To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - GALANT v6 sport 99' - 60-100km/h trzęsie autem !

petrus - 16-06-2009, 22:30
Temat postu: GALANT v6 sport 99' - 60-100km/h trzęsie autem !
witam,

Mam Mitsubishi Galanta V6 Sport z 1999r w kombi.


problem mam ten od nie dawna, dla jasności koła były wyważane 17" i nic sie nie zmieniło.
Podczas przyspieszania od ok 60km/h do ponad 100km/h zaczyna telepotać samochodem na boki, odczuwam to bardzo z przodu, jak mi łydki lataką na podlodze, objawia się to tylko i wyłacznie podczas przyspieszania w tych prędkościach i podczas skrętu w lewo przy tych prędkościach.

Przy 100km/h dodając lekko gazu zaczyna tak trząść że mi o mało gps z uchwytu nie wylatuje, wiec mocno, zdejmuje nogę z gazu i ustaje,...
Żaden serwis mi nie potrafi pomóc. Przed usterką badałem auto na stacji diagnostycznej i stwierdzono do wymiany przedni lewy wahacz a z prawej strony gumę na drążku stabilizatora.

A i nic nie odczuwa się na kierownicy.
Byłem też sprawdzić jak ze zbierznością kół i wyszło że tyle lewe jest uchylone o 1stopień.


Proszę o pomoc.

Kmer - 16-06-2009, 22:42

petrus, sprawdź przeguby wewnętrzne na półosiach,właśnie dziś to robiłem u kolegi w Galu,po wymianie przegubu jak ręką odjął,luz był wyczuwalny góra dol,przód tył,normalnie w rakach,doraźnie można to zrobić w ten sposób ze zamieniasz przeguby z lewej strony na prawa i odwrotnie i na jakieś 6-12 miesięcy masz problem z głowy.
spown - 16-06-2009, 22:58

Kolega miał podobnie w Xedosie - diagnoza? Półoś.
pawliku - 16-06-2009, 23:06

petrus napisał/a:
dla jasności koła były wyważane 17"
hmmm ciekawe a masz te felgi oryginalne od sporta ?? bo jak mój kuzynek zrobił zamiane raz na te fele to mu też strasznie trzęsło autem... ale pojechał do wulkanizatora wyważył i jakieś inne ciężarki dał i pomogło. może też spróbuj dać inne cięzarki...
Bartek - 17-06-2009, 07:37

na 99% przegub wewnętrzny lub półoś. Zamiana miejscami pomaga na bardzo długo o ile kamienie są sprawne, a trzęsiawka bierze się ze zużycia bieżni w przegubie.
petrus - 17-06-2009, 14:46

dzięki za odpowiedzi spróbuje pojechać do mechanika po raz kolejny i może teraz mi coś zaradzi z waszą pomocą, dam znać jak wrócę

[ Dodano: 17-06-2009, 22:36 ]
pojechałem do mechanika, przejechał się ze mną i nie umiał stwierdzić co to.. pojechaliśmy na stacje diagnostyczną i tam sprawdził wszystko, wyszło że mam do wymiany z lewej strony wahacz i łącznik drążka stabilizatora... w sumie zgadzało by się ta usterka, mimo to że miałem to juz wcześniej i wiedziałem o tym trzęsienia takiego nie było, przy skręcie w lewo przy tych prędkościach więc pasowało by tak myślę.
Dzisiaj zamówiłem narazie łącznik, jutro wymienie i dam znać :p

xjacobs - 18-06-2009, 22:14

Trzęsienia nie było, bo widocznie nie było aż tak zuzyte, aż w końcu postanowiło domagać się wymiany :)
salater - 18-06-2009, 23:50

tutaj fakt nie będzie to przegub, Kmer u mnie wymieniał i ręką odjął za co wielkie dzięki, ale u ciebie nie czuć na kierze to odpada bo u mnie to na kierownicy głównie czuć było a potem przechodziło na łydki, polecam diagnostę w Jaworku jak tylko opisałem usterkę bez patrzenia na auto powiedział co było pozdrawiam serdecznie
petrus - 19-06-2009, 19:15

dzisiaj wymieniłem 2 łaczniki stabilizatora po 50zł szt, za wymiane .... dałem 120zł, nic sie nie poprawiło, został mi do wymiany lewy przedni dolny tylny wahacz bo tam był luz na gumie, więc nie wiem czy to nie będzie to.

