Pajero II - [2.8 TD] [ES] Easy Select / [SS] Super Select
Anonymous - 27-12-2008, 11:47 Temat postu: [2.8 TD] [ES] Easy Select / [SS] Super Select chudyone,
masz na myśli ten napis:
(przepraszam za jakość )
mpax,
raczej jest w tym aucie SS bo ja mam '99r, regulacja amorów, 2.8TD.
Więc na 99% jest SS, ale czujności nigdy za wiele, więc sprawdź czy autko, które chcesz kupić ma taki napis jak na obrazku powyżej. Na dźwigience reduktora nie ma napisu SS, czy ES.
Dodatkowo zapodam Ci zdjęcie dźwigienki reduktora od SS
Jeśli to auto spełnia trzy warunki(dźwigienka reduktora, pomarańczowa kontrolka centralnego dyfra oraz napis pod kontrolkami) to jest SS.
Pozdrawiam
chudyone - 27-12-2008, 14:58
w es na dzwigience sa oznaczenia 2H, 4H i 4L.
bartek2800 napisał/a: | masz na myśli ten napis |
tak dokladnie o ten napis mi chodzilo:)
f04 - 15-06-2009, 00:10
Witam
Tak troche odświeże, bo czytałem i mam pytanie.
Czemu odradzacie skrzynie ES?
Anonymous - 15-06-2009, 06:53
Zapoznaj się proszę z opisami skrzyń SS i ES: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewforum.php?f=192
W dużym skrócie ES można używać tylko na nieutwardzonym podłożu, SS wszędzie.
jawaldek - 15-06-2009, 09:00
f04 napisał/a: | Witam
Tak troche odświeże, bo czytałem i mam pytanie.
Czemu odradzacie skrzynie ES? |
Aby włączyć/wyłączyć przód->> ES musisz się zatrzymać,przy SS możesz to robić w czasie jazdy. SS jest dużo wygodniejsza->> mam oba typy (ES i SS) Pozdrawiam
chriss - 06-09-2012, 12:19
nieprawda, ja u siebie załączam w ES przód podczas jazdy od 2 lat i wszystko działa Z resztą, Zbyszek mi tak doradził, też na początku myślałem, że nie wolno.
Eskapada - 07-09-2012, 08:11
chriss napisał/a: | nieprawda, ja u siebie załączam w ES przód podczas jazdy od 2 lat i wszystko działa Z resztą, Zbyszek mi tak doradził, też na początku myślałem, że nie wolno. |
Zgadza się !! ES oraz SS załącza się tak samo do 100 km/h podczas jazdy bez sprzęgła.
Szyszkowa - 07-09-2012, 12:11
Z tymi 100 km/h to ostrożnie. Teraz dokładnie nie pamiętam, ale np. w instrukcji do PIII widziałem 80-90 km/h raczej.
Po drugie- dużo zależy od stanu mechanizmów. W nowym samochodzie można bez obaw przerzucać w okolicach górnych limitów- w starszym (często kilkunastoletnim) można spodziewać się zgrzytów, szarpnięć i tym podobnych efektów.
Eskapada - 07-09-2012, 16:35
Szyszkowa napisał/a: | Z tymi 100 km/h to ostrożnie. Teraz dokładnie nie pamiętam, ale np. w instrukcji do PIII widziałem 80-90 km/h raczej.
Po drugie- dużo zależy od stanu mechanizmów. W nowym samochodzie można bez obaw przerzucać w okolicach górnych limitów- w starszym (często kilkunastoletnim) można spodziewać się zgrzytów, szarpnięć i tym podobnych efektów. |
Łukaszu masz racje ale przede wszystkim czy ze sprzęgłem czy bez to zależy od tego kiedy chcemy dołączyć przód - jak w słoneczny dzień na autostradzie przy jedzie na wprost to bez problemu przełączymy wajchę od reduktora z 2H na 4H. Gorzej z tym przełączaniem jest gdy robimy ,, w ostatniej chwili'' jak koła już mają poślizg.....
Na forum to nikt się nie nauczy jeździć terenówką - auto trzeba wyczuć, przełączanie napędów trzeba sobie poćwiczyć różnych warunkach.
dyzioo - 28-01-2015, 05:48
Grzebie juz godzinami i nie znalazlem odpowiedzi na pytanie.
Czy w Pajero II do samego konca produkcji 2003(2004?) była możliwośc wyboru skrzyni ES lub SS bez wzgledu na pojemnosc auta i rodzaj paliwa?
Czy była jakas ustalona data np. ze od 1998 roku tylko skrzynia SS......
Kolega mi powiedział (uzytkownik Pajero) że skrzynia SS prawdopodobnie była montowana we wszystkich Pajero II od 1998 roku.
Ciężko trafic PII trzy drzwiowe ze skrzynią SS po 1998 roku....a taki sobie upodobałem do zakupu... hmmm....
Pozdro600
michdru1 - 28-01-2015, 07:30
Raczej był wybór między Es a SS.
http://www.mobile.de/pl/m.../200048439.html
|
|
|