To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - [2.5 TD] Kontrolka A/T TEMP

o_wmorde - 15-06-2009, 17:32
Temat postu: [2.5 TD] Kontrolka A/T TEMP
PO PRZEJECHANI 4000 KM Z CZEGO OSTATNIM CZASEM 20 W CIEZKIM TERENIE (BLOTKO ) :p ZACZELA SIE ZAPALAC LAMPKA a/t temp (AUTOMATYCZNA SKRZYNIA V4AW2 ) KTORA PO POSTOJU GASLA , OBECNIE SWIECI NON STOP . OSOBISCIE SPRAWDZILEM I NIE WIELE JEST NAPISANE NA FORUM O TYM PROBLEMIE, TEMPERATURA OLEJU W SKRZYNI ODPADA GDYZ SWIECI I NA DRUGI DZIEN PO PONAD 24 GODZINACH NIE ODPALANIA , SKRZYNIA I RESZTA ZABAWEK (DYFERENCJAL) DZIALA BEZ ZARZUTU I CHODZI LEKKO, NIE ZGRZYTA, NIE STUKA
Krzyzak - 16-06-2009, 08:49

w skrzyni jest czujnik temp. olej - po rozgrzaniu skrzyni (ok. 10 minut lub 20 km) powinien miec napiecie ok. 2.5V
rozumiem, ze temp. oleju tak ogolnie jest OK oraz poziom prawidlowy - to pewnie padl ten czujnik

o_wmorde - 16-06-2009, 09:52

dzieki za podpowiedz, zapytam jeszcze gdzie mozna zmierzyc to napiecie czyli gdzie znajduje sie ten czujnik. Temperatura no "otoczenia" bo nie odpalany od kilkunastu godz, ale tak jak pisałem najpierw po parunastu minutach postoju gasła-teraz swieci na stale. Poziom oleju na pracujacym miedzy kreskami, tylko taki jakis brazowaty.
Krzyzak - 16-06-2009, 13:02

jak brzydki olej, to trzeba go zmienic, jeszcze gorzej jak smierdzi spalenizna...
a czujnik - prawde mowiac nie wiem, nigdy nie widzialem skrzyni Pajero - opinie opieram na podobnych skrzyniach z Galantow
po prostu po zagrzaniu skrzyni sprawdz jaki jest jego opor (po zdjeciu wtyczki - pewnie bedzie 2 stykowa - czyli szukaj raczej malej wtyczki z 2 kabelkami)

Faraonix - 17-06-2009, 00:00

na schemacie czujnik termiczny (A105) jest zwierany do masy wiec moze byc nawet jeden przewod. Temparatura jego zalaczenia jest 30 stopni wedlug schematu.

Nie jest to w takim razie termistor ktory zmienia opor tylko przelacznik.
Zeby go sprawdzic mozna kabelek ktory do niego idzie dotknac do masy.
Jezeli zwierajac do masy widac ze kontrolka dziala to napewno jest walniety czujnik.

Ale gdzie on jest w aucie to nie mam pojecia

Wg. schematu kolor przewodu ktory by trzeba bylo podlaczyc do masy dla sprawdzenia to granatowo-bialy

Krzyzak - 17-06-2009, 07:43

tak jak pisalem - opieralem sie na skrzyni invecs z Galanta
owszem - moze byc tez przelacznik (cos na zasadzie termobimetalu) ale zeby byl 1 przewod, to oczywiscie jak najbardziej mozliwe, lecz jednak mocno bledogenne - bo jak sie masa zgubi to wazny czujnik trag szlafia (a raczej odczyty z niego) i dlatego wiekszosc czujnikow do ECU ma min. zasilanie i mase na kablach