Salater na kierownicy nie odczuwam ale odczuwam na łydkach, rekach, głowie w sumie to w całym ciele tak w skrócie.

Odkryłem dzisiaj, że to się dzieje od małych prędkości, lecz nie jest to aż tak mocne żeby to odczuć a im szybciej na wysokim czy niskim biegu trzęsie mocniej (zakres 50km/h 110km/h) potem to jest tylko stukanie.

Czy ktoś się orientuje może gdzie mogę kupić w.w. wahacz w miare niskich cenach ? bo jak narazie znalazłem na allegro 2szt jedna po 200zł druga po 220zł, w sklepie jakiejś japońskiej firmy były po 275zł.
W tej chwili czekam na info od gościa z allegro czy będzie miał lewe bo ma tylko prawe, a ma je po 149zł.

I czy uważacie że cena jaką zapłaciłem za usuługę u mojego mechanika za wymiane tych łączników nie była przesadzona ?
I ile mniej więcej kosztuje wymiana w.w. wahacza ?

Dziękuję z góry i pozdrawiam

jacek11 - 19-06-2009, 22:38

petrus, tutaj znajdziesz:

Japaneze@o2.pl

(042)2154402

Pozdro. :)

costa brawa - 20-06-2009, 09:52

a co do ceny to przesadzil moim zdaniem - 2 laczniki = 4 nakretki wliczajac zdjecie kół odkrecenie lacznika i przykrecenie nowego ja wymienilem w pol godziny sam spokojnie sobie robiac i recznymi narzedziami bo pneumatykiem to jeszcze szybciej by poszlo
salater - 20-06-2009, 16:34

wow 120 troszkę dużo, ja płaciłem 50 zł.
Krzysek - 20-06-2009, 19:23

Ja jak kupiłem gala i założyłem letnie opony(17') to też trzęsło autem, ale wina w oponach, były wyząbkowane, szczególnie tył...a wyząbkowane były dlatego, że zła geometria była :P .

Co do gum od stabilizatora to na dziurawej drodze lub jakbyś jechał po koleinach auto byłoby mało stabilne i słychać wtedy stukot,głuche pukanie. To samo z tym wachaczem tylnim dolnym z przodu:). Btw ja kupiłem ten wachacz w IC firmy Yamamoto w detalu 450zł z zniżką 320 ;) może nie tani, ale wiem , że pojeździ :)

Ja najpierw sprawdziłbym wszystkie koła (czy nie są krzywe) i opony (czy nie są wyząbkowane) póżniej półosie ewentualnie przeguby :wink:

Btw Jak będą wymieniać ten wachacz to wytarguj dobrą cenę za wymiane bo raptem jest to robota na 30minut z kawą w ręku :biggrin:

petrus - 20-06-2009, 20:30

co do zbieżności to tylne lewe koło jest odchylone o 1*, znosi mi auto w prawo. Mam letnie 17" ale wcześniej się tak nie działo, kupiłem te auto półtora miesiąca temu i było już na tych kapciach, kapcie są do wymiany bo prawie łyse ok 2-3mm bieżnika, w wielu markach czytałem że takie trzęsienie występuje podczas gdy uszkodzone są przeguby, ale powiedzcie mi jak to sprawdzić czy jest on do wymiany bądź nie i w ostatetczności który, może znacie jakiś dobry serwis w okolicach śląska (katowice-rybnik-żory-pszczyna lub inne) ?
Jeśli to nie wina wahacza, to wolałbym go w tej chwili nie robić, tylko poczekać przynajmniej do przyszłej wypłaty, a teraz zrobić to co trzeba.
Dzisiaj sie chciałem zabrać na wycieczke i w mniej niż w połowie zawracałem bo się nie dało jechać, częstotliwość drgań zmieniła już zakres od 50km/h...

Krzysek - 20-06-2009, 22:22

Przgub jak ewidetnie nadaje się do wymiany to przy skręcaniu tyrkocze(skręcasz w prawo-lewy przegub, skręcasz w lewo-prawy przegub powinno słychać), jeżeli tak sie nie dzieje to tylko organoleptycznie-w rączki przegub - z jednej strony trzymasz z drugiej kręcisz jak jest luz to nie dobrze ;) To tak bardzo ogólnie opisane :P


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group