To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Carisma 1.9 Di-D]

zyter - 14-06-2009, 17:47
Temat postu: [Carisma 1.9 Di-D]
Witam, mam carisme 1,9 DID 2002, przebieg 184 000 - 1 moje auto, przy 171 wymieniony rozrząd.

Sprawa 1: wskazówka temperatury silnika nawet po długiej miejskiej jeździe wskazuje 1/3 - 1/4 skali - czy to normalne ?

sprawa 2: nie pali co jakiś czas, jadę godzinę czasu, gaszę, za 15 minut próbuję odpalić i się nie udaje (dopiero za 2-3 razem) rozrusznik kręci ale nic ... co to jest ?

sprawa 3: klekotanie, przy ok 2000 obr/min słyszy się momentami głośne metaliczne klekotanie - dokładnie słyszę je jak zaczynam słychać turbinę. Od 2200 do 2600 obr nigdy tego nie słychać a jak już mocno depnę pow 2600 to występuje ono, i jest oczywiście dużo szybsze, niezależnie czy silnik zimny czy ciepły, np. jak przy 2500 obr puszczam gaz to słychać dodatkowe jedno także wg mnie metaliczne stuknięcie. Klekotanie słychać prawie zawsze w omawianej sytuacji. Wydaję mi się też że jak nie słychać klekotania to auto ma nieco większego "kopa" - co to jest ?

mam nadzieję że w miarę dobrze przekazałem co chciałem... z góry dzięki za wszelkie wskazówki

gigant87 - 14-06-2009, 18:09

Ad 1.
Abo termostat, albo wskaźnik. Jednak raczej termostat.

Ad 2.
Nie wiem

Ad.3
Mi to wygląda na coś z turbo, albo z zaworami lub przepustnicą.

Anonymous - 14-06-2009, 18:35

Ad 3.
Nie chce cie straszyc ale moze to byc kolo dwumasowe, objawy sa podobne, jezeli sie myle to prosze zeby ktos kumaty mnie poprawil

JCH - 14-06-2009, 19:03

zyter napisał/a:
sprawa 2: nie pali co jakiś czas, jadę godzinę czasu, gaszę, za 15 minut próbuję odpalić i się nie udaje (dopiero za 2-3 razem) rozrusznik kręci ale nic ... co to jest ?
Wydaje mi się, ze to immobilizer. Sporadycznie miałem tak w Spejsie ale któryś z kolegów w Carismie miał już to tak często, że wymieniał jakąś pętlę immobilizera czy jakoś tak się to nazywało :roll:

edit:
Przeczytaj też ten temat >> klik <<
Proszę, jednak w MSS a nie w Carismie :arrow: Pętla immobilizera.

Tiesto2015 - 14-06-2009, 20:30

Ad.1 wskazaniami temp. bym się nie przejmował. przy wymianie rozrządu mogli wrzucić Tobie inną pompę wody i wskaźnik może inaczej reagować. Jak wszystko jest w normie i nie widać ubytku płynu chłodzącego a jak mówisz że temperatura za ostro nie wariuje to myśle że jest ok. (w moim przypadku po wymianie rozrządu wskaźnik pokazuje teraz większą temperaturę niż przed ale mechanik powiedział mi żebym się nie przejmował)

Ad.2 nie wiem co to jest ale miałem kilka razy tak że zgasiłem auto i po chwili chcąc je odpalić kręciłem rozrusznikiem i nic. Nie wiem co to było bo zdarzyło się to może ze 4 razy jak mam auto a nie zauważyłem związanytch z tym innych usterek więc również jak kolega wyżej podejrzewam że może to być problem z immobilaizerem.

Ad3. może to przegób ?

LukaszSZ999 - 23-06-2009, 10:11

Haha medycy... 1/3, 1/4 skali to jak najbardziej normalne, też tak mam.

Jeśli chodzi o punkt 2 i 3 to wtryski siadają. Sprawdź je, nie muszą "lać" wszystkie wystarczy ze jeden nie działa prawidłowo i przepuszcza dużą dawkę paliwa zaraz do rurki zwracającej paliwo.

Kup przezroczysta rurkę o srednicy juz nie pamiętam chyba 7mm wewnatrz, potnij ja na 4 20-to centymetrowe kawałki i załóż je na wtryski w miejsce rurki odprowadzającej... Odpal samochód i zobacz w która rurka napełni sie szybciej paliwem. Te które będą wyrzucać dużo paliwa leja a nawet w ogóle nie podawaja paliwa na komore spalania i stąd klekot jednego z zaworów zamiast równej pracy.

Też tak miałem. Słabo palił, coraz gorzej aż w końcu kupiłem wtryskiwacz na allegro i auto pali za drugim obrotem.

Carisma Di-d ma to do siebie ze dodatkowego kopa dostaje od 2500 i zawory wtedy ładnie graja...
[ Dodano: 23-06-2009, 10:14 ]
spooner napisał/a:
Ad 3.
Nie chce cie straszyc ale moze to byc kolo dwumasowe, objawy sa podobne, jezeli sie myle to prosze zeby ktos kumaty mnie poprawil



Koło dwumasowe... A wy wiecie jak to w ogóle wyglada... Te koła sie nie psują, nie ma szans zeby tamta guma się wyrobiła i powodowała stuk przy puszczeniu gazu.