pozostaje czekac na info od kolegi i dalszy rozwoj zdarzen

o_wmorde - 17-06-2009, 22:35

Witam, po ciezkiej pracy (ale przy Pajerce to przyjemnosc).
Zaczne od poczatku, tak jak pisałem zaczeła na stałe świecić kontrolka A/T Temp. Kilka konsultacji i decyzja, przede wszystkim wymiana oleju w skrzyni biegów (tylko ile), przeszukałem internet i katalogi różnych czołowych firm olejarskich, wszędzie Pajero 92r. automat 2,5 TDI - biała plama, zero konkretnej informacji. Gdzieś tam, ktoś tam napisał 7,2 litra i tyle zakupiłem. Dwa, czyszczenie filtra olejowego, aby się do niego dostać odkręcenie miski olejowej. Żeby odkręcić miskę trzeba się pozbyć kupy żelastwa, --odkręcone. W tym czasie odkręcony korek i lekko ciepły olej spływa do wiadra, spłynęło go około 2 litry. Odkręcona miska z miski wylewa się około 0,5 litra, zdjęty przewód z chłodnicy z przodu i dmuchnięte powietrze jakieś dwie setki, odkręcony filtr jakaś setka troszkę rozlane i nakapane jakieś pułtorej setki. W sumie odzyskanego oleju jakieś 3-3,5 litra. Skręcenie wszystkiego z powrotem i zalanie świeżym olejem do skrzyń automatycznych powyżej 100 000 Km w ilości 3 lit. odpalenie silnika i za mało, dolanie około 0,7 litra, gorący silnik za dużo, zlanie 0,2 gorący pracujący silnik w sam raz. Jazda próbna miodzio, przełącza biegi przy 2100-2200 jedynka dwójka moment, trójka przy plus minus 50 km/h nadbieg 75-80 km/h. Przejechałem około 50 km wszystko gra, oprócz jednego, lampka jak świeciła tak świeci, gaśnie jedynie przy zdjętym kabelku po rozruchu silnika. Z tego pewnie wynika, wymiana czujnika :P . Czy ktoś takowy posiada na zbyciu (mieści się on z prawej strony skrzyni nad miską patrząc od tyłu, w pozycji pionowej, dochodzi do niego pojedynczy kabelek).

Pozdrawiam

zbyszekm2 - 18-06-2009, 07:52

Do skrzyni wchodzi 7,3 oleju, i wymienia się go na chodzącym silniku, w taki sposób w jaki ty wymieniłeś to nie uda się wymienić całego oleju.
Krzyzak - 18-06-2009, 08:19

pozostale 4 litry sa w sprzegle (konwerterze)
warto tez zmienic filtr - jego sie po prostu z zasady nie czysci :)

jak przejedziesz ze 100 km a nie chcesz zmieniac dynamicznie, na chodzacym silniku, to zrob ta operacje, ktora robiles wczesniej jeszcze raz - wtedy proporcje nowy/stary olej nie beda 50/50 lecz np. 75/25 (bo oleje sie wymieszaja)

o_wmorde - 18-06-2009, 18:05

czy jesteście pewni na 100%, w trakcie spuszczania uruchamiałem dwa razy silnik na jakieś 10-15sekund i nic już nie wyciekało. :shock:
A filtr to prościutka siateczka, jak pończoszka w rameczce wielkości dłoni, w sklepach w katalogach w ogóle nie mieli takiej pozycji jak filtr do Pajero 92r automat.
Faraonix napisał "na schemacie czujnik termiczny (A105) jest zwierany do masy wiec moze byc nawet jeden przewod. Temparatura jego zalaczenia jest 30 stopni wedlug schematu." Jeżeli wierzyć instrukcji jak pisze to lampka A/T Temp świeciła by w każdy cieplejszy dzień. :lol:

Faraonix - 18-06-2009, 22:23

Zerknalem jeszcze raz w schemat i obok jest narysowany potencjometr T bez zadnego oznaczenia podlaczony do zlacza B11 - do pinów 1 i 2 (czarny i zielono-granatowy) - czyli moze byc to termistor.
Nie zajazylem ze temp jest za niska ale w schemacie pisze "włącz. przy temp. > 30 st. C"
Jest tez jeszcze jeden przelacznik termiczny do nadbiegu i ten zalacza sie powyzej 50 st. C

Złącze B11 ma 7 przewodow do ktorego sa podlaczone takze: sterowanie cisnieniem oleju, 2 silowniki oraz jakis chyba czujnik

