To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Techniczne - dusi się...

Rajek - 17-06-2009, 18:26
Temat postu: dusi się...
Witam , mam problem otóż moja sigma ma gaz 2 generacji, ale żeby była na gazie to trzeba go odpalać z benzyny no i tu jest problem, na zimnym silniku silnik na benzynie gasnie dusi się i dopiero po 3 krotnym odpaleniu jakoś udaje mi się uzyskać obroty potrzebne do gazu. Na ciepłym jest ok ale i tak nie czuje się tej mocy...Co to może być? Filtr paliwa, pompka, pewnie sprawdzić ciśnienie paliwa ? to wiem. Panowie jakieś pomysły?
docencik87 - 17-06-2009, 18:33

Podobne objawy miałem w Mondeo MK1, okazało się, że to przepływka. Po odpięciu samochód chodził jak złoto... Także najpierw odłącz przepływkę i sprawdź.

Czy CE się świeci na benzynie?? Jeśli tak to trzeba sprawdzić błędy.

Później standardowo wymiana świec, kabli, filtru paliwa, pompki benzyny, można też przeczyścić wtryskiwacze. Szczególnie przy tym ostatnim można wcześniej sprawdzić ciśnienie na listwie.

Rajek - 17-06-2009, 19:05

CE nie świeci się, błędów nie ma, przeczyścić wtryski tzn. wlać do baku stp? już to zrobiłem sprawdzę ten przepływomierz, świece, kable są ok... kiedyś mi mechanik sprawdzał ciśnienie paliwa mówi, że też ok...

[ Dodano: 17-06-2009, 19:38 ]
a na listwie jak sie sprawdza ciśnienie? Po prostu odkręcić ten wężyk paliwa i zakręcić rozrusznikiem?

docencik87 - 17-06-2009, 19:41

Rajek napisał/a:
a na listwie jak sie sprawdza ciśnienie? Po prostu odkręcić ten wężyk paliwa i zakręcić rozrusznikiem?


Jak lubisz lejącą się bęzynę :D .

Najlepiej z użyciem manometru. Dobry mechanik powinien Tobie to sprawdzić.

Zajc3w - 17-06-2009, 22:33

skąd ja znam takie objawy...
Obejrzyj dokładnie plaster miodu w przepływce(widać go od strony filtra powietrza) jak wypad a albo jes pognieciony to było BUM! w kolektor i na 90% przepływka to złom.
kilka parametrów do sprawdzenia :
Air flow sensor . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .2.2 to 3.2 Volts
Atmospheric pressure sensor @ 103 kPa.. ......... . 4 Volts approx.
Air temperature sensor O°C ....................... 6 k Ohms
20°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2.7 k Ohms
80°C ...................... 0.4 k Ohms
V6 oxygen sensor @ 2500 rpm . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .0.6 V to 1 Volt
Throttle position sensor - resistance. . . . . . . . . . . . . . .3.5 to 6.5 k Ohms
- output voltage @ idle.. . .0.4 to 1.0 Volts
Injector resistance.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .16 + 3 Ohms @ 20°C
Fuel pressure . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .330 kPa or higher



Qrde mój FTP padł(nie moge sie dobić do niego) i nie mam jak PDFa z opicem pinów wrzucić :/:/

ale w manualu serwisowym na stronie 176 to jest :D

Mi padł czujnik ciśnienia atm i przepływu oba pokazują stałe wartości, w granicach tolerancji/zakresu normalnej pracy wiec ECU błędów nie zgłasza.

[ Dodano: 17-06-2009, 22:42 ]
O już działa
PDF
http://zajc3w.cba.pl/przeplywka.pdf

trzeba ctrl+c/ctrl+v , inaczej nie działa :/ ??

Rajek - 18-06-2009, 14:55

a nie wiecie czy można przepływomierz założyć od np galanta? Na allegro jest wiele identycznie wygladających jak do sigmy ( nawet tylko od sigmy maja inne numery, symbole)
VirMan - 18-06-2009, 17:14

wiem , ze w sigmie jest roznica miedzy 24v i 12v o jednącyferke i nie robi...
wiec radze raczej ten sam symbol zalorzyc - wyglad to nie wszystko.

Rajek - 18-06-2009, 18:35

otóż, odpiąłem przepływomierz i dalej to samo więc to chyba nie to :(
VirMan - 18-06-2009, 20:45

może to właśnie to... przeciez po odpięciu przepływomierza , powinno sie pogorszyc powinien gasnąć. a jak odpiołs i nic to nie zmieniło to juz wiesz co wymienic. :]

zryty przepływomierz jak nic :)

[ Dodano: 18-06-2009, 20:45 ]
ps - sprzwdz inny przeplywomierz - bo moze tez byc ecu :)
albo kabelki :)

Michal.dh - 20-06-2009, 18:56

Nie mam w swojej Sigmie gazu ale dusila mi sie ostro, nie gasla co prawda, chodzila niezbyt rowno i jak wciskalem gaz to nie szła tak jak trzeba: dusiła sie, przerywala, obroty sie zatrzymywały potem znowu rosly, odczuwalne były wstrzasy takie drganiejazda była okropna. Powodem była kopułka. Po zmianie na nowa jest idealnie. Rowno szybko bez drgań, i super przyspiesza. Co najlepsze po przemierzeniu tej starej jej wyczyszczeniu niby była dobra, wygladala tak samo jak ta dobra ktora mam teraz. Myslalem ze to nie to. Dopiero jak przełozylem z drugiej sigmy to zobaczylem ze to jej wina.
Moze to cos pomoze.
Pozdrawiam

VirMan - 20-06-2009, 19:14

no ale to nie to.. - jak gość odpiął przepływomierz.. i nie ma różnicy.. to ja bym obstawiał właśnie to ustrojstwo.
lukasz12 - 20-06-2009, 19:24

Pozatym ma 24V i tam jest zapłon bezrodzielaczowy (3 cewki i daje iskre na 2 cylindry naraz)
Michal.dh - 21-06-2009, 00:50

Macie racje.
Nie doczytalem, ze to 24v.
Moze komus innemu to pomoze.

Rajek - 21-06-2009, 20:18

zamówiłem przepływomierz i czekam na niego także zobaczymy, a ten co mam no cóż Panowie...nie ma w ogole tej siatki jak Wy to mówicie "plastra miodu" więc...

[ Dodano: 26-06-2009, 16:02 ]
wymieniłem przepływomież na elegancki no i jest zmiana na dużo lepiej ale jeszcze to nie to...jeszcze sie przydusi przy dodawaniu gazu na niskich obrotach jak juz wskoczy na wyzsze to jest ok...
CO DALEJ MOGĘ ZROBIĆ? TYLKO PODŁĄCZENIE POD KOMPA? CE SIĘ NIE ŚWIECI. GDZIE jest ten czujnik ciśnienia atm i przepływu



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group