To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

3000GT/GTO Techniczne - chip tuning

klapkim - 14-06-2009, 22:31
Temat postu: chip tuning
Mam takie pytanie czy że by modyfikować soft w miśku potrzebny jest jakiś dodatkowy sterownik czy można to zrobić przez złącze diagnostyczne? Jak dzwoniłem do zakładu który zajmuje się chip tuningiem to pan powiedział że potrzebne jest jakieś dodatkowe urządzenie sterujące ponieważ nie można bezpośrednio modyfikować softu w ECU i zaśpiewał mi ok 4000 pln.
slawekpurc - 14-06-2009, 23:04

chip do wolnossaka...za 4000zl.. ktos cie w niezly kanal wpuszcza...
Daro - 14-06-2009, 23:48

Podobno w ogóle nie ma sensu tego robić, tak mi przynajmniej powiedzieli w VTG
klapkim - 15-06-2009, 08:25

no właśnie coś mi nie pasowało z tą ceną masz może jakieś informacje gdzie lub jak to można zmodyfikować za przyzwoitą cenę? Tak normalnie może i nie ma sensu ale przy dalszych modyfikacjach np zmiana rozrządu trzeba będzie zmodyfikować soft.
wujekwaldus - 15-06-2009, 08:30

a dalo by rade za 4000 zl zrobic w SL-u 250,260 koni tak aby po 5 tysiacach sie silnik nie rozlecial lub skrzynia? (powiedzmy ze silnik i skrzynia w dobrym stanie)
Bogdan9999 - 17-06-2009, 17:05

W 3000 gt bez turbin w wolnossaku przyrost 40 km jest za tą kase mało realny.
slawekpurc - 17-06-2009, 20:25

moze to dac ci jakis obraz sytuacji i co mozna z autem zrobic..
ogolnie zeby z NA wyciagnac znacznie wiecej to tylko swap na vr4.. lub uturbiania.. ale to droga przez meke.. i wcale nie jest to proste wg tego co pisza na 3si.org.. chodz sa auta ktore cos takiego przeszly i calkiem dobrze jezdza..

http://www.3si.org/wiki/index.php/Staged_Upgrades
na dole dla NA

oraz sklep i czesci do poszegolnych stageow
http://www.dynamicracing....home.php?cat=48

wujekwaldus - 17-06-2009, 20:26

to co by kto polecił i za jaką kasę? moim celem jest osiągnięcie progu 250-260 koni, sporo juz zainwestowałem w mojego SL-a... i nie chce go sprzedawać i kupić VR bo jak trafić na VR-a w takim staniem jak ja mam teraz SL to chyba bym musial w niemczech szukać...
nowy lakier
nowe wnetrze,
nowe amorki
nowe klocki i tarcze
nowa chlodnica
nowy rozrzad
nowy dolot hks-u...
nowy wydech (w toku :P )
....
ile PLN trzeba wlozyc w SL aby osiagnac 250 koni? czy dalo by rade zainstalowac male turbo jakies? przeciez widzialem gdzies na stronce turbinke za 2500 zł, powiedzmy że do tego intercooler orurowanie montaż i inne to chyba w 4500 bym się zamknął?
Wesprzyjcie mnie:)

udi - 17-06-2009, 21:35

Z tego co ja wiem to jakbys nawet zalozyl turbiny na seryjnym kompie i seryjnym dole ,czyli bez odprezania silnika(stopien sprezania NA to okolo 9:1 a turbo to 7.5:1).to nie moglbys przekraczac doladowania maxymalnie 0.45 , jak przekroczysz to tloki poleca!!!!.
Ja kiedys uturbialem wlasnorecznie wprawdzie nie 3000gt ale autko z 2 litrowym silnikiem(orginalnie bylo 150km po modach okolo 250km) odprezylem go na tzw kanapke czyli podnosisz wyzej glowice ,czyli 2 uszczelki i przekladka aluminiowa miedzy nimi.Wtedy taka przekladke kupilem w PROMOTORZE.
Ale w 3000gt masz dwie glowice to jak je podniesiesz to pasek rozrzadu musi byc dluzszy i nie wiem czy za pomoca regulacji naciagu to zniwelujesz(raczej nie).
Jezeli bez odprezania to max okolo 0.4 doladowanie a i tak przydalo by sie strojenie kompa i oczywiscie wydajniejsza pompa paliwa,wydajniejsze wtryski,ladny dolot itd....
Duzo zabawy i silnik bedzie kombinowany,czyli nie pewny......

hmmm,czy nie lepiej po prostu zrobic swap!?!?!?!?!?!?
sadze ze da sie to zrobic i koszt podobny a wtedy otwiera sie przed toba duuuzzzooo mozliwosci.Po prostu kupujesz anglika i masz wszystko co potrzebujesz...
Ale 300km na jednej osi to dobry pomysl!?!?!?!?!?!?

Tak prawde mowiac to sam nie wiec co lepsze... Moze pozostanie przy 225km i szukanie VR4,ale z drugiej strony szkoda tego co zrobiles juz w swoim!!!!!!!!!

Bogdan9999 - 18-06-2009, 02:31

Koledzy dobrze ci radzą kup anglika VR4 zrób swap silnika skrzyni i zawiechy najlepsze możliwe rozwiązanie.
wujekwaldus - 18-06-2009, 07:03

ahh, to zanim ulepsze serduszko swojego SL to musze jeszcze troche money uzbierac... cholera drogie te zabawki:) Tak jak mi Udi napisales jeszcze o pompach paliwa, wtryskach itp itd... to juz pewnie na samym tylko uturbieniu przekroczyl bym moje skromne 4.000... a chce zrobic tak aby tym jezdzic a nie aby to sprzedac, wiec bede myslal o swapie... tylko dobry angol to pewnie z 15-20 k... a Swap (wiadomo ze jak silnik to i skrzynia, to i naped moze [jak sie da?] )... jezu... na Corvette C5 bym mial:) ale GT "ma to cos..." od malego marzylem o takim:D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group