Sigma/Diamante Techniczne - Problem z rozrusznikiem/elektryka/immobilizer POMOCY!!
amokqq - 14-06-2009, 15:40 Temat postu: Problem z rozrusznikiem/elektryka/immobilizer POMOCY!! Witam,
Parę dni temu stałem się posiadaczem Sigmy, jednak już mam uciążliwą usterkę.
Mianowicie chodzi o to, że wkładam kluczyk, przekręcam i chcę zapalić, ale rozrusznik nie reaguje. Czasami, nie wiadomo od czego, auto odpala, jeździ normalnie, ale już po zgaszeniu... nie odpala. Nie mam pojęcia od czego odpala, ostatnio tak sobie, innego razu jak włączyłem światła:) czysty przypadek pewnie.
Pytanie, czy to rozrusznik słaba masa? Może ten immobilazer nieszczesny.
Anonymous - 14-06-2009, 17:28
albo immobilizer albo wina stacyjki często w stacyjce luzują się kable i trzeba z tym do elektryka jechać mialem to sam po wydanych 100pln wszystko hula już od roku normalnie
Slaw - 14-06-2009, 21:35
Prawda ,najpierw zaglądnąłbym do stacyjki
amokqq - 14-06-2009, 21:47
Dobra jutro autko idzie do elektryka, sprawdzi tą stacyjkę i wyłączy ten przeklęty immobilizer.
Dam znać czy wszystko ok.
Janusz 58 - 14-06-2009, 22:04
najprawdopodobniej masz to co piszą koledzy wyżej,nie odcinaj tak od razu immobilizera, najpierw niech elektryk zobaczy przewody bezposrednio podłączone do stacyjki
tomasz_wu - 15-06-2009, 21:19
ja szukałem w stacyjce (jako wskazówkę powiem ze pasuje od galantów po zamianie wtyczki)
ale przyczyną były zdarte szczotki w rozruszniku. posłuchaj czy po przekręceniu na zapłon masz klikniecie pod maska. jeśli tak - to nie stacyjka a właśnie szczotki.
amokqq - 15-06-2009, 21:42
No był elektryk... wyłączył immobilizer, cos tam pogrzebał, rozrusznik to nie jest. Pali na krótko, i takie tam.
Problem tkwił, hmm... nie znam się ale spróbuje opisać jak potrafię. Sygnał zapłonowy idzie do skrzyni, pozniej do rozrusznika... u mnie zatrzymuje się w takim "dynksie" wystającym ze skrzyni biegów, nie wiadomo czy styki czy jest spieprzony zupełnie.
W każdym bądź razie dalej jest przekaźnik 70A i po wyjęciu go i odpaleniu kablem:P działa jeździ i jest ok.
Kolejna prośba... czy ktoś miał taki problem? Ile kosztuje ta część i czy może ktoś ją ma?
Dzięki
VirMan - 16-06-2009, 08:19
masz automat ? -jeśli tak , to zapala tylko w pozycji parking i neutral - i może byc czujnik uwalony. - teoretycznie , to można poprostu pominąć , ale musisz uważac na jakim biegu zapalasz
amokqq - 16-06-2009, 10:05
Em... co to za czujnik? Ile kosztuje wymiana?
Mowisz, że można to jakoś obejść... tzn jak? Bo ja myślałem,że to ten przekażnik 217 70A pierdyknął:(
VirMan - 16-06-2009, 11:03
jak masz automat , to masz taki przelacznik w skrzyni , który pozwala na pójście sygnału do przekaźnika rozrusznika , skoro synał ginie na tym czujniku w skrzyni , to obejście plega po prostu na pominieciu go. kabelkiem zwyczajnie - tylko nie będziesz miał zabezpieczenia pzed zapaleniem np na drive albo cos
amokqq - 16-06-2009, 11:51
Ok, czyli jak na razie obejdę tą skrzynkę. Nie będe odpalał na D lub R.
Ile kosztuje nowa część o której mówimy, przypuszczam, że nie jest najtańsza:(
Może któś z forum ma takową, lub pasuje z innego modelu?
Dzięki za wszystkie porady.
VirMan - 16-06-2009, 12:09
muszę siędowiedziec co i jak - mam automat na czsci , wiec pewnie bede miał na sprzedaż. - pki co musze namierzyc co to
amokqq - 16-06-2009, 12:17
dobra czekam.
Krzyzak - 16-06-2009, 12:39
amokqq napisał/a: | Em... co to za czujnik? |
tzw. inhibitor switch
VirMan - 16-06-2009, 12:58
tak - tylko usze to fizycznie zlokalizowac
|
|
|