolałbym to zrobić szybko zanim śruby znowu się zapieką i będę musiał poraz kolejny z nimi walczyć.

Podrawiam

docencik87 - 12-06-2009, 23:31

Wiesz, tutaj nikt nie posiada szklanej kuli i nie powie Tobie jak szybko się zużyje docisk.

Teoretycznie powinieneś wymienić od razu komplet, miałbyś problem z głowy. Teraz musisz jeździć dopóki docisk się nie wysypie. Szkoda robić sobie znowu robotę.

szkodnik - 14-06-2009, 16:53

To że nikt nie powie jak szybko zużyje się docisk wiem. Chodziło mi raczej o informację jak rozpoznać że zaczyna się sypać(może już było to wcześniej widoczne ale powiązałem to ze zjechaną tarczą). czy są to takie same objawy jak przy wytartym sprzęgle. Albo opis jak wygląda zużyty docisk ( wiem ze ciężko to opisać )
wiem że powinienem wymienić całość od razu ale w moim miśku jest tyle rzeczy do zrobienia że pieniążki idą na naprawę bieżących usterek

mkm - 14-06-2009, 18:31

Teraz to troche musztarda po obiedzie…
Docisk najlepiej badac „organoleptycznie”.
Nie moze mieć wyżłobień (np. po nitach z tarczy) w punkcie styku z tarcza sprzęgła.
Musi mieć „blaszki/listki w dobrym stanie” także zbytnio niewyzłobione i niepolamane. Tyle jak masz go w reku.
Jak już jest w aucie to wszelkiego rodzaju szarpania („drgawki”) podczas puszczania sprzęgła – nieważne na którym biegu, drzenie pedalu sprzęgła podczas wciskania, a także „niepokojace dzwieki” powinny Cie zaniepokoic.
Jezeli podczas zmiany nie wymieniłeś lozyska dociskowego/oporowego to czesc objawow może się pokrywac.

Krzyzak - 15-06-2009, 07:50

ogolne cechy zuzytego docisku to bardzo pozne branie sprzegla
oraz jak sie na niego patrzy, to czesto widac zdarta powierzchnie lub dziwne sine kolory od przegrzania

szkodnik - 17-06-2009, 10:53

Dokłądnie o takie informacje mi chodziło.
Zapowiada się że docisk jeszcze pożyje :D ponieważ oznak wizualnych nie było, drgań nie ma, sprzęgło nie szarpie, płynnie rozsprzęgla się przez cały zakres wciśnięcia pedału, a regulację musiałem maksymalnie popuścić bo po samej wymianie nie dało się wogule rozsprzęglić i wrzucić biegu

Dziekuję bardzo :D



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group