Przewod Czarny (pin 1) jest zwarty do masy wiec nalezaloby opor mierzyc pomiedzy masa a przewodem zielono-granatowym (pin 2)

polaff - 19-06-2009, 02:55

o_wmorde napisał/a:
czy jesteście pewni na 100%, w trakcie spuszczania uruchamiałem dwa razy silnik na jakieś 10-15sekund i nic już nie wyciekało. :shock:
A filtr to prościutka siateczka, jak pończoszka w rameczce wielkości dłoni, w sklepach w katalogach w ogóle nie mieli takiej pozycji jak filtr do Pajero 92r automat.
Faraonix napisał "na schemacie czujnik termiczny (A105) jest zwierany do masy wiec moze byc nawet jeden przewod. Temparatura jego zalaczenia jest 30 stopni wedlug schematu." Jeżeli wierzyć instrukcji jak pisze to lampka A/T Temp świeciła by w każdy cieplejszy dzień. :lol:


poczytaj sobie o sposobach wymiany oleju w ASB są dwa podstawowe i tylko jeden gwarantuje wymianę całego leju - dynamiczny. Ty zrobiłeś to metodą statyczną.

Wojt@s - 10-05-2010, 15:03

Jestem tutaj nowy wiec na poczatku Witam wszystkich forumowiczow :)

Kupilem niedawno Pajero 95r 2,8 TDI z automatyczna skrzynia biegow...
Od samego paczatku swieci sie przy zegarach kontrolka A/T temp... szukalem w necie i nic na ten temat nie znalazlem... widze ze tutaj kolega sie tym zajmowal tyle ze nie napisal na koniec czym tak naprawde bylo to spowodowane...
ktos mial z tym do czynienia?

Druga sprawa jest zablokowana dzwignia zmiany napedow, zablokowala sie w pozycji 4H i nie da sie jej ruszyc...

prosze o pomoc osoby ktore mogly by podpowiedziec cos w tym temacie

jawaldek - 10-05-2010, 20:21

Wojt@s napisał/a:
swieci sie przy zegarach kontrolka A/T
być może że masz włączony przycisk A/T który (w moim Miśku) znajduje się na tunelu pomiędzy siedzeniami też z napisem A/T to ten bardzo optymistyczny wariant. Możesz mieć go zainstalowanego również w innym miejscu przepatrz deskę rozdzielczą,konsolę itp itp.
Wojt@s napisał/a:
Druga sprawa jest zablokowana dzwignia zmiany napedow, zablokowala sie w pozycji 4H i nie da sie jej ruszyc...
próbowałeś cofnąć samochód i rozłączyć->> w sumie to powinieneś mieć skrzynię SS a ta nie potrzebuje tyle zachodu co ES przy rozłączaniu. W Twoim rejonie specem od Miśków jest zbyszekm2 warto się z Nim skonsultować. Jeśli jest to Twój pierwszy automat to też warto pogadać a raczej przejechać się z kimś kto ma też automatyczną skrzynię->> to w celach szkoleniowych.
Witaj na forum :)

Kostek56 - 17-05-2010, 10:20

Dobrać korek średnicy 15-17mm wykręcić czujnik (prawa strona skrzyni biegów, króciec z przewodem sztywnym) wcisnąć w to miejsce korek żeby olej nie wylewał się. Czujnik włożyć do zamrażarki, powtarzam - do zamrażarki - żeby było tak z minus 20 celsjusza.
Jeśli chcesz go potem sprawdzać to tylko w frytkownicy, gdzieś jakieś 150-170 stopni.
Mój czujnik zawiesił się w zeszłym roku i po tej srogiej zimie odpuścił wiosną (jeździłem z odpiętym przewodem) :roll: . Bardzo ważne wymień olej w skrzyni, to on był najprawdopodobniej powodem przegrzewania. Jeżeli masz jeszcze jakieś pytanka wal śmiało.
Wątek zapoczątkował mój syn. Odpowiedział bym od razu ale miałem kłopoty z logowaniem.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group