Anonymous - 23-06-2009, 11:04

LukaszSZ999 napisał/a:
Koło dwumasowe... A wy wiecie jak to w ogóle wyglada... Te koła sie nie psują, nie ma szans zeby tamta guma się wyrobiła i powodowała stuk przy puszczeniu gazu.


pierwszy raz w zyciu czytam takie bzdury

gulgulq - 23-06-2009, 11:56

LukaszSZ999 napisał/a:

Jeśli chodzi o punkt 2 i 3 to wtryski siadają. Sprawdź je, nie muszą "lać" wszystkie wystarczy ze jeden nie działa prawidłowo i przepuszcza dużą dawkę paliwa zaraz do rurki zwracającej paliwo.


być może masz rację - włąśnie ostatnio jak byłem w górkach to wyszło mi spalanie w trasie ok. 5.0-5.1, a w tamtym roku miałem na podobnym przebiegu i warunkach 4.5-4.6,
tylko ze u mnie klekocze tylko i wyłacznie jak jadę
na postoju i luzie choćbym nie wiem jak gazował jest elegancko, równiutko i nic nie klekoce,
więc układ przeniesienia napędu winny

LukaszSZ999 napisał/a:

Koło dwumasowe... A wy wiecie jak to w ogóle wyglada... Te koła sie nie psują, nie ma szans zeby tamta guma się wyrobiła i powodowała stuk przy puszczeniu gazu.


ta...no jasne że sie nie psują, po prostu sie wyrabiaja i rozlatują :D

LukaszSZ999 - 24-06-2009, 09:15

Jeśli w czasie jazdy słyszysz równomierny klekot jakby jednego zaworu narastajacy wraz z obrotami silnika to znaczy ze wtryskiwacz.

gulgulq napisał/a:

ta...no jasne że sie nie psują, po prostu sie wyrabiaja i rozlatują :D


Tylko co trzeba robić zeby sie wyrobiło coś takiego.

Anonymous - 24-06-2009, 13:12

kolo dwumasowe ma lagodzic drgania skretne pochodzace od slinika, i po pewnym czasie/przebiegu/lub szybciej jezeli ktos jedzi jak na rajdach, jest juz wyeksploatowane, tak samo jak poduszki silnika
gulgulq - 24-06-2009, 13:38

LukaszSZ999 napisał/a:


Tylko co trzeba robić zeby sie wyrobiło coś takiego.


po prostu jeżdzić
w nowych autkach koła padaja szybcej ze wzgledu na większe skomplikowanie - np. w mazdach czasem juz 100 tyś. i wyminka

u nas czy w volvo słyszy się że koło 200 tysięcy

Tomashi - 24-06-2009, 14:41

LukaszSZ999 napisał/a:
Koło dwumasowe... A wy wiecie jak to w ogóle wyglada... Te koła sie nie psują, nie ma szans zeby tamta guma się wyrobiła i powodowała stuk przy puszczeniu gazu.

No, jak gumy są łyse, to warto wymienić - lepeij nei ryzykować.
:mrgreen:

LukaszSZ999 - 25-06-2009, 21:31

Tomashi napisał/a:

No, jak gumy są łyse, to warto wymienić - lepeij nei ryzykować.
:mrgreen:



Co dowalił...

Tomashi - 25-06-2009, 22:08

Tomashi napisał/a:
LukaszSZ999 napisał/a:
Koło dwumasowe... A wy wiecie jak to w ogóle wyglada... Te koła sie nie psują, nie ma szans zeby tamta guma się wyrobiła i powodowała stuk przy puszczeniu gazu.

No, jak gumy są łyse, to warto wymienić - lepeij nei ryzykować.
:mrgreen:

EDIT: Kolego Lukasz - żart :wink:

Anonymous - 25-06-2009, 23:58
Temat postu: Re: [Carisma 1.9 Di-D]
zyter napisał/a:
Witam, mam carisme 1,9 DID 2002, przebieg 184 000 - 1 moje auto, przy 171 wymieniony rozrząd.

Sprawa 1: wskazówka temperatury silnika nawet po długiej miejskiej jeździe wskazuje 1/3 - 1/4 skali - czy to normalne ?

sprawa 2: nie pali co jakiś czas, jadę godzinę czasu, gaszę, za 15 minut próbuję odpalić i się nie udaje (dopiero za 2-3 razem) rozrusznik kręci ale nic ... co to jest ?

sprawa 3: klekotanie, przy ok 2000 obr/min słyszy się momentami głośne metaliczne klekotanie - dokładnie słyszę je jak zaczynam słychać turbinę. Od 2200 do 2600 obr nigdy tego nie słychać a jak już mocno depnę pow 2600 to występuje ono, i jest oczywiście dużo szybsze, niezależnie czy silnik zimny czy ciepły, np. jak przy 2500 obr puszczam gaz to słychać dodatkowe jedno także wg mnie metaliczne stuknięcie. Klekotanie słychać prawie zawsze w omawianej sytuacji. Wydaję mi się też że jak nie słychać klekotania to auto ma nieco większego "kopa" - co to jest ?

mam nadzieję że w miarę dobrze przekazałem co chciałem... z góry dzięki za wszelkie wskazówki


1/ sprawdź termostat, wskaźnik temp powinien stać "na baczność" chociaż trzeba na to kilka ładnych kilometrów poczekać.
2/ jeżeli masz 2 kluczyk to sprawdź czy na 2 egz. jest to samo.
3/ a czy na światłach na jałowym biegu jeżeli wciśniesz sprzęgło to jest jakaś zmiana dźwięku?. Koło 2-masowe też słychać na jałowym biegu.
Zrób krótki test. po dłuższej jeździe na rozgrzanym silniku wyłącz auto z włączonym sprzęgłem i później przy wyłączonym sprzęgłem i porównaj efekty dźwiękowe. Najlepiej to słychać w garażu.
POzdr.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group